وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از متقاضیان تاسیس بیمارستان خصوصی در این استان حمایت می کند.
کد خبر: ۳۹۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ 15 March 2017
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از متقاضیان تاسیس بیمارستان خصوصی در این استان حمایت می کند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته در پاسخ به سوال خبرنگار ما  در بجنورد مبنی بر این که چه برنامه ای برای حمایت از متقاضیان تاسیس بیمارستان خصوصی در استان دارید، عنوان کرد که از این متقاضیان حمایت خواهد شد. دکتر«سید حسن قاضی زاده هاشمی» در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما که  عنوان کرد تاکنون در این استان چند متقاضی برای تاسیس بیمارستان خصوصی بوده اند اما به دلیل بوروکراسی های پیچیده اداری و حمایت نشدن دست از ادامه کار کشیده اند، خاطر نشان کرد: هر فردی که متقاضی است درخواست خود را به دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کند و از متقاضیان حمایت می شود.
وی که برای پنجمین بار به خراسان شمالی سفر کرد، در حاشیه بهره برداری از چند پروژه بهداشتی و درمانی در جمع خبرنگاران در رابطه با  طرح های بهره برداری شده اظهارداشت: یک مرکز جامع خدمات سرطان در کمتر از یک سال کامل  و تجهیز  شده که از امروز هم شروع به کار خواهد کرد همچنین یک کلینیک نیز توسط سپاه ساخته شده که کاملا مجهز است ، همچنین بهره برداری از  طرح توسعه بیمارستان بنت الهدی، چند پایگاه بهداشت و مراکز جامع سلامت  نیز انجام می شود و  مقدمات سفر رئیس جمهور برای افتتاح 2 پروژه مهم  بیمارستان بجنورد و شیروان که در نوع خود در نیم قرن اخیر از نظر تعداد تخت و تجهیزات بی نظیر است، فراهم می شود. وی بودجه سال 96 را در ارتباط با طرح تحول سلامت  منطقی تر از بودجه سال 95 عنوان کرد و افزود:  از این بابت  نگرانی وجود ندارد البته اعتبارات مربوط به بیمه باز هم ناقص است و به نظر می رسد که در آن بخش باید تجدید نظر صورت گیرد و فکر می کنم طرح در سال 96 با قوت پیش می رود و این  طرح ریشه‌دار است و بین مردم نهادینه شده است. وزیر بهداشت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر توسعه بیمارستان آشخانه و بنت الهدی و درخواست اهالی راز و جرگلان برای دارا بودن مرکز بیمارستانی اعلام کرد: در مورد بیمارستان آشخانه باید گفت که آن جا را سال گذشته افتتاح کردیم و آن قدر ثروتمند نیستیم. دولت هزار و یک اولویت دارد،  هم راز و جرگلان و هم آشخانه را می گوییم که مطالعه کنند و بنت الهدی نیز توسعه پیدا کرده و تجهیزات آن تکمیل می شود و بیمارستان های شیروان و 320 تختخوابی بجنورد طی 2 ماه آینده افتتاح می شود که طی 60 سال گذشته چنین اتفاقی نیفتاده است. اول بابت این ها باید شکرگزاری کنیم سپس استراحتی به ما بدهید تا به بقیه کشور هم برسیم.
وی درباره خارج شدن بیمه ها از حالت کاغذی هم گفت:  زیر ساخت های آن آماده شده و تاکنون اطلاعات بیش از 65 میلیون نفر به صورت پرونده الکترونیک ثبت شده است. اگر همکاری موثرتری بین دستگاه هایی که درگیر هستند وجود داشته باشد به احتمال زیاد باید این مورد سال آینده یا با یک سال تاخیر اتفاق بیفتد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در آیین بهره برداری از چند پروژه بهداشتی و درمانی با بیان این که  کشور به کارگاه ساخت و ساز فضای بهداشتی، درمانی تبدیل شده است، اظهارداشت: در 3 سال گذشته در خراسان شمالی بیش از 80 هزار متر مربع فضای بهداشتی، درمانی و آموزشی تحویل داده شده یا در حال تحویل است  و  هم اکنون در همه جای کشور ساخت و ساز در این بخش ادامه دارد و کشور به کارگاهی تبدیل شده است. دکتر «قاضی زاده هاشمی» به عنوان نمونه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در خراسان رضوی هزار و 886 طرح در حوزه بهداشتی ساخته شده یا در حال ساخت است.
وی  متذکر شد: اگر چه در فصل انتخابات هستیم، به جای آن که شور و شعف بیشتری پیدا کنیم، فضاهای نامناسب انتخاباتی مانند قضاوت های ناپخته، تهمت،وعده های بی نتیجه، غیبت و دروغ ، دولتمردان را دل آزرده کرده است. وی افزود: ممکن است برخی از افراد نخواهند خدمات دولت را ببینند اما دکتر «روحانی» و دولتش خدمات ارزشمندی انجام دادند و امیدواریم آن چه خالصانه انجام شده است، مورد قبول درگاه الهی قرار بگیرد  که این خدمات نیز فقط منوط به این حوزه نیست. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با بیان این که دولت تدبیر و امید کارهای بسیار بزرگی انجام داده است افزود: نه تنها در حوزه بهداشت و درمان و وزارت امور خارجه بلکه در حوزه های دیگر هم کارهای مهمی انجام شده است.
وی بیان کرد: در موضوع خوزستان پرسنل برق کشور شبانه روزی کار می کنند تا این اتفاق دوباره تکرار نشود.
وی همچنین به آلودگی چاه های آب در پایتخت نیز در قبل از دولت اشاره کرد و گفت: در بخشی از جنوب شهر تهران  آلودگی آب وجود داشت که رئیس جمهور تاکید داشت که هیچ موردی درباره سلامت مردم در دولت او نباید از مردم پنهان بماند و حتی اگر لازم باشد آب معدنی توزیع خواهیم کرد که به همه این نقاط آبرسانی شد و دستور داد تا این مشکل در تهران و 500 نقطه دیگر به طور زیر بنایی رفع و چاه های آلوده پلمب شود.
 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که نه پروژه ای ناقص و نه معطل خواهد ماند، ابراز امیدواری کرد: دو بیمارستان بجنورد و شیروان در ابتدای بهار سال آینده همراه با رئیس جمهور به بهره‌برداری برسد. البته وی اظهارداشت: رئیس جمهور دستور داده است که هر وقت پروژه ای تکمیل شد به بهره برداری برسد و معطل آمدن مسئولی یا ایام ا...   نماند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم در این مراسم یکی از معضلات دانشگاه های علوم پزشکی را تاخیر در پرداختی های بیمه عنوان کرد و گفت: با پرداختی های عقب مانده مواجه هستیم و با این وجود در خراسان شمالی سعی شده است تا با تجمیع منابع بسیاری از مطالبات همکاران پرداخت شود به طوری که مطالبات پزشکان قدیم تا شهریور 95 ، پزشکان جدید الورود تا  آبان 95 و همکاران پرستار نیز تا بهمن 95 پرداخت شده است. دکتر «گلمکانی» خاطرنشان کرد: از این بابت وضعیت خوبی در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشورداریم . وی بیان کرد: به لحاظ نیروهای انسانی طی 7 تا8 سال گذشته تعدادی نیرو وارد سیستم های دولتی شدند که عمده آن ها نیروهای غیر فنی بودند و باری بر دوش دولت یازدهم شدند و با مشکل رو به رو شدیم اما در طول 3 سال گذشته هزار و 84 نیرو استخدام شدند که76 درصد آن ها نیروهای صرفا فنی هستند. وی افزود: قبل از دولت یازدهم 117 هزار متر مربع بنای بهداشتی، درمانی و آموزشی در خراسان شمالی داشتیم در طول 3 سال گذشته حدود 88 هزار متر مربع فضای عمرانی ساخته و تحویل داده شده است و یا در3 ماه آینده تحویل داده می شود که حدود 75 درصد آن چیزی است که در 40 تا 50 سال گذشته ساخته شده بود. وی  خاطرنشان کرد: حوزه بهداشت و درمان استان در بحث زیرساخت ها در حال تحول است و آینده ای جهش وار را برای دانشگاه علوم پزشکی فراهم می کند. با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرکز جراحی محدود سپاه جوادالائمه (ع) و طرح توسعه بیمارستان زنان بنت الهدی در بجنورد، مرکز تشخیص و درمان سرطان، طرح توسعه بیمارستان جاجرم و چهار مرکز بهداشتی و درمانی روستایی از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.
در پایان این آیین از دکتر «گنجی» به عنوان پزشک معالج «آنا گل» زن ترکمنی که به علت سوختگی 20 سال نشسته راه می رفت و از دکتر «عباسی» معاون پشتیبانی ،توسعه و منابع نیز به دلیل زحماتی که متحمل شده بود، قدردانی شد./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار