رئیس شبکه بهداشت و درمان نوشهر با بیان اینکه مازندران چاق‌ترین استان کشور است، گفت: در این زمینه، بانوان بیشترین آمار چاقی را دارند.
کد خبر: ۴۱۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲ 27 April 2017
 فارس از شهرستان نوشهر، رحیم سیدپور بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد با اشاره به اینکه مرکز بهداشت و درمان به «مرکز جامع خدمات سلامت» شهری یا روستایی تغییر نام یافته است، اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان در راستای اجرای سیاست‌های وزارت بهداشت، خدمات بسیار وسیع و گسترده‌ای داریم و حضور کارشناسان در زمینه‌های مختلف حوزه  وظیفه‌مندی آنها پر رنگ است.
 
وی با بیان اینکه فضای جامعه را در حوزه شیوع بیماری‌ها رصد می‌کنیم، افزود: قبل از ساماندهی پزشک خانواده، هیچ آماری از بیماری‌ها در سطح کشور نداشتیم و امکان برنامه‌ریزی برای پیشگیری یا مقابله با آن وجود نداشت ولی اکنون با اجرای طرح پزشک خانواده، آمارها به مرور به دست می‌آید.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه مازندران چاق‌ترین استان کشور است، تصریح کرد: بانوان بیشترین تعداد افراد چاق در مازندران را تشکیل می‌دهند و در زمینه بیماری‌های فشار خون و دیابت نیز مازندران جزء سه استان نخست کشور است.
 
وی درباره آمار مبتلایان به دیابت در حوزه شهرستان نوشهر گفت: در حوزه شهری 991 نفر و در روستاها 526 نفر مرد به دیابت مبتلا هستند و در حوزه شهری دیابت بانوان تعداد 2 هزار و 40 نفر زن و در حوزه روستایی یک‌هزار و 734 نفر مبتلا هستند که چاقی از عوامل بسترساز دیابت است.
 
سیدپور همچنین درباره تعداد مبتلایان به بیماری فشار خون در شهرستان نوشهر اظهار کرد: 2 هزار و 125 نفر زن در حوزه شهری و 2 هزار و 105 نفر زن در روستاها و نیز تعداد ‌یک‌هزار و 126 نفر مرد در حوزه شهری و 593 نفر مرد در روستاها از بیماری فشار خون رنج می‌برند.
 
وی در پایان گفت: در زمینه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار موظف به ارائه خدمات رایگان هستیم و بر این اساس حتی اگر بیماری مراجعه نکند ولی شناسایی شود ما نیروی خود را برای خدمات‌دهی رایگان به درب منزل وی خواهیم فرستاد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار