مدیر کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند گفت؛
سینما بخشی از زندگی مردم آبادان است و جا دارد که حمایت های ویژه ای از تولیدات سینمای این منطقه صورت پذیرد.
کد خبر: ۴۱۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 19 April 2017
مدیر کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند گفت:  سینما بخشی از زندگی مردم آبادان است و جا دارد که حمایت های ویژه ای از تولیدات سینمای این منطقه صورت پذیرد.

همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در جلسه ای که با حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور و هیئت همراه برگزار گردید گفت: سینما بخش مهمی از زندگی مردم منطقه آزاد اروند را تشکیل می دهد و سینما را می توان جزء اولین علاقمندی های فرهنگی هنری مردم این منطقه عنوان کرد .

همایون قنواتی اظهار کرد : بر اساس آمار موجود بزرگان زیادی در عرصه سینمای کشور از این منطقه برخاسته و فعالیت داشته و دارند . جنگ نیز نتوانست مردم علاقمند این منطقه را از سینما دور کند و آنها با حضور در همه بخش های سینما علاقه خود را به هنر سینما نشان دادند که این نشان از علاقه ناگسستنی مردم این خطه از کشور به سینما است .

  وی با بیان علاقه مردم منطقه آزاد اروند  به سینما و ورزش افزود: سینما بخشی از زندگی مردم آبادان است و در سبد فرهنگی خانوار قرار دارد، بنابراین جا دارد که حمایت های ویژه ای از تولیدات سینمای این منطقه صورت پذیرد.

قنواتی با تشریح تفاهم نامه تجهیز سینمای جوان اروند و حمایت از تولیدات حرفه ای در شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: با توجه به برنامه به بودجه در نظر گرفته شده دفتر سینمای جوان آبادان تا یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال تجهیز خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند به فرصت هایی که این منطقه برای فیلم سازان و تولیدکنندگان می تواند ایجاد کند اشاره کرد و افزود : با تجهیز وسایل برای تولید فیلمسازان ازخارج کشور با استفاده از معافیت های گمرکی، شرایط را برای ساخت فیلم های حرفه ای مهیا خواهیم کرد.

وی از برنامه ریزی و ایجاد تمهیدات لازم جهت برگزاری جشنواره فیلم کوتاه  با موضوعات پیرامون”زندگی در کنار سواحل” خبرداد و گفت: با توجه به حضور منطقه آزاد اروند در کنار آبهای بین المللی چون ؛اروند ،خلیج فارس و … و زندگی مردم در کنار آب، سینمای جوان آبادان با همکاری منطقه آزاد اروند آمادگی برگزاری جشنواره فیلم کوتاه موضوعی با عنوان” زندگی در کنار ساحل ” را دارد.

قنواتی با برشمردن امتیازات منطقه آزاد اروند نسبت به سایر مناطق آزاد ،گفت : با معرفی پتانسیل های موجود در این منطقه سرمایه گذاران مختلف راه خود را جهت استفاده از این ظرفیت غنی پیدا خواهند کرد که مطمئنا سود آن به مردم کشور خواهد رسید .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار