استاندار کرمانشاه گفت: در سال جدید شاهد افتتاح پروژه های بزرگی نظیر طرح گرمسیری، راه آهن کرمانشاه، کارخانه خودروسازی صحنه و منطقه آزاد تجاری قصرشیرین خواهیم بود که با بهره برداری از آن ها کرمانشاه به سمت تبدیل شدن از یک استان مهاجرفرست به یک استان مهاجرپذیر حرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۳۹۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 17 March 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه، دکتر رازانی در بیست و ششمین و آخرین نشست شورای برنامه ریزی استان 
در سالجاری که در محل سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزارشد، با اشاره به اثرگذاری نتایج سرشماری سال 95 در برنامه ریزی های استان اظهار داشت: نتایج این سرشماری در برنامه ریزی ها از جمله در نظام توزیع اعتبارات در بین شهرستان ها کاملاً لحاظ می شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سرشماری آمار جالب توجهی را روشن کرده است، متذکر شد: بر اساس آمار ارایه شده نرخ رشد جمعیت استان چندان زیاد نیست و از نرخ رشد جمعیت کشور پائین تر است. البته برخی از استان ها مانند همدان که در همسایگی کرمانشاه واقع شده است نرخ رشدی منفی دارند.

این مقام عالی استان عنوان کرد: این سرشماری نشان می دهد نرخ مهاجرت در سالهای گذشته بالا بوده و در همین راستا باید مجموعه اقدامات توسعه ای در استان به گونه ای طرح ریزی شود که جمعیت فعلی در استان باقی بمانند و حتی زمینه ای را فراهم کرد تا جمعیت سایر استان ها نیز به کرمانشاه بیایند.

دکتر رازانی در پایان یادآور شد: در سال جدید شاهد افتتاح و بهره برداری از پروژه های بزرگی نظیر طرح گرمسیری، راه آهن کرمانشاه، کارخانه خودروسازی صحنه و منطقه آزاد 
تجاری قصرشیرین خواهیم بود که بی گمان با بهره برداری از این پروژه های بزرگ روند مهاجرت معکوس می شود و کرمانشاه به سمت استان های مهاجر پذیرحرکت خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار