طرح امتداد بزرگراه امام علی(ع) به منطقه شهرستان شمیرانات و اوشان، فشم و میگون دغدغه ترافیک و عبور و مرور بیش از ۳۰۰ هزار نفر مسافران و گردشگران را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۴۱۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 22 April 2017
سعید علی بخشی شهردار اوشان، فشم و میگون با بیان اینکه در روزهای تعطیلات و  پایان هفته حدود 150 هزار خودرو که بیش از 300 هزار نفر جمعیت می‌شوند، به منطقه تفریحی شمیرانات و شهر  فشم پا می‌گذارند، گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های گردشگران، عبور و مرور و ترافیک ساعات  بازگشت است که به همین منظور و برای تسهیل رفاه حال گردشگران موضوع امتداد اتوبان امام علی(ع) را مطرح کردیم.

وی ادامه داد: این طرح در سال 93 و 94 مورد بررسی قرار گرفت و تمامی طرحهای زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی آن نیز مورد برسی قرار گرفت که در نهایت تاییده زیست محیطی آن هم دریافت شد.

شهردار اوشان، فشم و میگون با بیان اینکه طرح امتداد اتوبان امام علی(ع) تا شمیرانات به استانداری ارسال شده و منتظر تاییدیه مسئولان دولتی برای اجرای آن هستیم، تصریح کرد: در این طرح 9 کیلومتر به اتوبان امام علی(ع) اضافه می‌شود که در حدود 3.5 کیلومتر به صورت تونل خواهد و سایر مسیر نیز روگذر است.

علی بخشی  درباره نحوه ساخت و ساز این طرح اظهار کرد: قصد داریم تا ساخت این طرح را به بخش خصوصی واگذار کنیم و اگر چنین برنامه‌ای عملیاتی شود احتمال دریافت عوارض نیز همانند بزرگراه پردیس وجود دارد.

وی همچنین  درباره مقابله با کوه‌خواری و زمین‌خواری نیز اظهار کرد: خوشبختانه در سالهای گذشته هیچ مورد پرونده کوه‌خواری و زمین‌خواری وجود نداشته است و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب با این پدیده به طور جد مقابله کرده‌ایم؛ حتی در حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز نیز با جدیت نسبت به سودجویان مقابله کرده‌ایم.

علی بخشی توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم منویات رهبر معظم انقلاب را دراین منطقه عملیاتی کنیم و اتکا به بومی سازی و بهره‌گیری از ظرفیت داخلی مطلوب را در دستور کار داشته‌ایم.

گفتنی است، بزرگراه امام علی(ع) آزادراهی است که شمال‌شرق تهران را به جنوب آن متصل می‌کند. این بزرگراه از دارآباد در شمال شرق تهران آغاز و به کمربندی شهر ری (بزرگراه شهید آوینی) و از پل شهید آوینی تا بهشت زهرا(س) (بزرگراه تندگویان) در قالب پروژه بزرگراهی امتداد یافته است.

این بزرگراه به دلیل این که شمالی‌ترین نقطه تهران را به جنوبی‌ترین نقطه متصل می‌کند بسیاری از بزرگراهها و خیابان‌های مواصلاتی شرقی-غربی را قطع کرده و این امر باعث دسترسی سریع‌تر به دیگر نقاط تهران می‌شود. بزرگراه امام علی(ع) همانند یک حلقه ارتباطی در بین بسیاری از شریانهای اصلی شهر تهران ایفای نقش می‌کند.

بزرگراه امام علی (ع) که کار ساخت آن از اوایل سال 1390 آغاز شد در تاریخ سوم خرداد 1392 افتتاح شد. طول این بزرگراه 35 کیلومتر بوده و دارای 56 پل در 25 تقاطع است.

این بزرگراه دارای هشت مسیر تندرو در تراز منفی یک و شش مسیر کندرو در تراز صفر است که دو مسیر تندرو برای راه اندازی سامانه اتوبوسهای تندروی تهران پیش‌بینی شده است.

بزرگراه امام علی(ع) از مناطق هفت، هشت، 13، 14، 15و 20 شهرداری تهران عبور می‌کند.

همچنین تونل امیرکبیر که بزرگراه امام علی(ع) را به سه‌راه امین‌حضور متصل می‌کند، در مسیر این بزرگراه قرار دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار