‌استاندار مازندران از پرداخت تسهیلات بسته رونق تولید به 990 واحد تولیدی استان خبرداد.
کد خبر: ۳۸۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 25 February 2017
به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح جلودار در مراسم اختتامیه نمایشگاه"مازرونی سره" در قائم شهر با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی و خانگی بانوان  در ۱۳۰ غرفه  و حضور 170 نفری بانوان تحت عنوان مازرونی سره، از سه اسفند در مکان نمایشگاه های بین المللی مازندران شکل گرفت، این حرکت را  بسیار ارزشمند خواند و افزود: حضور تعدادی از هنرمندان صنایع دستی در روستاها نیز باید در این غرفه ها دیده می شد.
 
فلاح افزود: سال جاری تلاش ها در حوزه اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شد و  واحدهای تولیدی که دچار رکود فعالیتی شدند، با دریافت تسهیلات بسته رونق، به چرخه تولید بازگشتند.
 
وی تصریح کرد: در استان مازندران تاکنون به بیش از 990 بنگاه اقتصادی اعم از کشاورزی و صنعتی به ارزش 417 میلیارد تومان تسهیلات در قالب بسته رونق تولید پرداخت شده است.
 
فلاح، دستاوردهای بانوان روستایی را عامل رونق اقتصاد روستا دانست و گفت: همچنین با توجه به اینکه  ۴۶ درصد از جمعیت استان را روستائیان، تشکیل می‌دهند با رونق اقتصاد این بخش، اقتصاد شهرها نیز به سمت توسعه یافتگی سوق خواهد یافت و برای موفق عمل کردن در این راستا باید  به بحث زیرساخت ها، بهداشت، فاضلاب، برق، گاز و آب روستایی توجه بیشتری داشت.
 
وی، روستاها  را کانون مهم گردشگری عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه روستاها مهد تولید و اشتغال هستند  توسعه گردشگری روستایی از  جمله اقدامات مهمی است که جاذبه‌های روستاها را پر رنگ‌تر  به همه مردم ایران و کشورهای دیگر، نشان می‌دهد.
 
فلاح، مازندران را جزء 10 استان برتر از لحاظ کاهش نرخ بیکاری عنوان کرد و در این میان فعالیت روستاییان را در جهت رونق اقتصاد  استان موثر خواند.
 
استاندار مازندران، با تأکید بر با اهمیت شمردن بازارچه‌های دائمی در راستای فرهنگ بومی، تصریح کرد: بازارچه‌های دائمی فروش محصولات و تولیدات بانوان روستایی، علاوه بر رونق اشتغال و اقتصاد روستا، می‌تواند فرهنگ بومی محلی و آداب و رسوم روستایی را توسعه داده و این مهم جایگاه مناسبی برای رونق گردشگری محسوب شود.
 
فلاح از احداث و اصلاح 1285 کیلومتر آسفالت راه روستایی طی 3 سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: ایجاد زیرساخت اینترنت در 1000 روستای مازندران در دستور کار قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار