مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اجرای قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی و آئین نامه اجرایی آن که اخیرا به تصویب رسیده است در صورت تخصیص اعتبار، طرح یکپارچه سازی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۱۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 22 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مهندس کولانی افزود: با توجه به تاسیس دفتر یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در سازمان امور اراضی کشور که در سطح استان به اداره حفظ کاربری و یکپارچگی محول شده؛ با هدف یکپارچه‌سازی و ایجاد قطعات بزرگ اراضی زراعی تشکلهای توانمند با دارا بودن لوازم و عوامل تولید و استفاده ازاراضی یکپارچه در مساحت‌های بزرگ؛ بهره‌وری بخش کشاورزی، سوددهی و مزیت اقتصادی را جهت بهره‌برداران فراهم خواهد کرد.

کولانی یکی از نتایج یکپارچه‌سازی را جلوگیری از تغییر کاربری اراضی عنوان نمود و گفت: یکپارچه سازی باعث می شود کشاورزی به فعالیتی اقتصادی و سودآور تبدیل شود که عملا سرمایه‌گذار رغبت به تغییر کاربری نخواهد داشت.

کولانی خاطرنشان کرد: با توجه به جدیدالتصویب بودن آئین نامه، مراحل تدوین دستورالعمل‌های مربوطه و اعمال سیاست‌های مشوق جهت بهره‌برداران در حال تدوین است که به محض ابلاغ در استان اجرا می‌شود.

کولانی با اشاره به برنامه‌های اداره حفظ کاربری اراضی در سالجاری، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما بررسی طرح‌های هادی روستایی است که مطابق تفاهم نامه فی ما بین بنیاد مسکن و امور اراضی به منظور خروج اراضی زراعی فراتر از نیاز واقعی روستا در سطح 200 روستا در دستور کار است.

وی از راه‌اندازی 2 اکیپ گشت ویژه امور اراضی که جزء برنامه های حفظ کاربری اراضی در سطح استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در حال حاضر 8 گشت فعال در سطح استان داریم 
که تا پایان سال به 10 گشت خواهد رسید؛ ضمناً مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها و مراکز خدمات نیز در پیشگیری از وقوع ساخت و ساز غیر مجاز در این زمینه گشت‌های فعالی دارند.

کولانی از مقابله جدی با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها و همچنین قطعه بندی، دیوارکشی و خرد نمودن غیر مجاز اراضی زراعی و باغ خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار