دادگاه قانون اساسی کره جنوبی روز جمعه رسما پارک گئون های رئیس جمهور این کشور را برکنار کرد. پارلمان کره جنوبی قبلا رئیس جمهور را سلب اختیار کرده بود.
کد خبر: ۳۹۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸ 10 March 2017

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شبکه پرس تی وی علام کرد دادگاه قانون اساسی کره جنوبی به برکناری رئیس

رئیس جمهور کره جنوبی برکنار شدجمهور این کشور از قدرت رای داد.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد، دادگاه قانون اساسی کره جنوبی روز جمعه رسما پارک گئون های رئیس جمهور این کشور را برکنار کرد. پارلمان کره جنوبی قبلا رئیس جمهور را سلب اختیار کرده بود.

 لی جونگ می قاضی ارشد دادگاه قانون اساسی کره جنوبی گفت اقدامات پارک گئون های به طور جدی به روح دموکراسی و حاکمیت قانون آسیب زده است.

 وی افزود :« پارک گئون های برکنار شده است ».

این تصمیم همچنین به این معنا است که پارک گئون های، نخستین رئیس جمهور زن کره جنوبی، به نخستین رئیس جمهور این کشور تبدیل شد که با استیضاح برکنار می شود. وی مصونیت اجرایی خود را در مقابل پیگرد قانونی از دست خواهد داد.

لی جونگ می گفت :« رئیس جمهور باید از قدرت خود در چارچوب قانون اساسی و سایر قوانین استفاده کند و جزئیات کار وی به طور شفاف نشان داده شود تا مردم بتوانند کار وی را ارزیابی کنند».

وی افزود :« با این حال، پارک گئون های به طور کامل مداخله دوست خود چوی سون سیل را در امور کشور مخفی کرد و هر کجا تردیدی به وجود آمد آن را رد کرد و حتی از آنهایی که تردیدهایی را مطرح کردند، انتقاد کرد».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار