رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دره شهر گفت: در این موزه آثار تاریخی مربوط به ادوار مختلف در معرض دید قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۹۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 23 March 2017
به گزارش تابناک ایلام؛سید مجتبی فرهادی اظهار کرد: این مکان تنها بنای موزه‌ای استان ایلام است که در نزدیکی شهر تاریخی و باستانی سیمره بنا شده است.
 
وی ادامه داد: در این موزه بیشترین یافته‌های باستان‌شناسی تاریخی مربوط به دوره های اشکانی، ساسانی، هزاره پیش از میلاد، قرون متاخر و اولیه اسلامی است.
 
فرهادی اشیای این موزه را شامل گچ بری‌ها با نقوش گل و گیاه، زیورآلات، ادوات کشاورزی، پیکره‌های انسانی و حیوانی، ظروف سفالی، سکه‌ها و کتیبه‌ها برشمرد.
 
به گفته وی، گردشگران نوروزی همه روزه در تعطیلات می توانند از صبح تا شب به صورت تمام وقت از این موزه بازدید کنند.
 
به گزارش ایرنا، شهرستان تاریخی دره شهر با داشتن آثار تاریخی فراوان، طبیعی منحصر به فرد و آب و هوایی بی نظیر یکی از مناطق مهم گردشگری استان ایلام محسوب می شود.
 
این شهرستان تاریخی دارای 400 اثر تاریخی نظیر تنگ بهرام چوبین، قلعه میرغلام هاشمی، چهار طاقی، شهر تاریخی، پل گاو میشان و غیره است که از آین تعداد 145 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
 
در تعطیلات نوروزی پارسال 244 هزار گردشگر وارد این شهرستان در 110 کیلومتری جنوب ایلام شدند و 100 هزار نفر نیز در این منطقه اسکان یافتند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار