احمد مسجدجامعی ادعای یک خبرگزاری اصولگرا درباره رانت چند میلیاردی خود را رد کرده و ضمن اینکه می‌گوید هرکس سندی دارد، رو کند، تاکید می‌کند که «با این حمله‌ها مطمئن می‌شوم که کلنگ خود را درست به سمت ریشه فساد نشانه ‏رفته‌ام.»
کد خبر: ۳۸۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 20 February 2017

به گزارش تابناک : یکی از خبرگزاری‌های نزدیک به جریان اصولگرا و برخی نهادهای نظامی، اخیراً اسنادی منتشر کرده که به ادعای خودش در قالب آن، از تخلف هفت و نیم میلیارد تومانی احمد مسجدجامعی، عضو ۱۱ ساله شورای شهر تهران و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات پرده برداشته است.

این اسناد در واقع به خریداری ملکی به مساحت ۸۴۲ متر مربع در خیابان شیخ بهایی اشاره دارد که با این دلیل که خود او فرد شناخته‌شده‌ای است، اصل سند ملک به نام محمدرضا مسجد جامعی، مهرشاد کاظمی و زهرا امیری نیکو ثبت شده است.

در گزارش این خبرگزاری آمده: «این ملک که در خیابان عرفی شیرازی واقع است، مساحتی معادل ۸۴۲ متر دارد. مالکان از شهرداری منطقه درخواست پروانه ساخت و ساز می‌کنند و در تاریخ ۴ آبان‌ماه ۹۰ پروانه ساخت صادر شده و طی آن به مالک اجازه داده می‌شود بنایی ۸ طبقه با متراژ ۲۸۶۸ متر مربع بسازد. طی این پروانه، مالک مجاز به ساخت ۱۶ واحد مسکونی شده است اما مسجدجامعی به این میزان راضی نشده و با نفوذ خود، درخواست متراژ و تعداد طبقات بیشتری می‌کند. این موضوع دقیقاً همزمان با دوره‌ اول عضویت او در شورای شهر تهران به عنوان نهاد نظارت بر شهرداری اتفاق افتاده است. فشارها جواب می‌دهد و او برای ملک خود پروانه ساخت جدید می‌گیرد. او در این پروانه، تعداد طبقات را از ۸ به ۹، تعداد واحدهای مسکونی را از ۱۶ به ۱۸ و متراژ قابل ساخت را از ۲۸۶۸ به ۳۲۹۱ مترمربع افزایش داده است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «تخلفات مسجدجامعی و شرکا به همین‌جا ختم نمی‌شود. برای این ساختمان که به صورت خلاف قانون در ۱۰ طبقه ساخته شده است، پله فرار خارج از درصد و ضوابط ساخت در شمال ملک ساخته شده که در ساخت آن، باز هم شرایط باغ و سطح اشغال ۳۰ درصد مصوب برای آن نقض شده است.»

اما احمد مسجدجامعی نیز به این ادعا واکنش نشان داده و در کانال تلگرامی خود نوشته است: «هر کس که کمی در جهت مقابله با فساد حرکت کرده باشد می‌داند که فساد و مفسدان به محض به خطر افتادن ‏منافعشان حمله می‌کنند. از جمله‌ انواع حمله‌ها صد البته حمله به وجهه‌ افراد است تا آنها را مشغول به خود ‏کنند و از مبارزه با فساد بازدارند.»

او تصریح کرد: «وقتی که با اصرار در مقام عضو شورای شهر همراه با دیگر دوستان، خواهان رسیدگی به پرونده‌ املاک نجومی و ‏انحرافات تفریغ بودجه و فاجعه پلاسکو و مانند آنها شدیم، می‌دانستم که دیر یا زود تهمت‌ها مرا نشانه ‏خواهد گرفت. از لب‌خوانی فیلم ساختگی گرفته تا خبرسازی با صفحه‌ شناسنامه‌ یک کتاب و حالا خبرسازی ‏یک خبرگزاری در مورد رانت ۷.۵ میلیارد تومانی چیز پوشیده‌ای نیست که عده‌ای مدتی طولانی است که در ‏اسناد آشکار و نهان دنبال خرده تخلفی از من می‌گردند و نمی‌یابند و من به پشتوانه اطلاعی که از اعمال خود ‏دارم، قبلاً در جلسه شورا و در حضور خبرنگاران نیز اعلام کرده‌ام که هر کس سندی دارد، منتشر کند تا بررسی ‏شود.»

او در مورد این خبرسازی دو پاسخ نیز آورده: «پاسخ اول، پاسخ عرفی است و شامل این توضیح که چنان که خود خبرگزاری نیز معترف است، در هیچ‌یک از ‏اسنادی که منتشر کرده نامی از من نیامده و جایی هم تقاضایی از من درباره آنچه گفته، نیست. ‏ پاسخ دوم هم این‌که سپاس. با این حمله‌ها مطمئن می‌شوم که کلنگ خود را درست به سمت ریشه فساد نشانه ‏رفته‌ام. کار خود را ادامه می‌دهم.» 



منبع : روزنامه ایران
برچسب ها: تابناک ، استانها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار