امروز صورت گرفت
نشست تخصصی جشنواره فیلم سبز در اداره‌کل محیط زیست استان قزوین با حضور جواهری‌پور دبیر قطب کشوری محیط زیست و توسعه پایدار، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسؤولان در حوزه محیط زیست برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 15 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، نشست تخصصی جشنواره فیلم سبز صبح امروز در اداره‌کل محیط زیست استان قزوین با حضور جواهری‌پور دبیر قطب کشوری محیط زیست و توسعه پایدار، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این نشست گفت: در 6 ساحت تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، موضوع ساحت زیستی از اهمیت خاصی برخوردار است.

سالار قاسمی افزود: باید برای محیط زیست کتاب داشته باشیم، و موضوع زیست محیطی برای همه اهمیت داشته باشد، اعتقاد داریم برگزاری این جشنواره‌ها در نشاط و شادابی دانش‌آموزان و آشنایی آن‌ها با فرهنگ زیست‌محیطی نقش بسزایی دارد.

این مسؤول خاطر نشان کرد: باید به‌گونه‌ای حرکت کنیم که دانش‌آموزان برای ساخت فیلم گام‌های ارزنده‌ای بردارند چراکه برگزاری جشنواره‌ها به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس نشاط می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه فرهنگ با زبان هنر جان می‌گیرد، تصریح کرد: در ایجاد فرهنگ زیست‌محیطی باید از نقش هنرها استفاده بهینه شود و به سمت کیفیت بخشی پیش رویم؛ پیشنهاد می‌کنیم فیلم‌ها را به آموزش و پرورش تحویل دهند تا در طول سال برای دانش‌آموزان پخش شود.

قاسمی اضافه کرد: باید نگاه‌ها را تغییر داده و نگاه‌ها را حساس کنیم تا بتوانیم این فرهنگ‌سازی را انجام دهیم.

وی یادآور شد: تشکل‌های مردم‌نهاد با انگیزه، می‌توانند به فرهنگ‌سازی زیست محیطی کمک شایانی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: این اشکال است که یک واحد برای محیط زیست در آموزش و پرورش نداشته باشیم که باید تلاش شود تا آموزش همراه با نشاط و معنویت صورت گیرد چراکه این همراهی فایده‌بخش است.

گفتنی است، جشنواره فیلم سبز از اول اسفند ماه سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه سال 96 برگزار می‌شود و در این جشنواره برنامه‌هایی از قبیل کارگاه آموزشی، نقد و بررسی فیلم، نمایشگاه هنرهای تجسمی، نمایشگاه دستاوردهای زیست‌محیطی، نمایش خیابانی، موسیقی و غیره با مضمون محیط زیست اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار