کشاورزان و باغداران همچنان بلاتکلیفند
طوفان و برف و متعاقب آن سرمای بیش از حد موجب یخ زدگی مرکبات مازندران شد تا باغداران این خطه خسارت فراوانی ببینند . البته دولت قول داد تا با پرداخت تسهیلات تا حدودی موجبات دلگرمی باغداران را فراهم کند ولی تا کنون تنها در حد وعده باقی ماند و هیچ اقدام عملی در این راستا صورت نگرفت .
کد خبر: ۳۷۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 02 February 2017
به گزارش تابناک مازندران، چند ماه پیش طوفان و برف شدیدی مناطق این استان سرسبز را فرا گرفت و خسارات شدیدی به مردم منطقه وارد شود وعلاوه بر خسارات کشاورزی باغداران هم متضرر شدند و همچنین دامهای زیادی در این طوفان سهمگین تلف شد تا این استان یکی از بدترین فصل های خود را سپری کند.
 
طوفان و برف سال جاری تا کنون در دو مقطع مازندرانی ها را غافلگیر کرد وموجب شد مردم این استان  خسارات زیادی را متحمل شوند ، بار اول در تابستان بارندگی های فراوان و مداوم موجب آسیب دیدگی برنج محصول اصلی کشاورزان شد . همین امر موجب از بین رفتن و بعضا پایین آمدن کیفیت برنج شد تا این محصول حیاتی ناخواسته افزایش قیمت پیدا کند.
 
اما برف و متعاقب آن سرمای بیش از حد موجب یخ زدگی مرکبا ت مازندران شد تا باغداران این خطه خسارت فراوانی ببینند . البته دولت قول داد تا با پرداخت تسهیلات تا حدودی موجبات دلگرمی باغداران را فراهم کند ولی تا کنون تنها در حد وعده باقی ماند و هیچ اقدام عملی در این راستا صورت نگرفت .
 
آیا وعده دولت به کشاورزان و باغداران مازندران عملی می شود ؟ 
بر اساس این گزارش، مدیران مازندران هم جلسه‌ای را با مدیران ملی با هماهنگی مجمع نمایندگان مازندران برگزار کردند و نتیجه این شد که 270 میلیارد تومان اعتبار به خسارت‌دیدگان سرمای اخیر در قالب تسهیلات و بلاعوض پرداخت می‌شود ولی این امر مهم در قالب کاغذبازی اداری ست و در مجموع هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است .
 
 میزان خسارت به باغداران بیش از حد متعارف گزارش شده است، به شکلی که رئیس جهاد کشاورزی مازندران در نشست خبری اعلام کرد که سرمای اخیر مازندران باعث جلوگیری از گردش مالی 3 هزار میلیارد تومانی مالی در استان شده، اما با همه این اظهارات، اما و اگرها در حال حاضر نمی‎تواند مرهمی برای کشاورزان باشد.
 
البته چون کشاورزی در این استان سرسبز بصورت سنتی صورت می گیرد میزان محصولات هر سال متفاوت است و شرایط آب و هوایی نقش مهمی را در میزان آن ایفا می کند و قیمت برنج بر اساس میزان برداشت تعیین می شود ، بنا براین لازم است مسئولان محترم توجه ویژه ای به این امر مهم داشته باشند و گام به گام کشاورزی مازندران را به سوی مکانیزه شدن سوق دهند.... 
 
به هر روی لازم است مسئولین توجه بیشتری به بخش کشاورزی داشته باشند و حمایت بیشتری از این بخش مهم که مصداق بارز اقتصاد مقاومتی طبق گفته رهبر مغظم انقلاب است داشته باشند و با شتاب رو به رشد کشاورزی مدرن و توجه به مکانیزاسیون کشاورزی را مورد توجه بیشتری قرار دهند و به وعده های خود عمل کنند..
 
 چون تسهیل فعالیت‌های کشاورزی، کاهش هزینه‌های تولید و تامین امنیت غذایی جامعه جهانی را تا حدودی به دنبال دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار