دولت می‌تواند با استناد به تبصره‌ای در بودجه ۱۳۹۶ رقمی معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان درآمد از محل جریمه مدت زمان غیبت کسانی که در موعد مقرر به سربازی نرفته‌اند کسب درآمد کند. در این تبصره بودجه ۱۳۹۶ آمده است: درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان به حساب درآمد عمومی کشور به خزانه واریز شده و تا سقف ۱۵۰۰ میلیارد تومان به تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح اختصاص یابد.
کد خبر: ۳۸۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷ 23 February 2017
به گزارش تابناک مازندران، جدول حاضر در این نوشته میزان جریمه مشمولان غایب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه را برای افراد با تحصیلات مختلف نشان می‌دهد. همان طور که از ارقام این جدول برمی‌آید دارندگان مدرکت دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر ۵۰ میلیون تومان باید پرداخت کنند که ۵ برابر رقمی است که افراد زیر دیپلم باید جریمه پرداخت کنند. کسانی که دارای مدرک لیسانس هستند نیز ۲.۵ برابر افراد زیردیپلم باید پرداخت کنند.

در گزارش بودجه ۱۳۹۶ تاکید شده است به ازای هر سال غیبت مازاد بر ۸ سال، ۱۰ درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از ۶ ماه یک سال به حساب می‌آید. علاوه بر این برای مشمولان متاهل ۵ درصد و برای مشمولان دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند ۵ درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود. مشمولان غایبی که به صورت اقساطی و یا نقدی برای صدور کارت پایان خدمت اقدام کرده‌اند می‌توانند گواهینامه رانندگی اخذ کنند.

به گزارش ساعت ۲۴، فرزندان ایثارگران مشمول ماده ۴۵ قانون خدمت نظام وظیفه عمویم مشروط به عدم غیبت آنها و نیز انجام خدمت وظیفه عمومی پدر ایثارگران با هر مقطع تحصیلی مشمول ردیف اول جدول حاضر در این نوشته با اعمال ۵۰ درصد تخفیف می‌شوند. مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی از ۵۰ درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند.

۱. به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ۱۰ درصد (۱۰%) به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از ۶ ماه یک سال محسوب می‌شود.

 
ساعت ۲۴  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار