با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند؛
با محوریت بزرگ داشت شهدای قرآنی منا، چهاردهمین جشنواره نخبگان قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان خوزستان با حضور ۸۰۰ دانش‌آموز از ۴۰ منطقه استان در منطقه آزاد اروند آغاز به کار کرد
کد خبر: ۴۱۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 20 April 2017
 چهاردهمین جشنواره نخبگان قرآنی استان خوزستان امروز با حضور سید مرتضی نعمت زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور امام جمعه شهرستانی آبادان، سید علی موسوی، مدیر آموزش تعالی و بلوغ کسب و کارهای، خانم قاسمی زاده رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان و جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی آبادان و خرمشهر در سیما نفت آبادان آغاز بکار کرد.

حضور فعال و پر شور دانش آموزان از سرتاسر استان خوزستان در افتتاحیه این جشنواره نشان از علاقمندی و توجه ویژه به آموزه های قرآنی داشت. در حدود ۸۰۰ دانش آموز در جشنواره نخبگان قرآنی منطقه آزاد اروند حضور داشتند.

 این جشنواره در دو بخش رشته‌های آوایی شامل قرائت، تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی و مداحی برای پسران و رشته‌های کنفرانسی شامل تفسیر قرآن کریم، نهجه البلاغه، صحیفه سجادیه، انشاء امام زمان(عج) و انشاء نماز در سیما نفت آبادان آغاز به کار کرد.

سید مرتضی نعمت زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در مراسم افتتاحیه چهاردهین جشنواره نخبگان قرآنی گفت: قرآن کتاب زندگی، بیداری، خلاقیت و کارخانه تمدن سازی است.

وی در این باره افزود: سازمان منطقه آزاد اروند در چارچوب ترویج فرهنگ دینی و ارزشی و بهره گیری نوجوانان و جوانان نسل امروز  از آموزه های دینی و اسلام ناب محمدی و پیروی از ائمه اطهار و خاندان پاک پیامبر اکرم(ص)، همواره در تلاش است با بستر سازی و حمایت از برنامه های فرهنگی به ویژه در باب آموزش و پرورش مبانی قرآنی، زمینه را برای گسترش و رشد فضای معنوی و روحانی در منطقه فراهم نماید.

نعمت زاده خاطر نشان کرد:  فناوری ارتباطات و مدرنیزه در تمام ابعاد مادی آن،   فراگیر است، پایبندی به اصول و ارزش های اسلامی در جهت تقویت بنیان جامعه امروزی لازم و ضروری است.در این میان آبادان و خرمشهر با برخورداری از اصول و عناصر فرهنگ دینی قوی، همواره در مراحل و دوران های مختلف خوش درخشیدند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند خاطر نشان کرد: این سازمان برنامه های مختلفی را در حوزه های معرفتی، دینی و قرآنی برنامه ریزی و تدوین کرده است و عمده این برنامه ها با تکیه بر معرفت شناسی و ترویج آموزه های دینی و قرآنی و پیروی از  راه و روش زندگی و سیره نبی اکرم(ص) و ائمه اطهار است. گسترش آموزش و رشد فعالیت های قرآنی از اولویت های ما در این حوزه است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور امام‌جمعه شهرستان آبادان نیز  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴۵۰ شهید دانش‌آموز آبادانی در هشت سال دفاع مقدس گفت:این شهدا برای دفاع از قرآن، نماز و احکام خون خود را نثار انقلاب اسلامی کردند.

امام جمعه شهرستان آبادان افزود: تکیه بر آموزه های قرآنی و قرار گرفتن  در مسیر و روش پیامبر و خاندان پاک و مطهرش ما را از آسیب های مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه مصون می کند و جامعه را در مسیر صحیح و درست قرار می دهد و از انحرافات فکری جلوگیری می کند.

در افتتاحیه چهاردهمین جشنواره نخبگان قرآنی معاون پرورشی، فرهنگی آموزش‌وپرورش خوزستان نیز حضور داشت و از اعزام ۲۵ تا ۴۰ نفر از نخبگان قرآنی خوزستان به مسابقات کشوری خبر داد.

مهدی رفیعی دهکردی عنوان کرد: برای حضور بهتر نخبگان برگزیده چهاردهمین جشنواره قرآنی استان دوره‌های تخصصی برگزار خواهد شد.

اعظم قاسمی زاده رئیس  اداره آموزش‌وپرورش شهرستان آبادان نیز در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت:۸۰۰ دانش‌آموز از ۴۰ منطقه خوزستان در این جشنواره حضور دارند که ۴۳۰ نفر از آنها پسر و ۳۷۰ نفر نیز دختر هستند.

وی افزود: همچنین ۴۱ دانش‌آموز از شهرستان آبادان، ۸۸ نفر از شهر اروندکنار و ۲۹ نفر از شهرستان‌های خرمشهر و مینو شهر در این جشنواره حضور دارند.

جشنواره نخبگان قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان خوزستان در منطقه آزاد اروند به مدت سه روز و در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ فروردین برگزار می‌شود.
منبع: تابناک
برچسب ها: نخبگان قرآنی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار