تابناک: مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان خبر از تحصیل دانش آموزان در کانکس داد و گفت: ۹۰ کانکس امروز جای کلاس را در مدارس گرفته است.
کد خبر: ۴۱۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 20 April 2017
به گزارش تابناک اصفهان، محمد حسین سجاد در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به افزودن کلاس ششم به دوره ابتدایی و نیاز مدارس آن مقطع به یک کلاس درس،90 کانکس (محل استقرار دفتر مدرسه) در مدارس استان مستقر شد.
 
وی بیان داشت:  همچنین سه باب مدرسه در روستاهای فریدونشهر و سمیرم بدلیل کم بودن تعداد دانش آموزان در حد 3 تا 6 نفر بصورت کانکس دایر است.
 
وی خاطرنشان کرد: دولت در برنامه پنجم و ششم رقم های قابل ملاحظه ای را برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس در کشور پیش بینی کرده است که در صورت تخصیص این مشکل بطور کامل رفع می شود.
 
سجاد با اشاره به شعار امسال جشنواره خیرین مدرسه ساز با عنوان 'نقش خیرین مدرسه ساز در ساخت مدارس ایمن' افزود: بنا بر حوادثی که در مدارس کشور در سالهای قبل روی داد مقوله ایمنی و استاندارد از ضرورت های مهم در امر فضاهای آموزشی تلقی می شود.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس استاندارد سازی سامانه های گرمایشی فضاهای آموزشی استان در اولویت های این اداره کل قرار گرفت و هم اکنون 63 درصد مدارس استان به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز شده است.
 
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان افزود: تا پایان سال گذشته 16 هزار و 740 کلاس و در مجموع 63 درصد کلاس های درس در استان استاندارد شده است.
 
وی هزینه استاندارد کردن سامانه گرمایشی هر کلاس درس را حدود 10 میلیون تومان برآورد کرد و گفت: تا 2 سال آینده تمامی کلاس های درس استان به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز خواهد شد.
 
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر فرونشست زمین در برخی مناطق اصفهان گفت: سال گذشته 60 باب مدرسه در نواحی چهار و پنج آموزش و پرورش اصفهان با مشکل فرونشست زمین شناسایی شد که مشکل 40 مدرسه با جابه جایی دانش آموزان در نوبت دوم مدارس همجوار رفع شد و مشکل باقی مدارس نیز در حال پیگیری است.
 
سجاد عمده مشکل فضاهای آموزشی استان را مربوط به پروژه های انبوه سازی مسکن مهر بویژه در فولاد شهر عنوان کرد و گفت: در برخی مناطق قطب های ساخت و ساز شکل گرفته و برای آن هیچ فضای آموزشی در نظر گرفته نشده است.
 
هم اکنون در مجموع 14 هزار و 468 کلاس درس در استان تخریبی، نیازمند مقاوم سازی، اجاره ای و دونوبته است.
 
وی افزود: از این تعداد 4 هزار و 942 کلاس تخریبی، 6 هزار و 269 کلاس نیازمند مقاوم سازی، 2 هزار و 57 کلاس دونوبته و یک هزار و 200 کلاس اجاره ای است.
 
وی اظهار کرد: منظور از کلاس های تخریبی، کلاسهایی است که در صورت بروزحوادث طبیعی مانند زلزله ایمنی ندارند.
 
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان افزود: همچنین مقاوم سازی مفهومی تخصصی به معنی اجرای عملیات فنی بر روی ساختمان مدارس است که بتواند میزان ایمنی و مقاومت آنها را برابر بلایای طبیعی بالا ببرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار