رئیس سازمان نظام مهندسی قزوین:
رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین گفت: توان محیط باید در تمام طرح‌های شهرسازی ارزیابی شود و در مرحله اجرا منطبق با محیط باشد.
کد خبر: ۳۸۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 21 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، عباس وثیق‌نیا در چهارمین همایش ملی معماری و شهرسازی که در تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعات بحث ساختمان‌های نیروگاهی، انطباق آن‌ها با محیط است.

وی با بیان اینکه دو طرح کالبد ملی و آمایش سرزمین در سال‌های گذشته توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه تدوین شده است، تصریح کرد: متأسفانه باید متولی امر یک نهاد باشد که در حال حاضر این‌گونه نیست.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین گفت: مهم‌ترین بحث در طرح‌های مختلف توسعه پایدار، مکان‌یابی جمعیتی و صنعتی دقیق و مناسب است که در این راستا باید توان محیط در تمام طرح‌های شهرسازی ارزیابی شده و طرح‌های مذکور منطبق با محیط باشد.

وثیق‌نیا با تبریک هفته مهندس به تمام مهندسان زحمتکش افزود‌: امیدوارم مهندسان جدید از موضوع و شرف مهندسی دفاع کنند چراکه در حال حاضر مهندسی مهجور افتاده و مظلوم واقع شده است.

این مسؤول با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی قزوین به تازگی 18 ساله شده است، تشریح کرد: این سازمان 9 هزار و 200 عضو در هفت رشته دارد که از بین آن‌ها پنج هزار و 50 نفر دارای پروانه اشتغال بوده و صلاحیت ارائه خدمات مهندسی را دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین اضافه کرد: گاهی مشاهده می‌شود که از خدمات مهندسان دارای صلاحیت در جامعه استفاده نمی‌شود و افراد فاقد صلاحیت در حوزه ساخت و ساز دخالت می‌کنند که در این راستا از مدیران و مسؤولان درخواست می‌کنیم مسؤولان را در اجرای قانون یاری رسانند.

وثیق‌نیا با اشاره به اینکه هر کالایی بعد از ساخت ضمانت دارد و ساختمان این‌گونه نیست، یادآور شد: امیدواریم پیوند دانشگاه، نظام مهندسی و مجموعه نهادهای اجرایی بیشتر شده و فقط مشکل محیط، فضا و توسعه پایدار مشکل همه مسؤولان این سازمان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار