سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع به میزبانی دانشگاه علوم و فنون مازندران و با همکاری انجمن علمی مهندسی صنایع کشور به مدت 2 روز در هتل میزبان بابلسر ادامه می یابد.
کد خبر: ۳۸۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸ 22 February 2017
به گزارش تابناک مازندران، معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه امروز گفت که هم اکنون 30 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاههای ایران تحصیل می کنند .
 
 بر اساس این گزارش، حسن قشقاوی روز چهارشنبه در سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع در بابلسر ، سهم ایران در این زمینه را کم ارزیابی کرد و افزود : در مجموع در حال حاضر پنج میلیون دانشجو در عرصه بین المللی در جهان در حال تحصیل هستند.
 
وی بر ضرورت افزایش سهمبری ایران در این زمینه تاکید کرد و گفت : در تلاشیم تا با مبادلات علمی ، ایجاد زمینه مناسب برای تولیدات علمی به زبان های عربی ، انگلیسی و فرانسه و نیز گسترش همکاری با نهادهای علمی بین المللی ، دانشجویان خارجی بیشتری را جذب دانشگاههای کشور کنیم.
قشقاوی در این نشست که تعدادی مهمان خارجی هم حضور دارند ، اظهار داشت : ایران زادگاه و پایگاه بالندگی نخبگان و دانشمندان زیادی همانند ابوریحان بیرونی ، خواجه نصیرالدین طوسی و خوارزمی است که سابقه دیرینه کشورمان را در تولید علم و مراودات علمی در جهان نشان می دهد.
وی افزود : جهان ایران را به عنوان یک کشور علمی می شناسد و نام کشورمان برای دانشمندان بزرگ جهان به عنوان پایگاه بالندگی اندیشمندان و چهره های برجسته علمی شناخته شده است.
 
 تدوین سند دیپلماسی علمی و فناوری کشور
معاون کنسولی و پارلمانی وزیر امور خارجه همچنین از تدوین سند دیپلماسی علمی و فناوری کشور به عنوان نقشه راه همکاری علمی ایران با دیگر کشورها خبر داد و گفت : یکی از اهداف ما در تدوین سند علمی و فناوری موفقیت و سهم بری بیشتر در جذب دانشجویان خارجی است .
 
وی افزود : این سند با همکاری شورای انقلاب فرهنگی ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارتخانه های علوم ، تحقیقات و فناوری ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه تدوین شده است .
قشقاوی گفت که تدوین این سند در چارچوب برنامه چشم انداز 1404 و سیاست های ابلاغی رهبری در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی ، با محوریت بین المللی سازی نظام آموزش عالی از سوی وزارت خارجه برای جذب دانشجویان خارجی انجام شده است .
وی افزود : در یک سال گذشته دانشگاههای ایران با دانشگاههای خارجی دوره های مشترک خوبی را برگزار کردند که از جمله آن همکاری دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه هلند در رشته مدیریت انرژی و دکترای بازرگانی و دکترای مشترک بین دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با دانشگاه کره جنوبی در رشته تکنولوژی فرهنگی بوده است.
او ادامه داد : خوشبختانه در سال های اخیر توانسته ایم با صادرات فعالیت های دانش بنیان علمی دهها میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته باشیم.
سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع، امروز با حضور 30 مهمان از 10 کشور در هتل میزبان بابلسر گشایش یافت .
 
در این کنفرانس که جمع زیادی از استادان دانشگاههای کشور و پژوهشگران ، صنعتگران و مدیران علمی کشور و استان مازندران حضور دارند ، 180 مقاله به صورت شفاهی و پوستر ارائه می شود که 80 مقاله را مهمانان خارجی نوشته اند.
هدف اصلی برگزرای این کنفرانس ، انتقال دانش و تبادل تجربیات میان دانشگاهیان ، اندیشمندان و صنعتگران در مباحث مهندسی صنایع بویژه سیستم های هوشمند و کاربرد آن در سیستم های تولیدی و مدیریتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار