کارشناسان فناوری اطلاعات معتقدند، اتصال گیگا بایت در راه است و این تکنولوژی قادر به ساختن اشیا و کلاس جدیدی از برنامه های کاربردی است.
کد خبر: ۳۹۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵ 12 March 2017

 باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، کارشناسان فناوری اطلاعات معتقدند، اتصال گیگا بایت در راه است و این تکنولوژی قادر به ساختن اشیا و کلاس جدیدی از برنامه های کاربردی است. که ترکیبی از داده های بزرگ، موقعیت Gps، آب و هوا، دستگاه های کنترل سلامت جسمی، تولیدات صنعتی و خیلی چیزهای دیگر است.

استیو دوربن یکی از کارشناسان فناوری اطلاعات در این زمینه می گوید: این تکنولوژی به دلیل ارتباط مقرون به صرفه در حال حاضر رایج است، ما سنسور ها را در همه جا جاسازی می کنیم و یک اکوسیستم از دستگاهها را که تقریبا غیر ممکن است ایجاد می کنیم تا امنیت آن برقرار شود.

این کارشناس می گوید: این مسائل فراتر از از حفظ حریم خصوصی است و دسترسی به داده ها را بالا می برد. این خواسته چشم انداز تهدید را گسترش می دهد.

دوربن می گوید: ما در حال صحبت کردن در مورد دستگاه هایی هستیم که هیچ وقت تاکنون برای ایمنی طراحی نشده اند دستگاه هایی که در خارج وجود دارند اطلاعات را جمع آوری می کنند که آنها برای هک کردن بسیار ساده هستند.

ما چند حرکت به ویژه در ایالات متحده، به منظور تشویق تولیدکنندگان اینترنت اشیا به مهندسین داده ایم که برخی از سطوح امنیتی را در دستگاه ها ایجاد نمایند اما هزینه برای انجام این پروؤه یک مسئله مهم است.

دوربن معتقد است بسیاری از سازمان ها از اندازه و نفوذ به دستگاه های مجهز به اینترنت بی اطلاع هستند و راه حل های اینترنت اشیا بدون توجه به مدیریت خطرپذیری و امنیت آن گسترش می دهند.

سازمان ها باید دروازه راه حل های اینترنت اشیا را باز کنند، اما آنها باید درباره اینکه کجا متصل شوند و استفاده کنند و برای چه نوع اطلاعاتی به اینترنت دسترسی دارند خطر کنند و پس از آن در مورد ایجاد امنیت فکر کنند.

دوربن گفت: ما باید نگاه کنیم در شهرهای هوشمند، سیستم کنترل صنعتی ای که آنها استفاده می کنند از دستگاه های اینترنت اشیا که تعبیه شده اند استفاده می کنند؟ زیر ساخت های بحرانی، یکی از مناطق اصلی و کلیدی است. ما باید اطمینان حاصل کنیم که آنها از مفهوم آن آگاه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار