دبیر اولین همایش ساخت و ساز و رونق اقتصادی:
اولین همایش تخصصی ملی ساخت و ساز و رونق اقتصادی با هدف پیدا کردن راههایی برای خروج از رکود ساخت و ساز و شفاف سازی و پاسخگویی دولتمردان برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ 21 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، کریم کبیری در نخستین روز اولین همایش ملی ساخت و ساز و رونق اقتصادی و مراسم افتتاحیه که در سالن اجتماعات هتل پارس مشهد برگزارشده بود، گفت: هدف از برگزاری این همایش ، پیدا کردن راههایی برای خروج از رکود و ایجاد رونق ساخت وسازاست.
 
وی  خاطر نشان کرد: رویکرد ما در این همایش سوالاتی از بخش بخصوصی و دولتمردان داریم که امیدواریم به شکل شفاف و روشن پاسخگو باشند.
 
کبیری ضمن تبریک ابقای آخوندی و روز مهندس گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال دبیرخانه اولین همایش ساخت و ساز و رونق اقتصادی تشکیل شد  و در این مدت جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم را داشتیم و در این همایش به عنوان بخش خصوصی مطالبه‌گر برخی مسائل و موضوعات هستیم .
 
در ادامه این همایش مهندس محمود پژوم، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان  مسکن و ساختمان خراسان رضوی گفت: در استان خراسان رضوی 4 هزارعضو حقوقی با ظرفیت کاری 70 میلیون مترمربع اشتغال به کار وجود دارد و 40 هزار مهندس معادل 2 برابر مستقیم و غیرمستقیم دراین حوزه فعال هستند.
 
وی افزود: این تعداد 2 میلیون  و 800 هزار مسکن مهر بالغ بر 70 درصد مسکن مهر با کیفیت را تولید کرده اند که از این تعداد یک میلیون و 100 هزار در دولت نهم  و دهم  و یک میلیون و 400 هزار در دولت یازدهم بوده است.
 
مهندس پزوم در همایش ساخت و ساز و رونق اقتصادی گفت: وجود یک میلیون و 200 هزار حاشیه نشین در مشهد آمار نگران کننده ای است اما انبوه سازان از آنجایی که در این حوزه تخصص دارند می توانند راهکارهای عملیاتی برای مقابله با این معضل ارائه دهند
 
وی در ادامه با بیان اینکه 35 درصد اقتصاد کشور، در صنعت ساختمان وجود دارد، از دولتمردان خواست توجه ویژه ای به بحث اشتغال 13 درصدی بخش صنعت ساختمان داشته باشند.
 
وی با اعلام این مطلب که 350 هزار مهندس درکشور داریم ، خاطرنشان کرد: درقبل از انقلاب 70 درصد جمعیت روستایی و 30 درصد شهرنشینی وجود داشت، در حالیکه با توجه نکردن دولتمردان به بخش خصوصی به این مصیبت گرفتارشدیم که درحال حاضر 30 درصد جمعیت شهری و 70 درصد جمعیت روستایی در کشور بوجود امده است.
 
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان  مسکن و ساختمان خراسان رضوی  از دولتمردان خواستف اتاقی شبیه اتاق بازرگانی برای انبوه سازان و مشارکت بخش خصوصی ایجاد کنند تا با پیدا کردن راهکارهایی  به ساخت و ساز در بافت فرسوده روستاها و حاشیه شهر پرداخته و مانع مهاجرت روستاییان به شهرها شوند.
 
پژوم از دولتمردان خواست برای ساختهای زیربنایی روستایی و شهری  به شرکتهای انبوه ساز سوبسید بدهند و تاکیید کرد: برای جبران حاشیه نشینی و ایجاد زیرساختهای روستایی و جبران حاشیه نشینی سوبسید بدهید.
 
وی گفت: با اعطای سوبسید بانکی، سکونتگاههای غیررسمی  تخریب و واحدهای نوساز روستایی برای مردم حاشیه شهر ایجاد می کنیم تا حاشیه نشینی جبران بشود.
 
پژوم درباره پدیده گفت: بعد از مشکلاتی که برای پدیده بوجود آمد، ساخت و ساز در مشهد قفل شد، با وجود اینکه در مشهد پول و پروژه و مجری و سایل  وجود دارد ،بخاطر احتیاطهایی که در حوزه ساخت و ساز ایجاد شده ، این صنعت در مشهد قفل شده است و با رکود ساخت و ساز مواجهیم.
 
 وی از جزیره ای رفتارکردن مدیران شهری و اجرایی انتقاد کرد و افزود: متاسفانه با وجود رکود انبوه سازان را برق 30 فاز گرفته است ، درصورتیکه با افزایش تسهیلات بانکی و واگذاری زمین توسط راه و شهرسازی  می توانیم روستاها را به جای گدا پروری که توسط خیریه ها اتفاق می افتد به سمت کارآفرینی سوق بدهیم.
 
پژوم در پایان پیشنهاد ایجاد دفتر انبوه سازان خراسان رضوی را در کشور سوریه برای بازسازی ساختمانها مطرح کرد و گفت: دراین زمینه همکاری خود را اعلام می کنیم که آمادگی اجرای بازسازی ساختمانها را در سوریه به طور کامل داریم.
 
لازم به ذکراست همایش با یک‌ساعت و نیم تاخیر شروع  شد و با وجود حضور میهمانانی از استانهای مختلف، پذیرایی این همایش در آخر وقت همایش انجام شد و در پایان همایش از مدیران شرکتهای مهندسی ساخت و ساز تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار