آقای هاشمی یک شخصیت در سایه نبود. ایشان همچنین یک شخصیت محدود زیرچتر سازمان و گروه و تشکیلات نبود، آقای هاشمی یک شخصیت جهانی بود و چون یک شخصیت جهانی بود جهان او را با نیکی و عظمت می شناخت.
کد خبر: ۳۷۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 16 February 2017
  انتخاب : آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار «انتخاب» اظهار کرد: آقای هاشمی یک شخصیت در سایه نبود. ایشان همچنین یک شخصیت محدود زیرچتر سازمان و گروه و تشکیلات نبود، آقای هاشمی یک شخصیت جهانی بود و چون یک شخصیت جهانی بود جهان او را با نیکی و عظمت می شناخت.
 
وی افزود: وقتی کسانی مانند آقای پوتین دربرابر آیت الله هاشمی تواضع دارند یعنی ایشان شخصیت بزرگی هستند، ما در کشور فکر می کنیم که شخصیت این بزرگواران در یک سیطره خاص است در حالی که اینطور نیست، آنها فراتر از این موضوعات هستند، آقای هاشمی وقتی به عربستان رفت در مدینه با وجود سیطره تفکر وهابیت به قبرستان بقیع رفت، آن هم به همراه خانواده. اصلا رسم کشور عربستان اینگونه نیست. آیت الله هاشمی وقتی به باب خیبر رسیدند وضو گرفتند و به یاد خیبر و فتح بی‌نظیر خیبر به دست مبارک امیرالمونین به آنجا رفتند و آب خیبر را نوش جان کردند و این خیلی معنا دارد. اینها بیانگر نفوذ آیت الله هاشمی است. بسیاری نفوذ آیت الله هاشمی را بالاترین درجه در عربستان می‌دانستند البته عده زیادی از آن استفاده نکردند. دولت عربستان به هیچ وجه اجازه نمی داد که زن وارد قبرستان بقیع شود یا یک مهمان خارجی بتواند کل مناطق تاریخی عربستان را ببیند. دولت عربستان حضور در همه ی آثار تاریخی را محدود می کند، آنوقت آقای هاشمی به خیبر رفتند و آن احساسات لطیف علی مدارانه را به نمایش گذاشتند.
 
امام جمعه زاهدان گفت: این ها نشان می دهد که شخصیت آیت الله هاشمی بسیار برجسته بود، آیت الله هاشمی این شخصیت را در لوای نظام و در تبعیت از امام و رهبری و امت به دست آورد، او با هوشمندی و فراست با وفاداری بی نظیر به نظام و با تعهد و رفاقتی بسیار صمیمانه با مقام معظم رهبری توانست به این درجه برسد.
 
سلیمانی ادامه داد: آقای هاشمی بعد از رحلت حیات دوباره ای بدست آورد که این حیات دوباره در واقع تضمین حیات نظام و انقلاب هم هست و ما دیدیم در تهران باجود همه سختی ها و در این شرایط تورم، گرانی و سختی معیشت حدود چهار میلیون جمعیت پای تابوت بودند. بعد از تشییع پیکر امام امت بی نظیرترین جمعیت را ما در داخل تماشا کردیم به نظر می رسد که مرگ آقای هاشمی حیات دیگری برای هم ایشان و هم برای نظام اسلامی ما و روحانیت بود .
 
وی افزود: اگر جهان و کشورهای اسلامی به درگذشت آیت الله هاشمی واکنش نشان دادند به همین جهت بود که باید به آن توجه کرد، مسئولان باید از ظرفیتی که آیت الله هاشمی در زمان حیات و حتی پس از مرگ در دنیای عرب به دست آورده بودند استفاده کنند چراکه بسیار راهگشا خواهد بود. البته آقای روحانی تفکراتی نزدیک به آیت الله هاشمی دارند از این رو با استفاده از ظرفیت به وجود آمده می توانند اثرگذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه را افزایش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار