طنزنامه
برادر اصغر وقتی کوچک بود خیلی موشک‌بازی می‌کرد، با چوب و کاغذ موشک درست می‌کرد، با بچه‌ها توی کوچه موشک‌پرانی می‌کرد و وقتی بُرد موشکش کمتر از بقه بچه‌ها بود به بقیه فحش می‌داد. فکر کنم علی مطهری هم بُرد موشکش زیاد نبود، چون هم فحش می‌دهد و هم حسود است.
کد خبر: ۳۶۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۲ 18 January 2017
 بلاغ، موضوع انشاء: آنچه درباره سامانه دفاعی و موشک‌پرانی می‌دانید بنویسید.
 
ما همیشه اخبار را نگاه می‌کنیم، البته تنها نه، پدرم خیلی اخبار دوست دارد و حرف‌های قشنگی هم درباره اخبار می‌گوید که چشم ما را باز می‌کند، مثلا وقتی گوینده، درباره ارزان شدن جنس‌ها خبر می‌خواند، پدرم می‌گوید: تُف تو روی آدم دروغگو، من هم می‌فهمم که ارزان نشده و اخبار الکی می‌گوید.
 
خیلی وقت‌ها به خانه اصغر می‌رویم و با مادربزرگ اصغر شبکه خبر می‌بینیم، مادربزرگ اصغر یک ساعت درباره هر خبر حرف می‌زند، از دوره شاه گرفته تا الان همه چیز را بررسی می‌کند.
 
دیروز در اخبار، علی مطهری گفت که رزمایش‌های موشکی کم‌عقلی است. مادربزرگ اصغر انقدر خندید که دسته عینکش شکست، او خیلی علی مطهری را دوست دارد و می‌گوید کاش از روی این یک کارتون بسازند، خیلی بهش میاد که پت و مت بازی کند.
 
مادربزرگ اصغر می‌گوید: علی مطهری حتما یک چیزی می‌داند که این را می‌گوید، البته بعضی وقت‌ها هم تَوَهم می‌زند، شاید می‌خواست درباره ایرباس حرف بزند که باز هم قاطی کرده است، اتفاقا موشک خیلی هم خوب است، اما باید موظب باشیم، علی مطهری یک دفعه به موشک‌ها می‌گوید بتمرگ، پفیوز و موشک می‌سوزد.
 
مادربزرگ اصغر می‌گوید: دوره ما زیاد مُد نبود، اصلا نمی‌دانستیم موشک پوشک چیست، اما وقتی بابای اصغر کوچک بود یواش یواش موشک‌بازی مُد شد، بچه‌ها با کاغذ موشک درست می‌کردند و بازی می‌کردند. می‌گوید برادر اصغر هم وقتی کوچک بود خیلی موشک بازی می‌کرد، با چوب و کاغذ موشک درست می‌کرد، با بچه‌ها توی کوچه موشک‌پرانی می‌کرد و وقتی بُرد موشکش کمتر از بقه بچه‌ها بود به بقیه فحش می‌داد. فکر کنم علی مطهری هم بُرد موشکش زیاد نبود، چون هم فحش می‌دهد و هم حسود است.
 
مادربزرگ اصغر می‌گوید: این از همون موقع هم کم‌عقل بود، اگر مثل علی مطهری که رفت دنبال کتاب‌های بابایش، می‌رفت دم بقالی بابات می‌ایستاد چهارتا پفک و آدامس می‌فروخت بهتر می‌شد، الان به جای اینکه علی مطهری بگوید کم‌عقل، این به علی مطهری می‌گفت کم‌عقل.
 
مادربزرگ اصغر حرف‌های مهمی در مورد امنیت می‌زد و می‌گفت اون موقع ساواک نمی‌گذاشت ما این حرف‌ها را بزنیم، می‌گفت موشک هوا کردن که مهم نیست، کشور باید امنیت داشته باشد، امنیت هم که مهم نیست، مهم اینکه آدم کم عقل نباشد، این خوب است.
 
مادربزرگ اصغر می‌گوید: از آن قدیم و ندیمااا می‌گویند "عاقل گوشت می‌خورد، بی‌عقل بادمجان"، آدم اگر عقل داشته باشد، سازش می‌کند تا اسرائیل بیاید ازش دفاع بکند و آمریکا هوایش را داشته باشد مثل افغانستان، اما بی‌عقل خودش موشک درست می‌کند. علی مطهری لابد یک چیزی می‌داند ننه که این حرف‌ها را می‌زند.
 
پدر اصغر هم می‌گوید: موشک‌پرانی و موشک‌بازی و تیر و ترقه در کردن مسخره‌بازی است، ما بچه که بودیم موشک‌بازی می‌کردیم چون عقلمان نمی‌رسید.
 
مادربزرگ اصغر می‌گوید: علی مطهری می‌داند که اوباما و ترامپ خیرخواه ما هستند و دوست ندارند ما با موشک‌بازی خودمان را به خطر بیندازیم، آخه ما عقلمان نمی‌رسد، فقط علی مطهری عقلش رسید، خدا خیرش بدهد ننه، بچه خوبی است، فقط بلد نیست چجوری حرف بزند.
 
ما از این انشا نتیجه می‌گیریم که علی مطهری عقل کُل است.
 
این بود انشای ما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار