کد خبر: ۳۶۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶ 18 January 2017
تابناک / محمدعلی نجفی در یازدهمین جشنواره کار آفرینان برتر که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزارشد با تبیین مفهوم کار آفرینی اظهار داشت : کار آفرینی، لغتی است که همه شما عزیزان که در عرصه تولید و اندیشه حضور دارید آشنا می‌باشید  و با تفاوت آن با اشتغال واقف هستید.

وی مباحث کار آفرینی را فراتر از اشتغالزایی دانست و افزود : کار آفرینان زمان و مکان را دیده و خوب می‌اندیشند و در بخش‌های خاص وارد عرصه بازار شده و به دنبال عنایت خاص، شانس، تسهیلات ویژه نیستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه فضای اشتغال در بسیاری از نقاط کشورو استان ما در حال فراهم شدن است افزود : براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گیلان در بهبود فضای کسب و کار جزو استان‌های برتر کشور است.

 نجفی با بیان اینکه چنانچه به آمارها بنگریم متوجه آن خواهیم شد که کارآفرینان بزرگ انسان‌های متمولی نبودند افزود : 60 درصد کارآفرینان بزرگ دنیا عمدتاً از خانواده‌های فقیر اما از اندیشه، تفکر، جسارت و شهامت برخوردار بوده و از ظرفیت‌های خوب بهره می‌گرفتند.

استاندار گیلان با اشاره به توفیقات خوب حاصل شده در بخش اشتغال استان اظهار داشت : این موفقیت متعلق به مردم و تمامی کسانی است که در اینگونه جمع‌ها حضوری فعال دارند.

استاندار گیلان کار آفرینی را وجود اندیشه‌های نو در جامعه دانست و افزود : مدیران اجرایی در بخش های مختلف موظفند با تمام توان در جهت رشد و توسعه کار آفرینی در جامعه تلاش کنند.

وی خواستار حضور قوی‌تر بخش صنعت و معدن در اینگونه نشست‌ها شد.

 نجفی از برگزاری نشست‌های مستمر و هفتگی حمایت از کارآفرینان و بخشرهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری خبر داد و افزود : به یاری خداوند برنامه‌های فراوانی در بخش توسعه گردشگری استان خواهیم داشت.

وی آینده گیلان بسیار خوب متصور کرد و افزود : توسعه بخش گردشگری از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی اظهار داشت : باتوجه به محدودیت زمین و امکانات در گیلان باید بیشتر در بخش مسائل کارآفرینی و شرکت‌های دانش بنیان پرداخته شود.

نجفی با بیان اینکه گیلان در بخش فارغ التحصیلان جوان و دانش آموختگان از ظرفیت بالایی برخوردار است افزود : باید زمینه اشتغال هر چه بیشتر این عزیزان را فراهم کنیم.

وی از کاهش 6 درصدی نرخ بیکاری گیلان در طی 3 سال خبر داد و افزود : افرادی که با این گونه آمارها آشنا هستند می‌دانند که کاهش این  مقدار نرخ بیکاری در طی 3 سال اقدامی ارزشمند است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در نیمه نخست سال 95 نرخ بیکاری در گیلان برای اولین بار تک رقمی شد و به رقم 9.6 درصد رسید افزود : البته این به معنای حل کامل مشکل بیکاری نیست و بویژه در بخش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی نگرانی داریم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از کار آفرینان برتر تأکید کرد و افزود : باید تمامی امکانات و فضا برای توسعه و رشد کارآفرینان فراهم شود تا این عزیزان خوب بیاندیشند و وارد بازار کار شوند.

وی افزود : خوشبختانه با فضای خوب ایجاد شده و منابع سرشار باید زمینه فعالیت هر چه بیشتر را برای کارآفرینان مهیا کنیم.

 نجفی با بیان اینکه باید دردمندی‌های کارآفرینان را احصاء و در حل مشکلات آنان کوشا باشیم افزود : هیچ کس حق ندارد مانع از رشد و حرکت این عزیزان شود.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره آیت ا... هاشمی رفسنجانی اظهار داشت : این یار دیرین امام و رهبری خود از کارآفرینان برتر بوده و تمامی بخش‌ها و از جمله بخش اقتصادی کشور دین سنگینی به این شخصیت بزرگ دارد.

وی در ادامه اظهار داشت :زمانیکه آیت ا... هاشمی رفسنجانی از کار آفرین و از سرمایه گذار حمایت می‌کردند کمتر کسی این سخنان را به زبان می‌آورد زیرا ادبیات آن دوران ادبیات خاصی بود

در پایان این مراسم استاندار گیلان با اهداء لوح و هدایایی از منتخبین این جشنواره تقدیر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار