تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از رفع تصرف و بازگردانده شدن 314 هزار و 240 مترمربع اراضی ملی به بیت المال در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۱۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 22 April 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- خدایار باقری اظهار کرد: با اقدام بموقع تیم ‌های گشت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، این میزان اراضی ملی طی 64 پرونده رسیدگی و بازگشت شد.
وی افزود: 39 مورد از این پرونده ها به مساحت 184 هزار و 757 مترمربع به ارزش 6 میلیارد و 217 میلیون ریال با عنوان رفع تصرف فوری، آزادسازی و به بیت‌المال بازگردانده شد.
باقری تصریح کرد: رفع تصرف 25 مورد نیز به مساحت 129 هزار و 483 مترمربع به ارزش 28 میلیارد ریال با احکام قضایی اجرا شد.
مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پرونده تعدادی از احکام صادره در دست بررسی است، ادامه داد: پرونده های تخلف و تصرف زمین های دولتی در حریم شهرهای این استان از سال گذشته تاکنون تشکیل و در حال بررسی است.
باقری گفت: ساخت و ساز واحدهای مسکونی در محدوده اراضی ملی و سکونت در این واحدها و واگذاری اراضی از سوی شهرداری به مردم از جمله مشکلات در اجرای احکام قضایی است.
وی با بیان اینکه ابتدای اردیبهشت ماه سال 95 گشت حفاظت اراضی در چهارمحال و بختیاری فعال شد، گفت: با فعال شدن این یگان حفاظت و بانک اطلاعات املاک و زمین راه و شهرسازی و از طریق نقشه های کاداستر تخلف در این راستا در استان به حداقل ممکن کاهش یافته است.
باقری تاکید کرد: شهرداری ها هرگونه واگذاری را از اداره کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی استعلام و شهروندان کنند.
21 هزار هکتار زمین در حریم 40 شهر استان زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار