رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین:
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه باید بلند مرتبه‌سازی در بافت مرکزی شهر قزوین تعطیل شود، گفت: برج‌های مسکونی مانند حکم‌آباد نباید در این بافت احداث شود.
کد خبر: ۳۹۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 14 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حسین غیاثوند در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با بیان اینکه پروژه حکم‌آباد باید در کمیسیون تلفیق بررسی شود، اظهار داشت: با بررسی دقیق این پروژه تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید بلند مرتبه‌سازی در بافت مرکزی شهر قزوین تعطیل شود، افزود: برج‌های مسکونی همانند حکم‌آباد نباید در این بافت احداث شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: هنگامی که برای ساخت پروژه حکم‌آباد تصمیم گرفته شده، آینده‌پژوهی و آنالیز درست صورت نگرفته است و اکنون هم معلوم نیست بازار عرضه و تقاضای مسکن و سیاست‌های بانک مرکزی در ساخت و ساز به چه شکل باشد تا شهرداری احداث و تکمیل پروژه حکم‌آباد را آغاز کند.

غیاثوند با اشاره به اینکه تبدیل پروژه هتل به تجاری و سپس مسکونی در شهر قزوین نشان می‌دهد این پروژه دچار مشکل است، عنوان کرد: در ساخت و تکمیل این پروژه ابتدا باید سیاست‌های کلی شهرداری قزوین را بررسی کرد و سپس براساس آن تصمیم گرفت.

این مسؤول تصریح کرد: باید ابعاد مختلف را بررسی کرد که آیا پروژه حکم‌آباد با کاربری مسکونی و تجاری به صلاح شهرداری قزوین است و سپس در این راستا با بررسی دقیق بهترین تصمیمات لازم را اتخاذ کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه شهرداری قزوین در جذب سرمایه‌گذار تلاش می‌کند، بیان کرد: در احداث پروژه حکم‌آباد زیرساخت‌های گردشگری مطرح بود تا گردشگران با سفر به شهر قزوین از امکانات این پروژه به عنوان هتل استفاده کنند.

این مسؤول یادآور شد: در شهر قزوین با توجه به اینکه هتل وجود ندارد، تصمیم به ساخت حکم‌آباد شد اما اکنون این پروژه به کاربری مسکونی و تجاری تغییر یافته، به نظر می‌رسد پروژه فوق بی‌ثبات است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه پروژه حکم‌آباد به معضل تبدیل شده و برطرف کردن مشکلات آن سخت است، بیان کرد: شهرداری قزوین باید در هر پروژه‌ای که وارد می‌شود طی زمان آن آینده‌پژوهی کند.

* عجولانه تصمیم نگیریم

غیاثوند گفت: در ساخت و تکمیل پروژه حکم‌آباد بهترین ساختمان‌ها را احداث کردیم و با توجه به بازار مسکن اگر به فروش نرود، شهرداری قزوین مجدد دچار مشکل می‌شود به همین دلیل باید در احداث و تکمیل این پروژه عجولانه تصمیم نگرفت.

وی تشریح کرد: اگر شورای اسلامی شهر قزوین در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای گردشگران تمرکز کرده است، پروژه حکم‌آباد نباید تغییر کاربری پیدا می‌کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: باید در ساخت پروژه‌هایی همانند حکم‌آباد ابعاد مختلف همچون تأمین پارکینگ، کاهش حجم بار ترافیک و خدمات‌رسانی به شهروندان را در نظر گرفت تا دوباره با مشکل مواجه نشویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار