رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: روایتی از ناراحت شدن آیت‌الله یزدی از ردصلاحیت سیدحسن خمینی و مهدی هاشمی نفر چهلم کنکور سراسری بود! و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۶۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵ 18 January 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ادعای عجیب رحیم‌پور ازغدی: یک خراسانی امریکا را کشف کرد

حسن رحیم‌پور ازغدی در جلسه  آموزشی پیوست فرهنگی و اجتماعی در تحقق شهر اسلامی اظهار داشت: باتوجه به اینکه بیش از ۶۰درصد بزرگان دنیای اسلام از سرزمین خراسان بزرگ رشد پیدا کردند، در همین راستا، شهر مشهد مهد پرورش چهره‌های کشوری و بین المللی شناخته شده و زمینه ساخت تمدن اسلامی از این شهر شکل گرفته است. وی افزود: در همین راستا تحقیقی انجام دادم که کریستف کلمب امریکا را کشف نکرد، بلکه یک مسلمان خراسانی بوده که به امریکا رفته است و این قاره را کشف کرده است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: طبق آخرین تحقیقات بدست آمده،از خاطرات غربی‌ها مشاهده می شود، پول عربی در این قاره پیدا شده است.پایگاه خبری صبح مشهد این خبر را منتشر کرد.

توضیحات علی‌ مطهری درباره مصاحبه موشکی خود

علی مطهری در مطلبی که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد، نوشت:  «من در مصاحبه‌ای که با سایت عصرایران داشتم "تلاش برای اجرا نشدن برجام از طریق موشک پرانی" را یکی از مصادیق تندروی دانسته بودم. گرچه مقصود روشن است اما برخی از ظنّ خود به آن پرداختند. بدیهی است که این سخن به معنی انکار ضرورت تقویت صنایع موشکی نیست و اصل "وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِه‌ عَدُوَّ اللهِ" یک اصل ثابت و تغییر ناپذیر است اما مهم اجرای درست آن و قدرت نمایی به موقع ماست. اگر در حال عبور از گردنه سخت ماه‌های اول اجرای برجام هستیم این قدرت نمایی را با آن جمله منقوش روی موشک به بعد موکول کنیم، همچنان که در سال‌های گذشته بهتر بود مسئله هولوکاست-که معتقدیم با هدف اشغال فلسطین بزرگنمایی شده- به شکل دیگری و در جای خود مطرح می‌شد.  سیره پیامبر اسلام هم این موضوع را تایید می‌کند. ایشان در دوره مدینه گاهی با دو گروه مخالف پیمان صلح می‌بست و به مصاف گروه سوم می‌رفت. نوع برخورد ایشان با دشمن نیز برای ما الگو و نمونه است. رسول اکرم هیچ گاه دشمن شکست خورده را تحقیر نکرد آنچنان که ما سرنشینان قایق آمریکایی را که به اشتباه وارد آبهای ما شده و به اسارت درآمده و خود را باخته بودند نه یک بار و دوبار- که طبیعی است- بلکه بارها و بارها از تلویزیون نمایش دادیم. علت آن این بود که پیغمبر اسلام به دنبال هدایت انسان‌ها بود نه انتقام گیری. به هر حال ما در برخورد با دشمنان انقلاب اسلامی که در راس آنها آمریکا و اسرائیل هستند باید زمان شناس بوده، محاسبه و تدبیر داشته باشیم و مروت و جوانمردی را رعایت کنیم. این گونه است که دنیا به سوی اسلام خواهد آمد.»

صاحب کوادکوپتر جنجالی تهران شناسایی شد 

کوآد کوپتری که عصر روز ۲۷ دی ماه در منطقه ممنوعه در حال پرواز بود، در تعاقب خط آتش پدافند هوایی توسط پلیس پایتخت مهار شد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس؛ طی تحقیق و بررسی های اولیه صورت گرفته از سوی پلیس، صاحب وسیله پرنده اعلام کرد: پرواز این وسیله برای تصویربرداری برای تهیه تیزر تبلیغاتی توسط یک شرکت فیلم سازی بوده که بررسی های تکمیلی درحال انجام است. آنچه قابل ذکر و اهمیت است، پرواز هرگونه وسیله پرنده برای هر منظوری (تصویربرداری، فیلم برداری، مستندسازی و...) منوط به اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح قانونی است.

روایتی از ناراحت شدن آیت‌الله یزدی از ردصلاحیت سیدحسن خمینی

حجت الاسلام احمد مازنی گفت و گویی به دیداری که پس از انتخابات با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشت، اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که ایشان مطرح کردند، گلایه‌ای بود که از برخورد با تائید صلاحیت سیدحسن آقا شده بود. در بین فقهای شورای نگهبان خیلی از این فقهای بزرگواری که شاید مردم فکر می‌کردند نظرشان این بود که سیدحسن آقا ردصلاحیت شود، به صورت جدی معتقد بودند که سیدحسن آقا باید تائید صلاحیت شود و گلایه‌مند بودند از اینکه آنچه این عزیزان می‌خواستند، محقق نشد. وی افزود: آقای هاشمی می‌گفتند که امتحان هم انجام شد ولی نه به صورت کتبی بلکه آیت‌الله یزدی از حسن آقا به منزلشان دعوت کردند و در آنجا با ایشان مباحثه‌ای داشتند و گفتند که به نظر من ایشان فقیه است و از اینکه برخی از اعضای دیگر با این کار ایشان همراهی نکردند، خیلی ناراحت شدند. فقط آیت‌الله یزدی هم نبودند، آیت‌الله مومن و خیلی از آقایان دیگر هم همین اعتقاد را داشتند. البته الان قصد ندارم به این بحث دامن بزنیم ولی از جمله مطالبی بود که ایشان مطرح کردند. کلا گله مند بودند ولی در عین حال توصیه به آرامش و امید به آینده می‌کردند و اینکه هیچوقت نباید از تلاش برای رسیدن به وضع بهتر ناامید شویم.خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

مهدی هاشمی نفر چهلم کنکور سراسری بود

محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگویی با شرق در باره نحوه پذیرش وی در آکسفورد گفت: مهدی در میان فرزندان هاشمی از همه ناشناخته‌تر مانده است. مهدی نفر چهلم یا چهل‌وسوم کنکور سراسری بود. فارغ‌التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران است. شبیه‌ترین بچه‌ها به خود آقای هاشمی هم همین مهدی است. مهدی رفت و یک دوره زبان هم گذراند و بعد هم به صورت طبیعی از آکسفورد پذیرش گرفت.

حمله نماینده مجلس خبرگان به دولت با ادبیات غیرمودب 

یکی از روزنامه‌های استان زنجان در یادداشت خود مطلبی با عنوان "جلسات موضوعی تفسیر قرآن یا تخریب دولت منتخب مردم؟! " چاپ کرده که در بخشی از آن از یک روحانی که عضو مجلس خبرگان است و تحت پوشش تفسیر قرآن به دولت می‌تازد، انتقاد کرده است این روزنامه پرسیده این شخص چرا این جایگاه رفیع و منیع را در حد میتینگهای جناحی و سیاسی مرسوم در جامعه آن هم از نوع رسانه‌ای و جنجالی، علیه دولت منتخب مردم و مورد حمایت رهبری، تنزل می‌دهد؟آیا انتقاد از دولت منتخب مردم نمی‌تواند حاوی ادبیات محترمانه‌تر و از جایگاه اخلاقی و دینی خبرگان انجام پذیرد؟  در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: جایگاه خبرگان به جای آنکه تریبونی برای تخریب و تخطئه این و آن باشد، جایگاه ایجاد اتحاد و انسجام و دوستی و مودت حول ولایت فقیه در بین تمامی گروه‌ها و طرفداران واقعی نظام و جمهوری اسلامی است و باید نماینده آن، ابتدا خود این جایگاه متعالی را محترم شمرده و از موضع جذب حداکثری و دفع حداقلی، اگر هم از دولت منتخب مردم و مورد حمایت رهبری، حمایت نمی‌کند حداقل آن را تخریب ننماید.روزنامه جمهوری اسلامی این خبر را منتشر کرد.

جذب رای با توزیع «تن ماهی»

بر اساس طرحی که از سوی اتاق انتخاباتی دولت اجرایی شده، قرار است تا ایام انتخابات توزیع سبدهای کالایی و کنسرو در مناطق محروم و میان اقشار ضعیف جامعه، در قالب طرح توانمندسازی انجام شود. در راستای این طرح قرار است تا رسیدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری از سوی برخی نهادهای دولتی نظیر هلال احمر سبدهای کالا و بسته‌های غذایی نظیر کنسرو ماهی تن توزیع شود. در فاز اول این طرح، حدود ۲۰ میلیون کنسرو ماهی تن در استان‌های خوزستان و چهارمحال بختیاری میان اقشار حاشیه نشین توزیع شده است که این اقدام اعتراض فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک را نیز درپی داشت. نکته قابل تامل اینکه بر اساس گفته‌های یکی از نمایندگان استان خوزستان، ۲۰ میلیون کنسرو مذکور برای توزیع در مراسم اربعین در اختیار هلال احمر قرار گرفته بوده اما ضمن عدم توزیع در ایام اربعین، در جهت بهره‌برداری های انتخاباتی مورد استفاده قرار گرفته است. فارس این خبر را منتشر کرد.

محافظان معاون رئیس‌جمهور از دستگیری پسر ابتکار ممانعت کردند

قاضی‌پور گفت: محافظان شخصی رئیس سازمان محیط زیست در برابر حکم قانون ایستادند و اجازه‌ی دستگیری فرزند و شوهر او را ندادند. نادر قاضی‌پور با بیان اینکه دولت یازدهم در طول سال‌های اخیر به جای حل مشکلات، بر تعداد آن‌ها افزوده است، ابراز داشت: برای مثال در بحث برجام آقایان فقط وعده‌های سرخرمن داده‌اند و هیچ کاری انجام نشده است. وی اظهار کرد: بسیاری از منسوبین به دولت یازدهم با واژه منحوس رانت خواری عجین هستند، بطوری که در تازه‌ترین مورد خانواده معصومه ابتکار با استفاده از رانت دولتی پول چندین خانواده شهید را بالا کشیده‌اند؛ حتی وقتی مأمورین انتظامی با در دست داشتن حکم جلب فرزند معصومه ابتکار(طه هاشمی)به منزل وی مراجعه کرده‌اند با ممانعت محافظان معاون رئیس جمهور مواجه شده‌اند. آناج این خبر را منتشر کرد.

سیدحسن انگیزه‌ای برای ورود به خبرگان ندارد

محمد عطريانفر در مورد اینکه از بین گزینه‌هایی مانند ناطق نوری، علی‌اکبر ولایتی، حسن روحانی، حداد عادل چه گزینه‌هایی برای ریاست مجمع تشخیص مطرح هستند، گفت: مناسب‌ترین گزینه برای جایگزینی آقای هاشمی، ناطق نوری است. به اعتبار این که موقعیت ریاست مجمع یک موقعیت برجسته از حیث فراگروهی و فراجناحی است و مقام معظم رهبری هم معمولا شخصیت‌هایی را در مجمع انتخاب می‌کنند که بیشتر دغدغه ملی دارند و وابستگی‌های خطی و گروهی سیاسی آنها در مرحله ثانوی است. تصور نمی‌کنم سید‌حسن آقای خمینی کاندیدای میان‌دور‌ه‌ای خبرگان شوند. در آن مقطع ورود ایشان به توصیه آقای هاشمی رفسنجانی بود اما متاسفانه شورای نگهبان صلاحیت ایشان را تایید نکرد و به طور طبیعی فکر نمی‌کنم چنین انگیزه‌ای در او وجود داشته باشد که به انتخابات مجلس خبرگان ورود کنند. هیچ فردی را نداریم که جایگزین صلاحیت‌ها و ایفای نقش هاشمی کنیم و اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان و کسانی که مشی آیت‌الله هاشمی را می‌پسندیدند باید همت، اراده و اندیشه خود را تقویت کنند و حول محور آقای خاتمی و روحانی که همراهی خوبی با اندیشه‌های اصلاح‌طلبی داشتند، متمرکز شوند تا در حد اندکی بتوانند بخشی از فقدان جایگاه هاشمی را پر کنند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

مستقل ها خودشان هم در تعریف خودشان می‌مانند!

سیدحسین نقوی حسینی گفت: این مجلس با مجلس نهم و هشتم و هفتم متفاوت است، بالاخره یک فراکسیونی بیش از ۱۰۰ کرسی به عنوان فراکسیون امید در مجلس وجود دارد که نمی‌شود نادیده گرفت، اینکه می‌گویم نمی‌شود نادیده بگیریم، نه از طرف بنده که سمت و جایگاهی نمی‌خواهم، برای کسانی است که از این مجلس رای می‌خواهند، بالاخره رئیس مجلس از این مجلس رای می‌خواهد، نائب رئیس از این مجلس رای می‌خواهد، پس آنها نمی‌توانند این مسأله را نادیده بگیرند.می‌آییم می‌گوییم فراکسیون امید سر جایش هست، یک فراکسیونی هم به نام فراکسیون اصولگرایان یا ولایت تشکیل بشود، یک فراکسیون هم برای مستقل‌ها تشکیل می‌دهیم، مستقل‌ها چه کسانی هستند؟ مستقل ها کسانی هستند که با لیست امید رأی آوردند اما تابلوی اصولگرایی دارند، اینها باید چگونه تعریف شوند!؟ خودشان هم در تعریف خودشان می‌مانند! بالاخره شما عضو لیست امید هستید بروید در فراکسیون امید، اگر نیستید بیایید این طرف، این‌ها نمی‌توانند بگویند ما اصولگرا نیستیم؛ چون ۴ دوره در مجلس تابلوی اصولگرایی خوردند و با تابلو اصولگرایی رای آوردند، راه فرارشان این است که بگویند ما نه لیست امید هستیم و نه اصولگرای ولایت هستیم، ما «مستقلین» هستیم. این یک مفر است! اینها در مقابل این سوال بودند که شما بالاخر اصلاح‌طلب هستید یا اصولگرا!؟ در لیست امید هستید یا مقابل لیست امید هستید؟ نه می‌توانند بگویند ما در لیست امید نیستیم چون توسط لیست امید رای آوردند و نه می‌توانند بگویند ما لیست امید هستیم چون تابلوی آنها اصولگرایی بوده است، کسی که رئیس فراکسیون اصولگرایان ولایت در مجلس نهم بوده می‌تواند بگوید من اصلاح‌طلب هستم!؟ اینکه خودکشی سیاسی است. مهر این خبر را منتشر کرد.

نشست انتخاباتی چهار حزب اصولگرا

مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز احزب سیاسی اصولگرا گفت: صبح امروز اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و جمعیت خدمتگزاران ایثار و شهادت جلسه مشترکی برگزار کردند. وی افزود: این جلسه به منظور هماهنگی برای ورود به فرآیند انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و مباحث مرتبط با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تشکیل شد. مهر این خبر را منتشر کرد.

انتقاد سیدحسن خمینی از نگاه کاریکاتوری به امام

یادگار امام می‌گوید: باید امام مشکل‌گشا و مشکل‌شناس را معرفی کنیم و به جامعه بباورانیم که درمان در این سخنان است. در این صورت جامعه خودش به دنبال این اندیشه‌ها می‌رود و نیازی به تبلیغات نیست.سیدحسن خمینی در پانزدهمین نشست بزم اندیشه که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد با طرح این سؤال که چرا باید اندیشه امام خمینی را به دانش آموزان امروز توضیح و تبیین کنیم، اظهار داشت: اینکه اندیشه‌های امام را به دانش آموزان توضیح دهیم به نفعی که امام از این موضوع می‌برد برنمی‌گردد بلکه به خاطر نفعی است که برای جامعه ما دارد.وی افزود: امام تلاقی سه آرمان است که این سه آرمان استقلال، آزادی و دینداری را برای آینده تامین می‌کند. اگر ما از امام می‌گوییم و اگر دائما آن را تذکر می‌دهیم برای خودمان است امام نماد و پرچم آینده خوب و آینده بهینه ماست.حجت الاسلام خمینی اضافه کرد: وقتی بر روی ولایت فقیه که از ارکان اندیشه امام است تاکید می‌کنیم باید بر حقوق مردم هم تاکید داشته باشیم واگر به ارزش‌‌های ظاهری جامعه تن می‌دهیم باید به ارزش‌های باطنی نیز توجه داشته باشیم. اگر بر روی ارزش‌های مبتنی بر اخلاق تاکید می‌کنیم منافاتی با ارزش‌های ظاهری دینی جامعه ندارد و اگر به ارکان ضد استکبار توجه داریم باید از آن سو به ارکان تحجر هم توجه داشته باشیم.وی ادامه داد: اگر به حقوق الهی توجه می‌کنیم باید به حقوق شهروندی نیز توجه داشته باشیم و اگر به حقوق زنان بر مبنای فقه امام توجه داریم باید به عفاف و حجاب نیز توجه داشته باشیم.سیدحسن خمینی بر این نکته تاکید کرد که باید مراقب باشیم که امامی که معرفی می‌کنیم کاریکاتوری از امام نباشد و یک بعد را تقویت و دیگری را تضعیف نکند و نسبت‌ها در درون این اندیشه به هم نریزد.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.

فرزند ابتکار بیانیه داد

سید طه هاشمی فرزند معصومه ابتکار در واکنش به اخبار منتشره از سوی برخی رسانه‌ها توضیحاتی داد.

متن توضیحات سید طه هاشمی به شرح زیر است:

فردی که چنین ادعایی "ماجرای شراکت میلیاردی سرمایه‌گذاران جوان با آقازاده ابتکار"را با برخی رسانه‌ها مطرح کرده و نام خود را مخفی کرده، ابتدا به وزارت اطلاعات نامه داد تا رسیدگی کنند. سپس به گزارش وزارت اطلاعات اکتفا نکرد و به نهادهای عالی نظام نامه داد که از طریق بازرسان ویژه با دعوت از اشخاص از جمله اینجانب ماه‌ها تحقیق کرده و گزارش مبسوطی از زیاده‌خواهی‌های فرد مدعی به همراه تهدیدهای صورت پذیرفته تهیه کردند که به طبع رسیدگی در مراجع قضایی مورد پذیرش همه است.بنابراین جای تاسف دارد برخی خبرگزاری‌های خاص که گمانه هایی را از زندگی شخصی افراد بدون آنکه صحت و سقم آن مشخص شده باشد، رسانه‌ای کرده و باعث تشویش اذهان می‌شوند. این قبیل رسانه‌ها قطعاً اهدافی را به دور از رعایت اخلاق اسلامی و ایرانی دنبال می‌کنند. در حالی که وظیفه آنها علاوه بر حفظ حرمت انسان‌ها به عنوان وظیفه شرعی هر مومن انقلابی، باید احترام به نظرات مراجع مربوطه و قوه قضاییه باشد و احکام آنها باشد.اینجانب به رغم شخصی بودن موضوع آمادگی دارم در صورت ضرورت و تایید مراجع ذی صلاح قضایی، احکام مربوطه مبنی بر ابطال احکام منتشر شده را بدون سانسور و محدودیت به رسانه‌ها ارائه کنم.شایان ذکر است اینجانب از ١٥ سال پیش تاکنون هیچ حقوق دولتی و خصوصی دریافت نکرده‌ام و شرح تمام اموال و دارایی خود و خانواده را در اختیار قوه محترم قضاییه قرار داده‌ام و کلیه فعالیت‌هایم در این سال‌ها شفاف و روشن است.در پایان اعلام می‌دارم رسانه‌ای ندارم جز دوستان پر لطف و محبتی که همیشه در کنارم بودند.
سید طه هاشمی/ ٢٩ دی ماه

واکنش یک نماینده مجلس به سخنان ابتکار

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اینگونه اظهارنظرها، گفتار درمانی است؛خانم ابتکار باید برای این حرف خود مستند بیاورد.حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بسیج در واکنش به اظهارات جدید خانم ابتکار مبنی بر اینکه "برجام در راستای کاهش آلایندگی ها موثر بوده است"، گفت: این گونه اظهارنظرها، گفتار درمانی است.وی افزود: خانم ابتکار باید مأموریت های مصوّب و قانونی خود را انجام دهد سوال ما از خانم ابتکار این است که کجای برجام آلودگی هوای ایران را برطرف کرده است؟! در حال حاضر شاهد آلودگی وحشتناک در اصفهان، تهران و مشهد هستیم ایشان برای این حرف خود باید مستند بیاورد.این مطلب در خبرگزاری بسیج منتشر شده است.

انتشار یالثارات متوقف شد

روابط‌ عمومی هفته‌نامه یالثارات‌الحسین، ارگان جمعیت انصار حزب‌الله در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این هفته‌نامه به دلیل «لزوم بازتوانی ‌مجدد تا اطلاع ثانوی چاپ و منتشر نمی‌‌شود.» یالثارات در سه سال اخیر سه بار تذکر گرفته، چهار بار توقیف و یک ‌بار لغو مجوز شده بود.این نشریه آخرین بار در مردادماه امسال به دلیل چاپ یادداشتی درباره جشن حافظ، توقیف شده است.پیش از این نیز، در شهریور ماه سال ۱۳۹۱، روابط‌عمومی ارگان خبری انصار حزب‌الله در اطلاعیه‌ای خبر از الکترونیکی شدن انتشار این نشریه به دلیل بروز مشکلات چاپی، داده بود.

پیشنهادی به رئیس جدید سازمان بسیج

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در نامه ای به سردار غلام حسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین پیشنهاد کرد تا برای شفافیت توسعه سیاسی سازمان بسیج احزاب تشکیل شود.

شکایت رئیس دولت اصلاحات از شریعتمداری و سردار نقدی 

وکیل رئیس دولت اصلاحات جزئیاتی از شکایت‌های موکل خود علیه برخی از مسئولان را تشریح کرد.سید محمد انجام گفت: چندی پیش سردار نقدی در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق اعلام می‌کند که رئیس دولت اصلاحات برای پیشبرد کارهای خود از پادشاه عربستان پول دریافت می‌کند.او ادامه داد: این اقدام سردار نقدی که نوعی توهین و تشویش اذهان عمومی است از این رو حدود دو هفته پیش شکایتی در شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه به ثبت رسید. وکیل رییس دولت اصلاحات در پاسخ به اینکه آیا تاکنون سردار نقدی در دادسرا حاضر شده است، اظهار کرد: به دلیل درجه نظامی سردار نقدی، دادسرا طبق قانون باید احضاریه را به ستاد کل نیروهای مسلح ارسال و آن ستاد احضاریه را به دست فرد برساند. این پروسه کمی زمان‌بر است و به همین دلیل هنوز سردار نقدی در دادسرا حاضر نشده است.انجام در مورد شکایت از حسین شریعتمداری نیز گفت: پس از انتخابات سال ۸۸، آقای شریعتمداری در برنامه "دیروز، امروز، فردا" از ارتباط موکل با جورج سورس سخن گفت. در آن زمان به وکالت شکایتی را در دادسرا مطرح و پرونده به شعبه نهم دادسرای کارکنان دولت ارجاع شد. او ادامه داد: در آن زمان اقای شریعتمداری احضار و در جلسه بازپرسی تفهیم اتهام نیز شد. آقای شریعتمداری در آن جلسه مدعی شد که دیدار رییس دولت اصلاحات با جورج سورس مسئله واضحی است و مثل اینکه اکنون که آفتاب در آسمان است بگوییم شب است.وکیل رییس دولت اصلاحات افزود: در آن زمان دادسرا برای آقای شریعمتداری قرار خفیفی صادر کرد و منتهی به صدور کیفرخواست و ارسال به دادگاه نشد.انجام در پاسخ به این پرسش که آیا رییس دولت اصلاحات شکایت‌های دیگری نیز انجام داده است، گفت: اخیرا یک نماینده مجلس و همچنین سردار نقدی مجددا اظهاراتی را در مورد رییس دولت اصلاحات مطرح کرده‌اند که ممکن است در آینده نیز از آنها شکایت کنیم.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.

اصولگرایان از گزینه هایشان صرف نظر نکنند شکستشان حتمی است

مجتبی  رحماندوست،‌ نماینده اصولگرای مجلس نهم در خصوص برنامه اصولگرایان برای انتخابات سال آینده گفت:  اصولگرایان سعی  دارند که به وحدت برسند و در نهایت از چند گزینه مورد بررسی حداکثر به یک گزینه خواهند رسید.وی ادامه داد:اگر اصولگرایان به وحدت نرسند و از گزینه های خود صرف نظر نکنند شکستشان حتمی خواهد بود.رحماندوست با بیان اینکه جبهه مردمی در راستای ایجاد وحدت در میان اصولگرایان شکل گرفته است،‌خاطرنشان کرد: بنده عضو و از اعضای تشکیل دهنده این جبهه نیستم اما از بیرون که نظاره گر هستیم به نظر می‌رسد که برای وحدت و اجماع اصولگرایان شکل گرفته است و هدفشان رسیدن به یک گزینه نهایی و واحد است.نماینده سابق مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد جبهه مردمی در حال ایفای نقش شورای ائتلاف اصولگرایان است و حرکتشان هم در مسیر رسیدن  به یک کاندیدای واحد است.رحماندوست با بیان اینکه همه نیروهای انقلاب باید زیر یک چتر قرار بگیرند،تصریح کرد: همه نیروهای انقلابی و کسانی که دل در گرو انقلاب و رهبری دارند باید زیر یک چتر جمع شوند‌،‌شورای ائتلاف یا جبهه مردمی و یا هر اسم دیگری مهم نیست،‌مهم این است که خواسته های فردی و جناحی خود را کنار بگذارند و به وحدت برسند.وی در پایان با اشاره فقدان ایت الله هاشمی و تاثیر نبود ایشان بر انتخابات و مسائل سیاسی گفت: حداقل تاثیر نبود ایشان این است که دیگر در انتخابات کاندیدا نمی‌شوند.این مطلب در نامه نیوز منتشر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار