مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت که بیش از 2 هزار و 400 تن پرتقال باغداران این شهرستان خرید تضمینی شده است.
کد خبر: ۳۶۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ 18 January 2017
حسن رزاقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : 370 تن از پرتقال های خریداری شده در شرکت تعاونی این شهرستان شامال 59 تن از نوع درجه 1 و 311 تن از نوع درجه 2 بوده است.
وی هدف خرید تضمینی پرتقال ها را جلوگیری از سوء استفاده دلالان و واسطه ها و رفاه حال باغداران اعلام کرد و گفت : بقیه پرتقال های خریداری شده شامل 2 هزار و 34 تن از نوع دور ریز بود .
رزاقی گفت : پرتقال های دور ریز از 585 بهره بردار خریداری و از چرخه توزیع خارج شد.
دولت تدبیر و امید در پی برف و سرمای اوایل آذر ماه امسال که به باغ های مرکبات مازندران خسارت زد ، هفت بسته حمایتی با اختصاص سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای کمک به باغداران تعریف کرد .
 
300 میلیارد ریال از این مبلغ کمک بلاعوض به باغداران برای خرید و امحای پرتقال های دور ریز به قیمت هر کیلوگرم سه هزار و 500 ریال بود.
دولت همچنین دو هزار میلیارد ریال به صورت تسهیلات ارزان قیمت ، 200 میلیارد ریال برای پرداخت غرامت بیمه باغداران و 300 میلیارد ریال هم برای خرید تضمینی پرتقال های درجه 3 جهت تحویل به کارخانه های آبمیوه گیری اختصاص داد.
 
تمدید یک ساله وام باغداران و پرداخت سود بانکی آن ، خرید تضمینی پرتقال های درجه 1 به قیمت هرکیلوگرم هشت هزار و 340 ریال ، درجه 2 هر کیلو هفت هزار و 200 و درجه 3 هر کیلوگرم پنج هزار و 500 ریال از دیگر بسته های حمایتی دولت برای جبران خسارت باغداران بوده است.
اقدامات حمایتی دولت سبب شده است تا جلوی سواستفاده دلالان در بازار مرکبات هم گرفته شود.
بازار مرکبات مازندران از هفته پیش با فعالیت بخش خصوصی برای خرید پرتقال باغداران تا سه هزار ریال بیشتر از قیمت تضمینی دولتی رونق گرفته است .
مازندران بیش از 110 هزار هکتار باغ مرکبات دارد که پیش بینی شده بود امسال بیش از 2 و نیم میلیون تن محصول از آن برداشت شود.
شهرستان بابلسر 2 هزار و 300 هکتار باغ مرکبات دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار