مدیرکل استاندارد استان مازندران گفت: در پی تخلف 2 واحد تولید لوازم یدکی خودرو در ساری ،مدیران آنها به حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شدند.
کد خبر: ۳۸۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 23 February 2017
به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل استاندارد مازندران، مسعود جوادی افزود: 2 واحد تولیدی متخلف مستقر و فعال در شهرستان ساری پس از شناسایی و پلمپ خط تولید، برای پیگیری های قانونی به دادگستری معرفی شدند.
جوادی توضیح داد: مدیر یکی از این واحدها به دلیل جعل و سوءاستفاده از نشان استاندارد ملی کشور ودرج آن بر روی لوازم یدکی خودرو بی‌کیفیت و بازسازی شده به 2سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی به مبلغ 50 میلیون ریال شد.
 
وی ادامه داد: مدیر واحد تولیدی روغن موتور نیز به دلیل عدم رعایت موازین استاندارد روغن موتور و ممانعت از ورود بازرسان استاندارد به محل تولید به شش ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی به مبلغ 10 میلیون ریال محکوم شد.
این احکام در راستای ماده 9 قانون سازمان ملی استاندارد، مبنی بر این که هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، تولید ،تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها با کیفیت ،پایین تر از استاندارد مربوط و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تعزیر اعم از احضار، وعظ، تذکر، توبیخ، تهدید و اخذ تعهد و حبس از یک ماه تا دو سال و جزای نقدی از100 هزار ریال تا 50 میلیون ریال به حکم محاکم صالحه محکوم خواهند شد.
موسسه استاندارد به منظور تامین سلامت عمومی مردم با هرگونه درج علامت استاندارد و تولیدات بدون مجوز و نظارت استاندارد به شدت برخورد قانونی می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار