از چِلچِلا ، عیدانه و کاکرون تا طراوت بهاری
سیمای مازندران در ایام نوروز سعی دارد تا با برنامه های جذاب و متنوع، اوقات خوش و مفرحی را برای بینندگان خود فراهم سازد. به همین جهت صدا و سیمای مازندران در ایام نوروز برنامه ‌های متنوعی برای مخاطبان خود در نظر گرفته است.
کد خبر: ۳۸۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 06 March 2017
 به گزارش تابناک مازندران، سیمای مازندران در ایام نوروز سعی دارد تا با برنامه‌ های جذاب و متنوع اوقات خوش و مفرحی را برای بینندگان فراهم کند.
 
ویژه برنامه تحویل سال به نام چِلچِلا به تهیه‌ کنندگی رقیه یحیی ‌زاده با بخش ‌های متنوع و جذاب و با دعوت از میهمانان برجسته و پخش برنامه‌ های متناسب با این ایام در خدمت بینندگان خواهد بود.
 
همچنین این ویژه برنامه به مدت 15 شب و به مدت 75 دقیقه از ساعت 22 هر شب با پخش برنامه‌های بسیار زیبا و پخش گزارش ‌های مختلف با موضوع عید، موسیقی محلی به صورت زنده، معرفی شهرها و آداب و رسوم مناطق مختلف استان، معرفی صنایع دستی، غذاهای محلی، دعوت از میهمانان مازندرانی که چهره ملی هستند در خدمت مخاطبان خود خواهد بود.
 
عیدانه برنامه زنده صبحگاهی سیمای مازندران بوده که با رویکرد اطلاع ‌رسانی و معرفی اماکن دیدنی استان و دعوت از هنرمندان، ورزشکاران و خوانندگان سرشناس و پخش سرودهای محلی، معرفی آئین‌ های بومی و سنتی، معرفی شهرهای غرب استان، پخش تصاویر و ویدیوهای ارسالی از سوی مخاطبان در رابطه با عید نوروز، اطلاع از آب و هوا و راه‌های استان که در این ایام از ساعت 10 به مدت 70 دقیقه پخش خواهد شد.
 
کاکرون عنوان برنامه دیگری به تهیه کنندگی علیمراد محمدی است که در چهار قسمت 60 دقیقه‌ ای در ایام نوروز پخش می‌ شود.
 
این مسابقه در روستاها و شهرهای مازندران در دو بخش عملی و شفاهی و با حضور خانواده‌ها برگزار می ‌شود که سوالات شفاهی آن برگرفته از ادبیات بومی مازندران است.
 
برنامه تلویزیونی دل گپ از جمله برنامه‌ هایی است که به ترویج فرهنگ و ادب بومی تبری می ‌پردازد.
 
این برنامه در 4 قسمت 45 دقیقه ‌ای به تهیه کنندگی مهدی رازقی و با اجرای وحید دانا در ایام نوروز پخش خواهد شد.
 
امیری خوانی موضوع محور، آشنایی با چیستان‌های مناطق مختلف استان، آشنایی با مفهوم ضرب المثل‌ها و زبانزدهای بومی، بداهه سرایی، شعر طنز، آشنایی با مشاهیر ادبی مازندران و شعر خوانی از مهم ‌ترین بخش‌های برنامه است.
 
امیرستون برنامه‌ ای محلی به تهیه کنندگی احمد فتحی است که در 4 برنامه 45 دقیقه ای با معرفی باورهای دینی و اعتقادی، آداب و رسوم و سنن مردم مازندران از جمله غذاهای سنتی، بازی ‌های محلی، کایر، لباس‌های بومی، فرهنگ عامه و ادبیات، شعر، موسیقی در ایام نوروز میهمان خانه ‌های بینندگان شبکه مازندران است.
 
راهیان نور مستندی از گروه مستند سازی مرکز به تهیه کنندگی عباس زارع است که با تصویر کشیدن حس‌ها و فضاسازی آن منطقه توسط راوی و ثبت اتفاقات این سفر معنوی در 5 برنامه 30 دقیقه ای در ایام نوروز پخش خواهد شد.
 
بَوِردِکا مسابقه تلویزیونی به تهیه کنندگی جواد کردان به منظور تقویت فرهنگ بومی استان و همچنین زنده نگه داشتن سنت‌ها و آئین‌های مازندران در بین مردم با صفا و صمیمی روستائیان به ویژه در بین جوانان در 6 برنامه 45 دقیقه ای در این ایام پخش می‌ شود.
 
ایوان برنامه عصرگاهی سیمای مازندران به تهیه کنندگی حسین احمدی است که با پخش برنامه ‌های خاطره انگیز دوران گذشته و همچنین پخش ترانه ‌های درخواستی بینندگان، در ایام نوروز لحظات شاد و خاطره انگیزی را برای مخاطبان خود فراهم می ‌کند.
 
بهار ایرانی به تهیه کنندگی مهدی وحیدی با سفر به نقاط مختلف استان در 3 برنامه 60 دقیقه ‌ای پخش می ‌شود.
 
همچنین سایر برنامه‌های سیمای مازندران همچون برنامه کودک تی تی، هفت سنگ، راز سلامت، ورزش مازندران، ترنم، در استان متناسب با ایام نوروز پخش می ‌شوند.
 
رادیو تبرستان نیز همچون سال های گذشته با دست پر به خانه ‌های شنوندگان خود آمده است.
 
بهارون برنامه ای است به تهیه کنندگی رمضان کریمی نیا که صبح ‌های عید به صورت زنده و با رویکرد اطلاع‌ رسانی، معرفی اماکن دیدنی، گزارش هواشناسی، برقراری ارتباط با پلیس راه استان، ستاد تسهیلات سفر از رادیو مازندران پخش می ‌شود.
 
ویژه برنامه عصرگاهی با نام عیدی نو سال به صورت زنده از ساعت 17 تا 19 با هدف سرگرمی و آموزشی و با موضوعات شاد و مفرح و نیز شناساندن مناطق گردشگری و ارائه اطلاعات مورد نیاز مسافران و مهمانان نوروزی به تهیه کنندگی فرهاد قلی نژاد تقدیم شنوندگان خواهد شد.
 
برنامه زنده شباهنگام به تهیه کنندگی بهمن یداللهی هر شب از ساعت 22 تا 23:30 به شکلی متفاوت در این ایام تقدیم شنوندگان می‌ شود.
 
معرفی و نشان دادن ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری، هنر و فرهنگ، پخش موسیقی اقوام مختلف، گفت‌ وگو و گزارش از اقوام و مسافران نوروزی با موضوعات مختلف از جمله صله رحم از بخش‌ های برنامه است.
 
طراوت بهاری هر روز از ساعت 15:15 تا 16 با پخش آهنگ های درخواستی مردم، معرفی هنرمندان و آثار جدید ترانه ‌های مازندرانی به تهیه کنندگی معصومه همتی به صورت زنده از رادیو مازندران پخش می ‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار