رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«آخرین پیام نوروزى امام خمینی به ملت ایران»،«افزایش ۱۳ درصدی سفرهای نوروزی»،«ادعای بی‌اساس دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران»،«صدای جناب‌خان به خندوانه برمی گردد»... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۹۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵ 20 March 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید

پیام نوروزی جنتی خطاب به داوطلبان انتخابات

پیام آیت‌الله جنتی به مناسبت آغاز سال ۹۶ گفت: در سالی که گذشت،فرزندان حزب‌اللهی امت اسلام نشان دادند که «دست خداوند؛ بالاتر از دست همه مستکبران» است. انشاءالله خداوند دل‌های مردم را نیز هدایت کند تا با حُسن انتخاب خویش، اسباب پیشرفت و تعالی بیشتر ایران اسلامی را مهیا می‌سازند. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

واكنش محسن هاشمي به خبر تشكيل ستاد برای شهردار شدن

محسن هاشمیرفسنجانی تشکیل ستاد انتخاباتی برای کسب رای شهردار شدن را تکذیب کرد.وي در واكنش به انتشار برخي اخبار در رسانه هاي اصولگرا ضمن تكذيب اين شايعات گفت: براي شهردار شدن كه ١٢ راي از اعضاي شورا نياز است ، راه اندازي ستاد لازم نيست. هاشمي اين دست خبرسازيها را براي اختلاف افكني بين رقبا توصيف كرد و خواستار رعايت اخلاق و انصاف، توسط رسانه ها شد. پيش از اين فارس مدعي تشكيل ستاد شهردار شدن محسن هاشمي شده بود و نوشته بود: پس از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی، هدایت کنندگان حزب کارگزاران به این جمع بندی رسیده اند که برای به دست گرفتن شهرداری تهران محسن هاشمی را مطرح کنند و با پررنگ کردن نقش اسحاق جهانگیری نیم نگاهی نیز به ریاست جمهوری داشته باشند. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

صدای جناب‌خان به خندوانه برمی گردد

رامبد جوان در صفحه اینیستاگرام خود نوشت: جناب خان هرگز به خندوانه بازنخواهد گشت ولی محمد بحرانی با صداپيشگی يک عروسک جديد به خندوانه برمی‌گردد.

 

عادل آذر هم در لیست استیضاح های سال ۹۶ قرار گرفت

حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دیوان محاسبات در بحث حقوق‌های نجومی به رسالت قانونی خودش به شکل بی طرفانه عمل نکرده و به صورت گزینشی عمل کرده است. به نظر می‌رسد در بررسی و رسیدگی به پرداخت‌های برخی سازمانها به مدیران و معاونان یک حالت مسامحه در دیوان محاسبات صورت گرفته. با آغاز فعالیت مجلس در سال 96، طرح استیضاح رئیس دیوان محاسبات پیگیری خواهد شد. خبرگزاری دانشجو این خبر را منتشر کرد.

 

توسل رسایی به شهدا و سال تحویل برای تبلیغات انتخاباتی

به گزارش دیده بان دولت ، حمید رسایی که برای انتخابات میاندوره ای مجلس از حوزه انتخابیه کاندیدا شده و صلاحیت وی نیز از سوی هیات اجرایی رد شده است سال تحویل را در گلزار شهدای اصفهان گذراند. وی تلاش فراوانی برای جلب توجه مردم شهیدپرور اصفهان که سال را در کنار مزار پاک شهدا تحویل کردند به کار بست و نکته قابل توجه بی اعتنایی اکثر مردم به او بود.

 

دلنوشته سید حسن برای اولین نوروز بدون هاشمی

سید حسن خمینی در دلنوشته ای احساس این روزهای خود از فقدان آیت الله هاشمی را به قلم سپرد و رفتن او را تلخ ترین حادثه برای خویش خواند. وی سال 95 را سال هاشمی نامید و با زبان استعاره بی مهریها نسبت به این شخصیت را یادآوری کرد و از مخاطبانش خواست تا شخصیت ها و سرمایه های موجود را قدر شمارند. روزنامه ایران این خبر را منتشر کرد.

 

آخرین پیام نوروزى امام خمینی به ملت ایران

جماران نوشت: امام خمینی در آخرین پیام نوروزی خود تغییرات روحی را که سیره انبیا از اول تا آخر بوده است برای همه ملت خواستار شدند. ایشان در این پیام که به تاریخ اول فروردین ماه سال 68 ایراد کردند، فرمودند: «بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏ یا مُقَلِّب الْقُلُوبِ و الأبْصار یا مُدَبِّر اللیلِ وَ النَّهار، یا مُحَوِّلَ الحَوْلِ و الأحوال، حوّل حالَنا الى احْسَنِ الْحال. تحویل حال الى احسن الحال این است که ان شاء اللَّه در این سال نو ما تغییرات روحى بدهیم، یعنى واقعاً تحول بر ایمان حاصل بشود. و او به این است که همان طورى که سیره انبیا از اول تا آخر بوده است که جنگ و صلحشان براى خدا بوده است، هیچ پیغمبرى جنگ نکرد الّا براى خدا و صلح نکرد الّا براى خدا. و امسال نوروز ما بین دو عید واقع شده است: یکى عید سعید ولادت حضرت امام حسین- سلام اللَّه علیه- که احیا کننده دین اسلام بود از صدر اسلام تا آخر الزمان، و یکى هم عید 15 شعبان ولى عصر- ارواحنا له الفداء- که او تا ازل احیا مى‏ کند دین خداى تبارک و تعالى را. و ما امیدواریم که ملت ما در این سال نو به طورى عمل بکند که سیره انبیا بوده است. به طورى عمل بکند که سیره اولیا بوده است. و عمده این است که هواهاى نفس از بین برود. انسان در طول عمر مبتلاى به این هواى نفس است که محتاج به ریاضت است. و من که گوینده ‏ام موفق نشدم به این عمل. و من امیدوارم که ملت ایران و همه مسلمانان دنیا یک تحولى پیدا کنند در این سال نو که براى خدا کار کنند. براى سلطه خودشان نباشد. براى پیروزى خودشان نباشد. براى هواهاى نفسانى نباشد. و خداوند ان شاء اللَّه همه را توفیق بدهد که در راه خداى تبارک و تعالى مجاهدت کنند. و ان شاء اللَّه این روز بر همه مبارک باشد، و خداوند همه مسلمین را با هم متفق کند در مقابل کفر جهانى.

 

جریمه 400 هزار تومانی در انتظار رانندگان متخلف

رئیس پلیس راه کشور گفت: طرح پیمایش هوشمند تردد ناوگان در سال ۹۶ در حوزه ناوگان باری کشور نیز اجرایی می‌شود. وی افزود: تعداد هزار دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده های کشور و هزار و ۵۰۰ دستگاه دوربین لیزرگان در پاسگاه‌های پلیس راه بر تردد خودروها در محورهای مواصلاتی نظارت دارند. رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس اظهارکرد: در مدت زمان اجرای طرح نوروزی پلیس، علاوه بر بهره گیری حداکثری از ظرفیت موجود پلیس راه، تعداد ۳ هزار نیرو به پلیس راه های کشور اختصاص داده شده است. سردار محمدحسین حمیدی در خصوص ابزارهای بازدارنده پلیس برای مقابله با متخلفان تصریح کرد: توقیف وسیله نقلیه تا ۷۲ ساعت، اعمال قانون وسیله نقلیه از ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان و ثبت نمرات منفی ابزارهای بازدارنده ای است که نسبت به رانندگان با تخلفات حادثه ساز اعمال خواهد شد. میزان این خبر را منتشر کرد.

 

موضع نهایی اروپا درباره برجام

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه بار دیگر بر لزوم پایبندی به توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرد.موگرینی که در نشست «سیاست هسته‌ای» موسسه «کارنگی» صحبت می‌کرد، گفت: «هر نگاهی که در مورد توافق دارید و می‌دانیم اکنون نگاه متفاوتی در واشنگتن هست، اما واقعیاتی وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را انکار کرد.»وی افزود: «تا الان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنج بار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تائید کرده است و به طور مداوم بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت دارد.»

 

افزایش ۱۳ درصدی سفرهای نوروزی

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه کشور از اوج گیری ترددهای جاده‌ای از صبح روز گذشته در جاده‌های کشور گفت:‌ آمار ترددهای بین شهری و جاده‌ای نشان می‌دهد که سفرهای نوروزی امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل با رشدی ۱۳ درصدی همراه بوده است.

 

مهران مدیری مجری برتر شد

برنامه «سه ستاره» که با اجرای احسان علیخانی از نیمه اسفندماه کار خود را در داوری چند حوزه آغاز کرد امروز دوشنبه ۳۰ اسفند همزمان با تحویل سال نو به کار خود پایان داد.این برنامه که ویژه تحویل سال از دو شب پیش آغاز شد با حضور مهمانان مختلفی از ستاره های ورزشی، موسیقی، سینمایی، تلویزیونی گرفته تا مردم عادی را که در ویژگی هایی ممتاز بودند به برنامه دعوت کرد و ساعاتی را میزبان آنها شد.از جمله ویژگی های این برنامه راه اندازی پویش های «دست به دست» و همراهی با پویش کمک به آزادی زنان زندانی مرتکب جرایم غیرعمد بود.

 

ادعای بی‌اساس دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران

احمد ابوالغیظ، دبیرکل اتحادیه عرب مدعی شد که اجلاس آینده سران کشورهای عربی که در اواخر مارس در پایتخت اردن برگزار می شود به مساله خالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی خواهد پرداخت.به گزارش نامه نیوز؛ وی همچنین مدعی شد: ایران از طریق شبه نظامیان تفرقه‌گرا در کشورهای عربی تنش و ناامنی ایجاد می‌کند و بیش از سه دهه است که جزایر سه‌گانه (ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک) را اشغال کرده است.السبق در ادامه نوشت: قرار است احمد ابوالغیظ، دبیرکل اتحادیه عرب با ملک عبدالله ثانی، پادشاه اردن و هانی ملقی، نخست وزیر اردن دیدار کند.تا گزارش‌هایی در مورد اجلاس‌های گذشته و جدول زمانی اجلاس آینده تحویل دهد.ایمن صفدی، وزیر خارجه اردن نیز گفت: طبق مصوبات اتحادیه عرب، سوریه در اجلاس سران کشورهای عربی شرکت نخواهدکرد.

 

مهم‌ترین جمله رهبر انقلاب در سال ۹۵ انتخاب شد

در این نظرسنجی که از یکشنبه ۲۲ اسفند تا جمعه ۲۷ اسفند به مدت شش روز در پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، سامانه‌ پیامکی و شبکه‌های اجتماعی مرتبط برگزار شد، حدود ۸۰ هزار نفر از مخاطبان این رسانه شرکت کردند.

درنهایت سه جمله‌ی رهبر انقلاب حائز بیشترین تعداد آرا گردید:

سومین جمله‌ی ۹۵ از نظر نگاه کاربران: خرمشهرها در پیش است

«جوانهای عزیز! بچه‌های عزیز من! فردا مال شما است، آینده مالِ شما است؛ شما هستید که باید این تاریخ را با عزّتش محفوظ نگه دارید؛ شما هستید که این بارِ مسئولیّت را بردوش دارید؛ خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه‌] در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. البتّه ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد؛ بعکس، آبادانی به دنبال دارد، امّا سختی‌اش بیشتر است.» بیانات رهبر انقلاب در دانشگاه امام حسین (علیه‌السلام) ۹۵/۰۳/۰۳

دومین جمله‌ی ۹۵: مردم‌گله‌مندند

«به مسئولین عرض میکنم که این حضور مردمی در بیست‌ودوّم بهمن را به حساب گلایه نداشتن آنها از فعّالیّتهای ما مسئولین به حساب نیاورید. مردم گله‌مندند؛ از بسیاری از چیزهایی که در کشور میگذرد، مردم گله‌مندند. مردم با تبعیض میانه‌ای ندارند؛ هرجا تبعیض ببینند، احساس ناراحتی و رنج میکنند. هرجا کم‌کاری ببینند همین‌جور، هرجا بی‌اعتنائی به مشکلات ببینند همین‌جور، هرجا پیش نرفتن کارها را ببینند همین‌جور؛ مردم گله‌مندند.» دیدار مردم آذربایجان شرقی ۹۵/۱۱/۲۷

و اما مهمترین جمله‌ی سال ۹۵ از نظر مردم: اگر برجام را پاره کنند، آن‌را آتش می‌زنیم

«ما البتّه برجام را ابتدائاً نقض نخواهیم کرد؛ لکن اگر طرف مقابل نقض کند که حالا همین‌طور این کسانی که نامزد ریاست جمهوری آمریکایند، مدام دارند تهدید میکنند که ما می‌آییم پاره میکنیم، نقض میکنیم، اینها اگر پاره کردند، ما آتش میزنیم.

اینکه حالا نقض نمیکنیم، متّکی است به دستور قرآن: اَوفوا بِالعَهد؛ آنکه اگر آنها نقض کردند، ما هم نقض خواهیم کرد، این هم متّکی است به آیه‌ی قرآن: وَ اِمّا تَخافَنَّ مِن قَومٍ خِیانَةً فَانبِذ اِلَیهِم عَلی‌ سَوآء؛ اگر آن طرف نقض کرد نقض کن. «فَانبِذ» یعنی پرتاب کن طرف خودش، رد کن. بنابراین ما تابع اصول قرآنی هستیم.» دیدار ماه رمضان با مسئولان نظام ۹۵/۰۳/۲۵


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار