مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: اقامت در مازندران از مرز 6 میلیون نفر در شب گذشت.
کد خبر: ۳۹۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 27 March 2017

ایسنا، دلاور بزرگ نیا درباره آمار اسکان و خدمات رسانی امور رفاهی و تعداد مسافران مقیم، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 6 میلیون و 137هزار و 142  نفر شب در مازندران اقامت داشتند.

وی تصریح کرد: تعداد بازدیدهای نظارتی از واحدهای اقامتی پذیرایی نیز 2 هزار و 856 مورد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: در این مدت 65 هزار و 134 لیتر بنزین سوپر و معمولی، 13 هزار و 404 لیتر نفت گاز و 6 هزار و 693 کیلوگرم سی ان جی مصرف شده است.

بزرگ نیا با بیان اینکه 55 هزار و 806 دستگاه خودرو تا به امروز وارد جنگل‌های مازندران شدند، گفت: 83 هزار و 363 نسخه بروشور بسته فرهنگی نیز در میان آنها توزیع شد.

وی همچنین از کشف 5 هزار و 433 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در مازندران خبر داد و گفت: تمامی این موادغذایی فاسد معدوم شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه مجموع سرویس جابه جا شده برون و درون استانی 135 هزار و 157 دستگاه و میزان سواری و کرایه ای ورودی سواری به استان از مبادی پنجگانه مازندران هزار و 23 دستگاه بوده است، اظهار کرد: مجموع مسافران جا به جا شده در مازندران 586 هزار و 834 نفر بوده است و 37 هزار و 665 نفر نیز با قطار مسافرت کردند.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه 653 هزار و 300 نفر از روستاهای مازندران دیدن کردند، گفت: یک میلیون و 249 هزار و 800 نفرشب گردشگر در روستاها اسکان داشتند و 916 هزار و 836 نفر نیز از اماکن مذهبی بازدید کردند.

وی تصریح کرد: 142 مورد نمایشگاه فرهنگی، هنری، صنایع دستی و نوروزی برپا شد و 6 هزار و 529 نفر نیز از موزه‌ها بازدید کردند، همچنین 4 هزار و 564 نفر نیز در اماکن فرهنگی و تاریخی حضور یافتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: 872 مورد اطلاع‌رسانی از سوی کمیته اطلاع‌رسان ستاد خدمات تسهیلات سفر، صورت گرفته است.

بزرگ‌نیا در مورد تعداد جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و رفع تجاوز به حریم نیز گفت: 162 مورد جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و رفع تجاوز به حریم شناسایی و اقدام شده است.

وی از مراجعه 238 هزار و 593 نفر به کمپ‌های هلال احمر به منظور راهنمایی مسافران خبر داد و خاطرنشان کرد: 3 هزار و 904 مورد ماموریت تصادفی و غیرتصادفی از سوی اورژانس 115 صورت گرفته است که از میان 6 نفر ناشی از تصادف و تروما در بیمارستان فوت کردند همچنین هزار و 73 مورد نیز پذیرش تصادف صورت گرفته است.

وی در پایان از 7 هزار و 638 مورد بازدید و نظارت انجام شده از تمامی صنف‌ها از سوی کمیته نظارت و تنظیم بازار خبر داد.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ۲۵۰ کنسرت موسیقی و جنگ شادی در ایام نوروز در استان مازندران برگزارشده است.

دلاور بزرگ نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیش از شش میلیون مسافر شب در استان مازندران اقامت داشتند که از این تعداد یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۸۰۰ نفر شب در روستاهای استان حضور پیدا کردند. ۱۶ هزار و ۵۲۹ نفر از موزه های استان و چهار هزار و ۵۶۴ نفر از اماکن تاریخی و ۶۵۳ هزار و ۳۰۰ نفر نیز از روستاها دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خاطرنشان کرد: ۹۱۶ هزار و ۸۳۶ گردشگر از اماکن تاریخی در استان بازدید کردند و در ایام نوروز ۲۵۰ کنسرت موسیقی و جنگ شادی نیز در استان برگزار شده است.

بزرگ نیا تصریح کرد: سه هزار و ۹۰۴ ماموریت فوریت های پزشکی از سوی اورژانس ۱۱۵ انجام گرفته که هزار و ۷۳ نفر در مراکز اورژانس بیمارستان ها پذیرش شدند و 6 فوتی ناشی از تصادف و تروما در استان ثبت شده است.

وی افزود: حدود یک میلیون مسافر نوروزی نیز تاکنون از اماکن تاریخی، بقاع متبرکه و موزه های مازندران بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار