در جلسه کارگروه تخصصی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزادو ویژه اقتصادی، محدوده منطقه آزاداستان اردبیل تعیین شد.
کد خبر: ۳۶۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 18 January 2017
به گزارش تابناک اردبیل، کارگروه تخصصی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور بررسی محدوده هفت منطقه آزاد  تشکیل جلسه داد تا محدوده پیشنهادی منطقه آزاد استان اردبیل نیز بررسی شود.

 مجید خدابخش استاندار اردبیل،  در این جلسه در دفاع از محدوده پیشنهادی منطقه آزاد استان اردبیل با بیان مزیت‌های شهرستان‌های پارس‌آباد، گرمی و بیله‌سوار تاکید کرد: منطقه آزاد فرصتی فراروی این شهرستان‌ها است و ورود سرمایه‌های خارجی و فناوری‌های نوین، صنعت کشاورزی منطقه را متحول خواهد ساخت.

 به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری،  خدابخش در دفاع از نقاط تعیین شده در سه شهرستان، به ویژگی‌ها و قابلیت‌های منطقه مغان و به ویژه شهرستان گرمی اشاره کرد و استقرار بخشی از منطقه آزاد در این شهرستان را موجب شکوفایی قابلیت‌ها و رفع محرومیت‌ها عنوان کرد.

محدوده منطقه آزاد استان اردبیل با مساحت تقریبی 34 هزار هکتار واقع در شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار و پارس‌آباد به تصویب کارگروه خصصی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رسید؛ محدوده هفت منطقه آزاد بعد از تصویب در این کارگروه به شورای عالی مناطق آزاد ارائه و بعد از تصویب در آن شورا، به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

 در این جلسه نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، سازمان‌های حفاظت محیط زیست و برنامه و بودجه هم حضور داشتند.

پیش تر و به رغم تلاش یک ساله نمایندگان استان اردبیل در مجلس  نهم، تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل 2 بار برای رای گیری  نهایی به صحن علنی مجلس رفت، اما رای نیاورد تا چشم‌انتظاری اهالی این استان به مجلس دهم کشیده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار