رئیس ستاد انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مازندران گفت:78 حوزه نام نویسی از ساعت هشت صبح امروز دوشنبه آماده نام نویسی از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان شدند.
کد خبر: ۳۹۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 20 March 2017
 ایرنا ،ثبت نام انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا از امروز دوشنبه 30 اسفندماه شروع و تا ششم فروردین ماه 96 ادامه خواهد داشت.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
علیرضا یونسی رستمی روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا استقبال برای ثبت نام حضوری داوطلبان را مناسب توصیف کرد و افزود: تا کنون 352نفر به صورت حضوری در 22فرمانداری و 56بخشداری استان ثبت نام کردند.
وی با بیان اینکه تمامی فرمانداری ها و بخشداری ها محل حوزه ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند، بیان داشت: پیش بینی می شود بیش از 20هزار نفر در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان ثبت نام کنند.
یونسی داشتن گواهی عدم سوء پیشینه را یکی از مدارک اصلی و مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستاها دانست.
وی گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تمامی امکانات و شرائط برای اخذ گواهی عدم سوء پیشینه فراهم است.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات مازندران ،داوطلبان نمایندگی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند از امروز با در دست داشتن اصل شناسنامه عکس دار و 2 نسخه تصویر کلیه صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن ثبت نام حضوری داشته باشند.
اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای مردان ، چهار قطعه عکس جدید 4 × 3 و ارایه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفا از سمت یا شغل برای مشمولان ماده 28 قانون، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر و اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد از دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت نام است.
سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا دویست خانوار جمعیت ، دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای دویست خانوار، فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت ، لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت از شرایط تحصیلی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا است.
همچنین کسانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل کاندیدای عضویت در شورا باشند از شرایط مدرک معافند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در بیش از 2 هزار و 600 روستا و 58 شهر مازندران برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار