رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران ادعاهای مطرح شده در باره وجود میمون رزوس در جنگل های این استان را تکذیب کرد.
کد خبر: ۳۶۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 16 January 2017
به گزارش تابناک مازندران، کوروس ربیعی گفت که این گونه میمون نیاز به مراقبت و تغذیه ویژه دارد و نمی تواند در جنگل های شمال ادامه حیات دهد.
در روزهای اخیر به نقل از یک دامپزشک ادعایی مبنی بر رها شدن چند قلاده میمون رزوس در جنگل های شمال از جمله مازندران در فضای مجازی منتشر شد.
ربیعی گفت : بتازگی هیچ گزارشی از منابع مردمی یا محیط بانان در این مورد دریافت نکرده ایم و اگر گزارشی دریافت کنیم ، محیط بانان ما قادرند این گونه را به دام انداخته و از محیط جنگل جمع آوری کنند.
 
وی به موردی در سال گذشته اشاره کرد و توضیح داد : سال گذشته یک قلاده میمون خانگی رزوس از دست صاحبش فرار کرده بود که با تلاش محیط بانان ساری دستگیر و به صاحبش برگردانده شد.
میمون رزوس بر اساس اعلام مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست به طور قاچاق به عنوان حیوان خانگی وارد کشور می شود .
همچنین پیش از این مدیرکل دفتر حیات وحس سازمان محیط زیست وجود این گونه از میمون را برای انجام کارهای پژوهشی در پژوهشکده رویان تائید کرده بود.
میمون رزوس یا ' ماکاک مولاتا ' (Macaca mulatta) یکی از انواع میمون است که در جنوب ، شرق و جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کند.
 
** شکل ظآهر میمون رزوس
قد جنس نر رزوس به‌طور میانگین بیشتر از نیم متر و وزن آن بیشتر از هفت کیلوگرم است. قد جنس ماده این میمون کمتر از نیم متر و وزن آن هم حدود پنج کیلوگرم است.
رنگ بدن این گونه قهوه‌ای یا خاکستری و رنگ صورتش هم صورتی است. میانگین طول عمر این گونه مینون هم 25 سال است.
میمون رزوس که به میمون پرخاشگر نیز معروف است به دلیل خوی پرخاشگری در بزرگسالی خطر جدی برای حیات وحش محسوب می شود ، با این حال از این گونه به عنوان حیوان خانگی هم نگهداری می شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار