بیست و دومین جشنواره منطقه‎‌ای تئاتر لاله‌های سرخ با معرفی برترین‌ها ٢١ بهمن‌ماه در تالار خورشید اندیمشک به کار خود خاتمه داد
کد خبر: ۳۷۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 12 February 2017
جشنواره منطقه‌ای تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با آثار نمایشی از ١٢ استان زاگرس‌نشین کشور از ١٨ بهمن ماه در اندیمشک آغاز شد.

مدیر کل هنرهای نمایش کشور در آیین پایانی این جشنواره گفت:مردم نیاز به تفریح فرهنگی و نشاط فرهنگی دارند و باید برای این مهم برنامه‌ریزی کرد.

مهدی شفیعی افزود: نباید اجازه داد چراغ سالن‌های تئاتر خاموش شود و باید هنرمندان با اجرای نمایش و حضور در صحنه نشاط را به مردم هدیه کنند.

وی اظهار کرد:تبادل فرهنگی در شهرستان‌ها و مناطق مختلف از طریق همین هنرها امکان‌پذیر است که باید ارج نهاد.

وی گفت: جشنواره لاله های سرخ یادآور خاطرات شیرین برای همه ما است که امروز به همت هنرمندان و هنردوستان به جایگاه خوبی رسیده است.

شفیعی گفت: روزگاری دریافت پیام از یک معاون مدیر کل در این جشنواره مایه خرسندی فراوان می‌شد اما امروز این جشنواره میزبان میهمانان گرانقدری از کشور و استان است و این دوره جشنواره نیز شاهد داوری در سطح بسیار بالا بودیم.

وی بیان کرد:شهرستان اندیمشک زمانی سه سینما داشت و در سطح استان و کشور مطرح بود اما اینک با این کاستی‌های موجود امیدواریم با همت مدیران و ظرفیت های بسیار خوب شهرستان و استان شاهد اتفاقات خوب و خوبتر باشیم.

استاندار خوزستان نیز در این آیین گفت: این جشنواره با نام نامی شهدای والامقام عجین شده و در راستای برگزاری این جشنواره در سطح ملی اعلام آمادگی می‌کنیم.

غلامرضا شریعتی افزود:زبان هنر گویاترین زبان است و به عنوان بهترین روش برای انتقال مفاهیم فرهنگی و ارزش‌های مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد:جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ می‌تواند پیام رسان ارزش‌ها باشد و جایگاه ارزشمند اندیمشک و خوزستان در دوران دفاع مقدس را به کشور معرفی کند.
شریعتی گفت:باید تلاش شود هر سال به غنای این جشنواره به عنوان یک گام ارزشمند هنری افزوده شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت:سالها قبل شاهد اجرای جشنواره در شرایط بسیار نامناسب بودیم که با پیگیری‌های انجام شده تالار خورشید و چندین مرکز دیگر کلنگ زنی و افتتاح شد.

فریدون حسنوند افزود:در راستای ایجاد مکان برای اجرای برنامه های فرهنگی هنری تلاش های جدی شد و پنج کانون پرورش فکری نیز در اندیمشک گشایش یافت.
وی افزود:با ادامه این تلاش ها گوشه گوشه شهرستان مکان فرهنگی هنری می شود تا شاهد تحول فرهنگی در شهرستان اندیمشک باشیم.

وی افزود: امروز با آغاز به کار وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، حاشیه‌ها کمتر شده و زمینه مناسبی برای کار فرهنگی هنری مهیا شده است.

نماینده مردم اندیمشک گفت:هنر می تواند انسان ساز باشد و باید با این نگاه ، آن را تقویت و حمایت کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هم گفت: در استان خوزستان، فعالیت‌های فرهنگی هنری گسترده‌ای در حال اجرا است که نشان‌دهنده گام‌های ارزنده در بعد فرهنگ و هنر استان می‌باشد.

محمد جوروند افزود:جشنواره لاله‌های سرخ متعلق به همه هنرمندان و هنردوستان است که برای برگزاری آن در سطح ملی تلاش می‌شود.

وی از تلاش ها و حمایت های فرماندار، نماینده و مسئولان اندیمشک در حمایت از این جشنواره قدردانی کرد.

دبیر جشنواره لاله‌های سرخ هم گفت:در مدت چهار روز برگزاری این جشنواره در تالار خورشید چهار نمایش خیابانی و ١٢ نمایش صحنه‌ای اجرا شد.

علی بازگیر اضافه کرد: ٩٣ اثر از ١٢ استان زاگرس نشین به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد پس از بازبینی توسط مریم زرند، مجید صادپاپی و محمد مهرپویان ١٦ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی گفت:در بخش نمایش خیابانی ٢٠ اثر و در بخش صحنه ای ٧٣ اثر از استان های زاگرس نشین کشور به این جشنواره ارسال شد.

وی بیان کرد:جشنواره در بخش صحنه ای به صورت رقابتی و بخش خیابانی به صورت غیر رقابتی برگزار گردید.

وی افزود:پلاتوی خانه هنر و استاد مهر آذین برای اجرای این جشنواره اختصاص یافته بود.
بازگیر گفت:برای بخش صحنه ای ١٢ اثر و برای بخش خیابانی ٤ اثر با نظر داوران به جشنواره راه یافتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک گفت: امسال افزایش ١٠٠درصدی ارسال آثار نسبت به پارسال داشته ایم و استقبال هنرمندان بسیار خوب بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری این جشنواره به صورت کشوری، بستر حضور هنرمندان کشوری در این جشنواره مهیا گردد.

پیشکسوت تئاتر و سینما و از داوران این جشنواره هم گفت: دستاورد مهم چنین جشنواره‌هایی جایزه نیست بلکه تبادل فکر و کسب تجربه است.

سعید پورصمیمی افزود:هنرمند برای پیشرفت نیازمند مطالعه،کار و تمرین است که باید در این زمینه همت کند.

وی خطاب به مسئولان گفت:برای رفع آسیب‌های اجتماعی و پیشگری از مشکلات اجتماعی باید به دنبال سرمایه گذاری فرهنگی بود.

وی افزود:از شاخصه‌های فرهنگ همین هنر تئاتر است که می تواند رودر رو با مردم ارتباط برقرار کند.

در پایان این جشنواره در بخش طراحی پوستر و بروشور از حمیدرضا ایمنی برای نمایش گاف، در بخش موسیقی نمایش آبی‌ترین آسمان از ملایر، در بخش طراحی لباس زهرا مرادی‌پور نمایش ماضی بعید از اندیمشک و در بخش نویسندگی علی میرزا عمادی برای نمایش دقایقی با رضا از کرمانشاه با لوح تقدیر و هدیه نقدی تجلیل شدند.

رتبه اول بازیگری زن به نسیم نامدار طاهری در نمایش دقایقی با رضا از کرمانشاه اختصاص یافت.

همچنین رتبه اول بازیگری مرد به طور مشترک به بهمن تقی‌پور در نمایش اعتراف به سبک متافیزیک از اهواز و محمد لهراسبی در ماضی بعید از اندیمشک اختصاص یافت.

رتبه اول کارگردانی نیز به یوسف لطفی‌زاده در نمایش سرگشتگان از درود تعلق گرفت.
مهدی آشوغ در نمایش ماضی بعید از اندیمشک رتبه دوم نویسندگی، مهناز سبزی نمایش اراک-مشهد از اراک و پری بارانی در نمایش آبی‌ترین آسمان زمین از ملایر به طور مشترک رتبه دوم بازیگری زن و افشین سلطانی در نمایش دقایقی با رضا از کرمانشاه رتبه دوم بازیگری مرد را به خود اختصاص دادند.

مهدی آشوغ برای نمایش ماضی بعید از اندیمشک رتبه دوم کارگردانی را به خود اختصاص داد.
محمد قاسمی در نمایش آبی‌ترین آسمان زمین از کرمانشاه، بهروز وفایی در نمایش در این زنجیریان از اندیمشک به طور مشترک حائز رتبه سوم نویسندگی شدند.

فاطمه سیاح طرفی در نمایش ماضی بعید از اندیمشک رتبه سوم بازیگری زن، محمد قاسمی در آبی‌ترین آسمان زمین از ملایر حائز رتبه دوم بازیگری مرد و رتبه سوم کارگردانی شد.

داوری این جشنواره را افسر اسدی، سعید پورصمیمی و آرش دادگر بر عهده داشتند.

منبع: تابناک
برچسب ها: مهدی شفیعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار