معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی –کاربردی کشور گفت که توان علمی و مهارتی تمامی استادان شاغل در مراکز آموزشی تحت پوشش دانشگاه جامع علمی - کاربردی کشور ارزیابی می شود.
کد خبر: ۳۷۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 16 February 2017
جواد حاتمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری ، آمار استادان دارای کد مدرسی برای تدریس در واحدهای دانشگاهی علمی - کاربردی کشور را یکصد هزار نفر اعلام کرد.
وی با اعلام این که 50 هزار نفر هم متقاضی تدریس در دانشگاه علمی - کاربردی هستند ، افزود : علاوه بر ارزیابی علمی و مهارتی مدرسان در حال فعالیت در واحدهای دانشگاهی منطبق بر شرایط و ملاک های کیفی و مورد تایید دانشگاه ، افرادی که برای تدریس در این مراکز درخواست داده اند هم مشمول این ارزیابی می شوند.
حاتمی گفت که در این ارزیابی مهارت های معلمی و تدریس و سطح سواد علمی و عملی استادان و مدرسان در کمیته های تخصصی و کارشناسی دانشگاه جامع علمی - کاربردی سنجش خواهد شد.
 
** فرصت ارتقاء به جای حذف
معاون دانشگاه جامع علمی - کاربردی کشور در خصوص نحوه برخورد با اساتیدی که در غربالگری علمی و مهارتی تایید نشوند ، گفت : هدف دانشگاه در این ارزیابی حذف و یا اخراج اساتید و مدرسان نیست ، بلکه شیوه ترمیم و بهسازی بدنه آموزشی را مد نظر دارد .
وی افزود : برای مدرسانی که نتوانند در این ارزیابی حدنصاب لازم را کسب کنند ، کارگاهها و دوره های آموزشی تخصصی مهارت افزایی علمی و تدریسی برگزار می شود.
حاتمی با تاکید بر اینکه استاد ، رکن اصلی در نظام دانشگاهی به شمار می رود ، گفت : دقت و ظرافت در پذیرش مدرسان تضمین کننده کیفیت در دانشگاههاست .
وی ، فاصله گرفتن دانشگاه علمی - کاربردی از فعالیت های اصلی مبنی بر مهارت افزایی دانشجویان را مهم ترین نقص در این نظام دانشگاهی دانست و گفت که دانشگاه علمی - کاربردی از این لحاظ نمره خوبی ندارد .
بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون 500 هزار دانشجو در بیش از یکهزار مرکز علمی - کاربردی کشور تحصیل می کنند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار