تابناک / استاندار گیلان گفت: رئیس جمهور به منظور افتتاح اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی در نیمه نخست فروردین‌ماه سال ۹۶ به گیلان سفر می‌کند.
کد خبر: ۳۹۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۹ 17 March 2017
تابناک / استاندار گیلان گفت: رئیس جمهور به منظور افتتاح اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی در نیمه نخست فروردین‌ماه سال ۹۶ به گیلان سفر می‌کند.

 محمدعلی نجفی ظهر امروز در همایش ائمه جمعه گیلان با اشاره به پروژه‌های اجرایی در استان اظهار کرد: احداث مجتمع بندری کاسپین یکی از اقدام‌های بزرگ در گیلان محسوب می‌شود.

وی از افتتاح اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین با حضور رئیس جمهور در نیمه نخست فروردین‌ماه سال ۹۶ در گیلان خبر داد و افزود: امر مذکور نشان‌دهنده اثربخش بودن پروژه مذکور در استان است.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه رویکرد ما حضور معنوی، فرهنگی، اجتماعی و جایگاه پدرانه امامان جمعه در شهرستان‌ها است، تصریح کرد: اکنون امنیت مناسبی در کشور و استان حاکم است و در سایه این امنیت رتبه فضای کسب و کار گیلان در چهار سال گذشته در جایگاه نخست قرار گرفته است.

نجفی از رتبه هشتم سرمایه‌گذاری صنعتی گیلان در کشور خبر داد و بیان کرد: دهه‌های گذشته جایگاه ۱۲ و ۱۳ صنعتی را در کشور داشتیم اما از نظر جذب سرمایه‌گذاری رتبه مذکور را کسب کردیم.

وی به سهمیه ۴۷۰ میلیارد تومانی گیلان در ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۰۷ میلیارد تومان تسهیلات در استان جذب شده و در ردیف استان‌های دوم و سوم به لحاظ جذب تسهیلات هستیم و این پرداختی را می‌توان به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش داد.

استاندار گیلان با اشاره به احیای ۱۹۵ واحد تولیدی با رویکرد تعاملی با بانک‌ها در استان، خاطرنشان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان از سیستم بانکی کشور برای بخش‌های بزرگ در گیلان استفاده شده است.

نجفی به نرخ بیکاری ۱۵.۶ درصدی گیلان در پایان سال ۹۲ اشاره کرد و یادآور شد: در ردیف پنجمین استان بیکار کشور بودیم اما اکنون طبق آمار نرخ بیکاری گیلان به ۱۱.۳ درصد رسیده و ۱.۱ درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا حضور حداکثری مردم را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود تا مردم امانت خود را به متولیان بدهند و در این راستا سیاست‌ها مشخص شده است.

استاندار گیلان بر جلوگیری از استفاده امکانات کشور به نفع جناح یا فرد خاصی تأکید کرد و افزود: عده‌ای به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی بین مردم هستند و نباید بگذاریم این فضا در جامعه ایجاد شود بلکه ملت باید همیشه امیدوار باشند.

نجفی، وقوع انقلاب اسلامی را بر پایه ارزش‌ها و امید خواند و بیان کرد: رفاه و معیشت مردم همواره مد نظر است ضمن اینکه عملکردها باید براساس اعداد و سند باشد و مدیران اجرایی در این زمینه پاسخ‌های لازم را ارائه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار