سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران گفت: اکنون 100 شرکت ایرانی در جمهوری تاجیکستان فعال هستند و آماده گسترش همکاری‌های اقتصادی هستیم.
کد خبر: ۴۱۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 21 April 2017
 نعمت‌الله امام‌زاده سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران شامگاه  دیروز در دیدار مسئولان استان با سفرای شرکت کننده در دومین کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری لرستان، بیان کرد: باید از دست‌اندرکاران برگزاری این کنفرانس بین‌المللی تشکر کرد، آشنایی با ظرفیت‌های وسیعی که استان زیبا و دیدنی لرستان دارد، می‌تواند باعث افزایش همکاری تاجیکستان با این استان شود.


وی عنوان کرد: در جمهوری تاجیکستان بیش از 100 شرکت ایرانی در 4 منطقه آزاد و اقتصادی در حال فعالیت بوده و سرمایه‌گذاری کرده‌اند که امیدواریم این همکاری‌ها افزایش یابد.


سفیر جمهوری تاجیکستان گفت: همکاری‌های زیادی میان متخصصان ایرانی و تاجیکستانی وجود دارد، تاجیکستان با گذشت 25 سال توانسته است به اهداف خود دست یابد، امروز شرایط برای همکاری بیشتر میان این کشور و سایر کشورها همچون ایران وجود دارد.


وی ادامه داد: همکاری‌ها با لرستان با توجه به نزدیک بودن شرایط اقلیمی می‌تواند در حوزه‌های مختلفی همچون کشاورزی بوده تا بتوانیم از تجربیات بهره‌برداران و کشاورزان لرستانی استفاده کنیم.


این مسئول اظهار کرد: تاجیکستان دارای بیش از 900 رودخانه، 13 هزار یخچال، هزار و 300 تالاب بوده و سالانه 64 میلیارد متر مکعب روان آب از این کشور خارج شده و همین موضوع می‌تواند شرایط را برای همکاری در حوزه‌های مرتبط مهیا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار