در شورای آموزش و پرورش بیان شد
زارع‌پور : امسال 4 منطقه آموزش و پرورش برای اجرای طرح شهاب به مناطق دیگر اضافه شده است و امیدواریم در سال‌های آینده در 7 منطقه باقی‌مانده این طرح اجرا شود.
کد خبر: ۳۶۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶ 15 January 2017
 نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد که با حضور روسای آموزش و پرورش شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد و مدیریت هادی زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش به میزبانی اداره آموزش و پرورش گچساران در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.
 
 
 اجرای برنامه های مختص هفته شوراهای آموزش و پرورش
هادی زارع پور در این نشست اظهار کرد: هفته شوراهای آموزش و پرورش از تاریخ 24 لغایت 30 دی ماه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد با برنامه‌های مختص به خود برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در روز 26 دی‌ماه سال 1372 در مجلس شورای اسلامی قانون شوراهای آموزش و پرورش به تصویب رسید ادامه داد: تبصره‌هایی که در این قانون وجود دارد موجب می‌شود که بتوانیم از ظرفیت‌های خوبی برخوردار شویم.
 
 لزوم برگزاری طرح شهاب در مدارس / رتبه کشوری خوب استان در جشنواره الکترونیک فرهنگیان

زارع‌پور تصریح کرد: قانون شورا در آموزش و پرورش موجب شده که ظرفیت‌های خوبی را ارائه بدهیم و بتوانیم از ضوابط و قانون به خوبی استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش  اذعان کرد: امسال برنامه‌‌ریزی و میزبانی از اعضای شورای شهرستان‌ها و مناطق 13 گانه آموزش و پرورش استان در گچساران برگزار می‌شود.
تغییر زمان برگزاری جشنواره ی خیرین مدرسه ساز در استان
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: امسال نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

زارع‌پور ادامه داد: این مراسم که قرار بود در اردیبهشت‌ماه سال آینده در استان برگزار شود و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شده بود لذا آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد زمان برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز را تغییر داد.
 
 لزوم برگزاری طرح شهاب در مدارس / رتبه کشوری خوب استان در جشنواره الکترونیک فرهنگیان

وی با اشاره به تغییر زمان نوزدهمین جشنواره خیرین‌ مدرسه‌ساز گفت: این جشنواره به اواخر فروردین‌ماه موکل می‌شود و این برنامه با هماهنگی سازمان نوسازی مدارس در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در سه سال اخیر بیش از 45 میلیارد تومان از تعهدات خیرین‌ساز مدارس در ساخت و ساز مدارس، تجهیز، تعمیر و تکمیل مدارس جمع‌آوری شده است.

زارع‌پور افزود: قریب به 70 درصد از تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در چند سال اخیر محقق شده است.

وی با اشاره به میانگین سه‌ساله همکاری خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: باید از این ظرفیت خوب به نحو احسن استفاده کرد.

زارع‌پور با اشاره به تعهدات خیرین در سال گذشته افزود: تعهدات خیرین در سال گذشته مبلغی افزون بر 17 میلیارد تومان بوده برآورد شده است.
 
 لزوم برگزاری طرح شهاب در مدارس / رتبه کشوری خوب استان در جشنواره الکترونیک فرهنگیان

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: ضروری است ادارات آموزش و پرورش و روسای این ادارات در 13 منطقه آموزشی این استان در جذب کمک‌های خیرین کوشا باشند.

وی با اشاره به مدارس شبانه روزی در این استان اظهار کرد: در تاریخ 4 بهمن ماه تعدادی از خیرین استانی برای کمک به مدارس شبانه‌روزی دعوت می‌شوند و یک نشستی با خیرین برگزار خواهد شد.

زارع‌پور ادامه داد: در بحث مشارکت خیرین باید آن را در استان نهادینه کرده و هر یک از همکاران در هر شهرستان بتوانند خیرینی برای اداره خود جذب کنند.
لزوم برگزاری طرح شهاب در مدارس
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌های مهمی که در آموزش و پرورش اهمیت دارد برگزاری طرح شهاب در مدارس این استان است.

وی بیان کرد: سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد در دو منطقه طرح شهاب در مدارس اجرا شد.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: امسال 4 منطقه آموزش و پرورش برای اجرای طرح شهاب به مناطق دیگر اضافه شده است و امیدواریم در سال‌های آینده در 7 منطقه باقی‌مانده این طرح اجرا شود.

وی تاکید کرد: طرح شهاب شناسایی استعداد نهفته دانش‌آموزی پایه چهارم ابتدایی است که در هشت حوزه این دانش‌آموزان شناسایی می‌شوند.
 
 لزوم برگزاری طرح شهاب در مدارس / رتبه کشوری خوب استان در جشنواره الکترونیک فرهنگیان

زارع‌پور بیان کرد: اجرای این طرح در مدارس برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و آینده آنان بسیار تاثیرگذار است.

وی به اجرای این طرح در مناطق 13 گانه آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: این طرح در مناطق کهگیلویه، گچساران، بویراحمد، باشت، دنا و عشایر اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: مربیان و معلمان در این زمینه آموزش دیده و کارگروه‌های مدرسه‌ای علمی و کمیته ملی شهاب در سطح مدارس باید تشکیل شود.
رتبه کشوری خوب استان در جشنواره الکترونیک فرهنگیان
وی به هشتمین جشنواره الکترونیک فرهنگیان اشاره و عنوان کرد: فرهنگیان در این زمینه تولیداتی دارند که باید محتوای الکترونیکی در سامانه ثبت شود.

زارع‌پور ادامه داد: در این سامانه، تولیدات و اختراعات فرهنگیان به ثبت می‌رسد که در این 3 سال اخیر رشد خوبی داشته و در سطح کشور صاحب رتبه‌های اول تا سوم شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری جشنواره فیلم رشد اشاره و تصریح کرد: امسال بعد از گذشت 4 سال جشنواره فیلم رشد در استان کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ 14 لغایت 16 اسفندماه برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار