وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سفر خود به منطقه آزاد اروند، رونق کسب و کار و اشتغال را عاملی برای تقلیل تاثیرات ناشی از پدیده های بد اجتماعی در جامعه دانست
کد خبر: ۳۷۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 18 February 2017
 علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صبح روز پنج شنبه مورخ ۲۸ بهمن ماه ۹۵ همراه با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه وارد فرودگاه آیت الله جمی آبادان شد.

اسماعیل زمانی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، نمایندگان شهرستان های آبادان و خرمشهر، فرمانداران و ائمه جمعه دو شهرستان و دیگر مسئولین محلی، با ورود وزیر تعاون به منطقه به استقبال وی رفتند.

بررسی آسیب های اجتماعی منطقه آزاد اروند، بهانه ای برای دیدار مردم، مسئولین، نمایندگان خانه ملت و وزیر مردمی دولت یازدهم بود.

دغدغه کار و خدمت برای رفاه اجتماعی و کاهش آسیب های ناشی از مشکلات زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی و معیشتی، روز پرد مشغله اما موثری را برای وزیر تعاون در منطقه آزاد اروند رقم زد.

با ورود به آبادان، بی درنگ نشست مشترک خود با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و کارگروه اجتماعی استان خوزستان برگزار نمود.

این نشست با سخنرانی اسماعیل زمانی، آغاز شد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، به تشریح ابعاد مختلف آسیب های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی وارد بر آبادان و خرمشهر در طول ۸ سال جنگ تحمیلی و دوران بازسازی و پس از آن پرداخت.

صحبت هایی که شاید برای خیلی ها تکراری اما برای زمانی و مجموعه اش دغدغه اساسی است.

دغدغه ای که توانسته است مجموعه هیئت دولت و نمایندگان مجلس را در ۴ سال تصدی زمام امور سازمان منطقه آزاد اروند توسط زمانی، پای صحبت ها، برنامه ها و اهداف استراتژیک وی برای توسعه و آبادانی خرمشهر و آبادان بنشاند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، اما، توانسته است نقشی فراتر از حوزه مسئولیت خود در منطقه آزاد اروند داشته باشد.

علی ربیعی از دوستی ۳۷ ساله خود با زمانی می گوید و به آنچه که زمانی در باب پرداختن به مشکلات منطقه ای عنوان می کند، مهر تایید می گذارد.

توسعه اقتصادی و رونق در فضای کسب و کار بدون شک، عاملی برای جلوگیری و کاهش آسیب های ناشی از دوران باقی مانده از جنگ تحمیلی و پس از آن است.

موضوعی که همه نهادها و متولیان آنها در تلاش برای رسیدن به آن هستند.
زمانی، با اشاره به عملکرد فعالیتش در سرمایه گذاری در بخش عمرانی و توسعه شهری آبادان و خرمشهر درتلاش می کند تا میزان ۸۰ درصدی بودجه سازمانش در حوزه توسعه عمرانی را نتیجه تمرکزش در جهت رفع حصار از مشکلات و عوارض ناشی از آسیب های اجتماعی در آبادان و خرمشهر قلمداد کند.

از سویی دیگر، وزیر تعاون، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و نمایندگان دو شهرستان آبادان و خرمشهر، همسو با تفکر مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در تلاش برای سرعت بخشی در راستای تحقق اهداف کلان و استراتژیک دولت یازدهم در جهت رونق اقتصادی و معیشیتی برای آبادان و خرمشهر هستند.

پس از نشست مشترک مذکور، سفر وزیر تعاون دستاوردی دیگر به همراه داشت،
اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با هدایت نمایندگان آبادان و خرمشهر و مسئولین محلی منطقه آزاد اروند، کارگروه های تخصصی را در جهت بررسی آسیب های اجتماعی منطقه در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار کردند.

کارگروهایی با سه محوریت امنیت اجتماعی، آسیب های اجتماعی و کارآفرینی، اشتغال و سرمایه گذاری، محوریت این دستاورد بود.

هدف از برپایی این کارگروه ها، بررسی به منظور رسیدن به راه حل هایی ساختاری در زمینه اشتغال و توسعه فضای کسب و کار در اروند و مهار کردن آثار و پیامدهای ناشی از پدیده های بد اجتماعی در منطقه است.

وزیر ساده زیست و به دور از تشریفات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستاوردی موثر در سفر یک روزه خود به منطقه آزاد اروند داشت.
وی نخبگی استانی در جهت حل مسائل و معضلات موجود را یک عامل اساسی برای رفع آنها دانست.

ربیعی از تدوین سند اشتغال برای استان های مختلف خبر داد.
از سویی دیگر در خصوص سرمایه گذاری در استان خوزستان ابراز امیدواری کرد که حجم بالای سرمایه گذاری در استان خوزستان و تقویت زیرساخت اقتصادی آن از مهم ترین شاخص های این استان است که در آن به نقش سازنده نهادهایی همچون استانداری خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند اشاره کرد و خاطر نشان کرد که این دو نهاد در طول چهار سال از عمر دولت یازدهم، نقشی سازنده در این زمینه ایفا کردند.

آنچه از که دید و نظر وزیر تعاون در خصوص سرمایه گذاری در استان خوزستان می گذرد این است که نوع سرمایه گذاری همواره شاخص تر از حجم آن بوده است و نوع سرمایه گذاری در استان خوزستان نشان از تمرکز بر تقویت بنیه و زیرساخت های اقتصادی را دارد.

ربیعی برنامه ریزی اکوسیستمی در جهت کاهش ریزگردها را از اولویت دولت تدبیر و امید عنوان کرد و البته خاطر نشان کرد که این مسئله زمان بر است. وی بازگشت به طبیعت و احیای آن در جهت کاهش آلودگی های زیست محیی را اصولا فرآیندی زمان بر اما کارساز قلمداد کرد.

در بخشی دیگر ربیعی بر تمرکز بر توسعه فضای فنی و حرفه ای در جهت تقویت فضای کسب و کار و ایجاد فرصت های جدید شغلی در منطقه آزاد اروند تاکید کرد و از مسئولین منطقه خواست تا  برنامه های راهبردی خود  در حوزه اشتغال را در این خصوص طراحی تدوین کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان، در خصوص لایروبی اروند گفت: انتظار دهه ۴۰ را با توجه به تغییرات ژئوپلتیکی در منطقه و توسعه فضاهای جدید کسب و کار و سرمایه گذاری های نوین از لایروبی اروند نباید داشت اما لایروبی اروند می تواند تا میزان ۳۰ درصد تاثیر مثبتی در رشد اقتصادی منطقه داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار