آمار متناقض از تعداد نجات یافتگان حادثه تله کابین دیزین نقص فنی تله کابین پیست بین المللی اسکی دیزین استان البرز که عصر سه شنبه به وقوع پیوست و در نهایت به نجات گرفتار شدگان منجر شد، با آمارهای ضد و نقیض نوعی سردرگمی را درباره تعداد گرفتار شدگان و نجات یافتگان به وجود آورد
کد خبر: ۳۶۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 18 January 2017
در حالی که ناصر چرخ ساز مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز تعداد نجات یافتگان را 18 نفر اعلام کرد، اما مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی کرج به خبرنگار ایرنا گفت که در مجموع یکصد نفر درحدود 30 کابین گرفتار شده بودند که توسط امدادگران از جمله ماموران آتش نشانی نجات یافتند.
 
 ایرنا،سیدجواد موسوی شامگاه سه شنبه در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا گفت: براثر شکسته شدن دکل تله کابین در مجموع 100 نفر در این محل گرفتار شدند که امدادگران آنان را به خارج از محل حادثه انتقال دادند.
وی افزود: به دنبال درخواست از آتش نشانی کرج، بلافاصله تیم های فنی و امدادی این سازمان به پیست دیزین اعزام شدند و خدمات امدادی را انجام دادند.
پیش از مسئول روابط عمومی آتش نشانی کرج، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت که 18 نفر که در تله کابین دیزین گرفتار شده بودند، نجات یافتند.
ناصر چرخ ساز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود که ساعت 14.55 دقیقه امروز سه شنبه خرابی 15 کابین تله کابین در پیست اسکی دیزین گزارش شد.
 
وی اضافه کرد: بر اساس گزارش اولیه اعلام شده 20 نفر از هموطنان داخل تله کابین به دلیل بروز نقص فنی گرفتار شده بودند که درنهایت مشخص شد، 18 نفر داخل کابین ها بوده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز خاطرنشان کرد: بلافاصله با روشن کردن برق اضطراری توسط پرسنل دیزین اقدامات اولیه برای تخلیه مسافران آغازشد.
وی گفت: 2 تیم امدادی هلال احمر، 3تیم آتش نشانی و اورژانس نیز برای بررسی موضوع به منطقه اعزام شده اند و همه مسافران با سلامت کامل تخلیه شدند.
صادق کلهر از مسئولان فدراسیون اسکی و پیست دیزین نیز شامگاه سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که تعداد نجات یافتگان از این حادثه 20 تا 25 نفر بوده و وقوع چنین حوادثی موضوعی طبیعی محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد که سرنشینان تله کابین توسط کادر فنی و متخصصان پیست بین المللی اسکی دیزین نجات یافتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار