۳۰ دی‌ماه؛
دبیر علمی چهارمین کنگره معماری و شهرسازی با اشاره به برگزاری این کنگره در قم، گفت: کارگاه ساخت و ساز سنتی در قالب کنگره معماری و شهرسازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 18 January 2017
به گزارش تابناک قم، سیده شبنم فاطمی با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در ۳۰ دی‌ماه در قم، اظهار کرد: این کنگره در ۳۱ استان به‌صورت هم‌زمان در سطح استانی برگزار می‌شود و در نهایت مقالات برتر به همین کنگره که در سطح بین المللی سال آینده در بم برگزار می‌شود ارسال خواهد شد.

دبیر علمی چهارمین کنگره معماری و شهرسازی افزود: این کنگره  در ۸ محورحوزه‌های فرهنگی - طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهر تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان‌شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس، راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته تدوین و به دریافت مقالات پرداخته است.

وی اول دی‌ماه را به عنوان آخرین مهلت ارسال آثار نام برد و تأکید کرد: این کنگره از سال‌ها قبل به منظور آشنایی با تاریخ شفاهی جامعه برگزار می‌شد، دوره‌های پیشین این کنگره در بم برگزار شده بود که آخرین سال برگزاری آن به سال ۷۶ برمی‌گردد که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بعد از چند سال به فکر احیای آن افتاده است.

فاطمی از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با چگونگی ساخت‌وسازهای سنتی در جریان برگزاری این کنگره خبر داد و گفت : ۷۰ نفر از دانشجویان و علاقمندان به معماری و ساخت و ساز سنتی در این کارگاه  که از ۲۳ دی‌ماه آغاز شده است شرکت کرده و در این کارگاه که به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود اقدام به ساخت یک سازه سنتی در بوستان پاکبان می‌کنند.

دبیر علمی چهارمین کنگره معماری و شهرسازی از فعالیت اساتید تجربی برجسته در ساخت این سازه خبر داد و تأکید کرد: این اثر در روز ۳۰ دی‌ماه و همزمان با برگزاری کنگره تاریخی معماری و شهرسازی رونمایی می‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار