شرایط تکثیر طبیعی ماهیان سفید و کپور دریایی در 8 رودخانه شیلاتی استان فراهم شد .
کد خبر: ۳۸۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 20 February 2017
  رودخانه های شیلاتی مازندران برای تولید ماهیان مولد امن شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات مازندران با اشاره به تلاش صیادان در فراهم کردن شرایط تکثیر طبیعی ماهیان دریای خزر گفت: هم اکنون با حضور ماموران شیلات ؛ محیط امنی برای تکثیر طبیعی در رودخانه های نسارود ،ازارود ،چشمه کیله ،کاظم رود ،نمک آبرود ،تجن ،نکا رود و بابلرود استان ایجاد شده است .
 شیخ تبار با بیان اینکه مهاجرت ماهیان مولد دریای خزر برای تخم ریزی به سمت رودخانه های مازندران آغاز شده است افزود: پیش بینی می شود امسال حدود 11میلیون قطعه بچه ماهی در این رودخانه ها تکثیر و رها سازی شوند.
به گفته وی ماهیان مولد در مناطق امن  تخم ریزی می کنند و بچه ماهیان حدود 45 روز پس از رسیدن به وزن یک تا دو گرم به سمت دریا می روند.
شیخ تباربه فعالیت کارخانه های سنگ شکن و برداشت شن ماسه در رودخانه های مازندران اشاره کرد و افزود: از دودهه گذشته تاکنون به علت افزایش آلودگی ،برداشت های بی رویه شن و ماسه و تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها ، تکثیر طبیعی ماهیان در رودخانه ها به کمتر از پنج درصد رسیده است.
او با بیان اینکه 338 کیلومتر از نوار ساحلی دریای خزر در مازندران قرار دارد گفت: این استان با داشتن 756 قطعه آببندان ، 23 رشته رودخانه شیلاتی ، 19 درصد ماهیان پرورشی ، 6 درصد فرآوری آبزیان کشور، صید 75 درصد ماهی کیلکا و 43 درصد ماهیان استخوانی کانون مهم صید و صیادی در کشور است.
با فعالیت 11 هزار فعال شیلاتی در مازندران  سالانه حدود 75 هزار تن ماهی در این استان صید و پرورش داده می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار