قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در راستای احیای جنگل‌های باستانی ایران و همچنین عمل به مسئولیت اجتماعی شرکتها یک شرکت کره‌ای با پیوستن به کمپین احیای جنگل‌های باستانی ایران ۱۲۱ هزار نهال در جنگل‌های هیرکانی مازندران می‌کارد.
کد خبر: ۳۶۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 16 January 2017
 خبرگزاری دانشجو، ناصر مقدسی امروز در نشست خبری کمپین احیای جنگلهای باستانی ایران اظهار داشت: براساس اعلام فائو در دو قرن گذشته حدود 50 درصد از جنگلهای دنیا در فرایند صنعتی شدن در مناطقی مانند آفریقا و آمریکای لاتین از بین رفته‌اند.  
 
  
وی افزود: سالانه سطوح جنگل‌زدایی در دنیا 12 میلیون هکتار به حساب می‌آید که این رقم را می‌توان فاجعه‌ای بزرگ در نظر داشت.  
 
 
 
قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه در دنیا 4 میلیارد هکتار جنگل باقی مانده است، افزود: تخریب جنگل‌ها در سالهای اخیر به ویژه در مناطق شمالی ایران نیز شدت یافته است.
 
 
 
مقدسی تصریح کرد: در کشور ما تنها 7 تا 8 درصد پوشش جنگلی دنیا وجود دارد که برای احیای آنها باید فعالیت بیشتری انجام شود که رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی و یادآوری مسئولیت اجتماعی افراد و بنگاهها آنها را برای ورد به احیا و حراست از جنگل‌ها متقاعد کنند.
 
 
 
* شرکتهای خودروساز به عنوان منابع اصلی تولید گازهای گلخانه‌ای به نهضت جنگل‌کاری بپیوندند
 
وی تصریح کرد: اخیرا نیز یک شرکت بخش خصوصی برای کاشت 121 هزار نهال در منطقه جواهرده مازندران اعلام آمادگی کرده است و شرکتهای خودروساز نیز که یکی از منابع تولید گاز گلخانة‌ای هستند امیدوارم در این راستا به نهضت جنگلکاری بپیوندند.  
 
 
 
قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه 250 هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی در منطقه مازندران امکان توسعه در آنها وجود دارد  گفت: سال گذشته با وزارت جنگل کره جنوبی توافقی داشتیم تا بتوانیم فعالیت مشترک درباره جنگل را انجام دهیم که اجرای طرح پایلوت با شرکتهای آنها در ایران و کاشت 121 هزار نهال در مناطق جنگلی می‌تواند ادامه یابد.  
 
 
 
بنابراین گزارش سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشوردر راستای احیای جنگل‌های باستانی ایران و کمک به انجام فعالیت‌های اجتماعی شرکتهای اقتصادی اقدام به امضای قراردادی با یکی از شرکتهای کره‌ای در ایران کرد که براساس آن 121 هزار نهال در جنگل‌های منطقه جواهرده مازندران کاشته می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار