وزیر بهداشت خبر داد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کارت سلامت ویژه افراد 30 سال به بالا در آینده نزدیک توزیع می‌شود.
کد خبر: ۳۸۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 21 February 2017
به گزارش تابناك رضوي، سید حسن قاضی زاده هاشمی دقایقی پیش در مراسم افتتاح مراکز جامع سلامت به صورت هم‌زمان از طریق ویدئو کنفرانس با اشاره به اینکه در سال‌های 93 و 94 با اعتبار 780 میلیارد تومان در مناطق محروم 2 هزار و 700 واحد ایجاد شده است، اظهار داشت: در این راستا با اعتبار 750 میلیارد تومان نیز بیش از 12 هزار واحد بازسازی شدند.

وی با ابراز خرسندی نسبت به فعالیت‌های مناسب دولت در حوزه سلامت اظهار داشت: در سال‌های 93 و 94 حدود یک هزار و 528 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه بهداشت و درمان هزینه شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: وزارت بهداشت تصمیم دارد 50 درصد اعتبارات مربوط به ایجاد حدود 7 هزار واحد بهداشتی در مساحت حدود 2 میلیون متر مربع را امسال با کمک استانداران بپردازد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه همه فضاهای ساخته شده واحدهای خدمات بهداشتی و درمانی از استاندارد لازم برخوردار هستند بیان کرد: امسال حدود 657 واحد خدمات بهداشتی و درمانی در 28 استان در مساحت 25 هزار متر مربع به بهره‌برداری می‌رسد.

قاضی زاده هاشمی ایجاد زیرساخت‌های لازم مذکور در حوزه بهداشت و درمان را سبب ایجاد نظام ارجاع برشمرد و ادامه داد: علاوه بر توزیع کارت سلامت ویژه افراد 30 سال به بالا در آینده نزدیک، برای 64 میلیون نفر نیز امسال پرونده الکترونیکی صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 90 درصد دلیل مرگ و میر در کشور ما بیماری‌های غیرواگیر همچون بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و حوادث ناشی از رانندگی است، متذکر شد: تصمیم داریم تا سال 2030 میلادی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیر واگیر را کاهش دهیم و در این راستا چهار شهر به صورت آزمایشی برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند.

وزیر بهداشت و درمان با تأکید بر لزوم تشخیص سه نوع بیماری از انواع سرطان یادآور شد: در دولت یازدهم فعالیت‌های قابل توجهی برای نخستین‌بار در حوزه دندانپزشکی از تجهیز واحدها و مراکز درمانی صورت گرفته تا اجرای برنامه‌هایی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار