سید اسد الله هاشمی پور افزود: این سرشماری به مدت دو روز ، از طریق مشاهده حضوری،دوربین کشی و مشاهده ردپاهای به جا مانده از گونه های جانوری انجام می شود. وی گفت:در این سرشماری مناطق پارک ملی دنا، مناطق حفاظت شده دنا، دنای شرقی، سیوک و مناطق شکار ممنوع خرم ناز و پادنای سمیرم شمارش خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱ 20 February 2017
شمارش سالانه گونه های جانوری در منطقه حفاظت شده دنا یکی از مهمترین ذخیره گاه های زیست کره جهان آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: 100 نفر در قالب 23 گروه،آغاز شمارش سالانه گونه های جانوری در یکی از مهمترین ذخیره گاه های زیست کره جهان شامل محیط بان،سازمان های مردم نهاد،بانوان،بازنشستگان و ناظرانی از استان فارس،کارشمارش گونه های جانوری منطقه حفاظت شده دنا را انجام خواهند داد.
سید اسد الله هاشمی پور افزود: این سرشماری به مدت دو روز ، از طریق مشاهده حضوری،دوربین کشی و مشاهده ردپاهای به جا مانده از گونه های جانوری انجام می شود.
وی گفت:در این سرشماری مناطق پارک ملی دنا، مناطق حفاظت شده دنا، دنای شرقی، سیوک و مناطق شکار ممنوع خرم ناز و پادنای سمیرم شمارش خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: منطقه حفاظت شده دنا با مساحت 94 هزار هکتار،زیستگاه 324 گونه جانوری است که در سال 90 به عنوان پانصد و پنجاهمین ذخیره گاه زیست کره جهان در سازمان یونسکو ثبت شد.
سید اسد الله هاشمی پور گفت:کل و بز،خرس قهوه ای،خوک وحشی،پلنگ،گرگ،روباه،کفتار،شغال،موش کور،سنجاب ایرانی، خرگوش،سمور،راسو،خفاش،جوجه تیغی،سیاه گوش،گوزن زرد ایرانی و عقاب طلایی از جمله مهمترین گونه های این منطقه حفاظت شده هستند.
وی افزود:سرشماری گونه های جانوری موجب شناسایی نقاط قوت و ضعف در زندگی این گونه ها می شود و هر چه این سرشماری دقیق تر باشد برنامه ریزی برای نگهداری و ایجاد بستر مناسب تر برای زندگی جانواران ساکن در این منطقه هم دقیق تر خواهد بود. شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت در 35 کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار