عصبانیت شدید قالیباف از روحانی و جهانگیری: از اتاق های خودتان بیرون بیایید؛ شما دولت 4 درصدی هستید/ این 4 درصد دلال های زالو صفت هستند/ روحانی: شما که می گویید 4 درصد؛ چرا مجوز برج های بلند به اینها می دهید؟/ آقای قالیباف! شما درختان 300 ساله را قطع کردید و درخت یک ساله کاشتید ....
کد خبر: ۴۱۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۶ 29 April 2017
 به گزارش تابناک مازندران، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید بحران محیط زیست از مشکلات جدی امروز کشور است یعنی ما در حقیقت امروز مشکلات جدی اقتصادی و بحران‌های اقتصادی تاثیرات جدی در حوزه اجتماعی گذاشته است.
 
نامه نیوز، محمدباقر قالیباف به عنوان آخرین نفر برای پاسخ به این سوال که چه راهکار و برنامه موثری را برای مقابله با چالش‌های زیست محیطی، مصرف بی رویه آب ، بیابان زایی مشکل تغییر اقلیم و پدیده ریزگردها پیشنهاد می‌کنید؟ پشت تریبون قرار گرفت.
 
قالیباف گفت: بحث مربوط به بحران محیط زیست که واقعا باید بگوییم بحران محیط زیست از مشکلات جدی امروز کشور است یعنی ما در حقیقت امروز مشکلات جدی اقتصادی و بحران‌های اقتصادی تاثیرات جدی در حوزه اجتماعی گذاشته است.
 
وی ادامه داد: در حوزه محیط زیست ما با دو مشکل مهم و اساسی روبرو هستیم یکی ریزگردهاست در ریزگردها روندی که پیش رفته تا الان متاسفانه امروز نزدیک به 20 استان یعنی تا مرکز تهران شاهد آن هستیم که تا اینجا آده است و مشکلات جدی دارد. البته حالا یک وقتی بحث این است که موضوع ریزگردها به آن طرف مرزها بر می‌گردد ما نمی‌خواهیم بگوییم این نیست ولی واقعا این چه سهمی دارد بخش قابل توجه آن به دلیل بی‌توجهی داخل است.
 
قالیباف با اشاره به ریزگردهای خوزستان گفت: همین اتفاقات اخیر اهواز را مردم می‌گویند ریزمرگ و واقعا زندگی ندارند این مووضع میحط زیست دقیقا داخلی بود یعنی وقتی ما مالچ پاشی را رها می‌نیم درختکاری را رها می‌نیم و مشکلات اینجونه پیدا می‌شود و طبیعی است این مشکلات پیش می‌اید این کار باید یکی از بحث‌های یکه در حوزه اشتغال است برای همین است ما اشتغال یک اشتغال پایار دارریم یک اشتغال عومی که مووضع جامعه است ما در اشتغال عمومی یک از بشخ‌هایی که می‌توانیم جوانان را بکار بگیریم یکی از گیاهانی که می‌توانیم استفاده کنیم چرا استفاده نکنیم که الان بیاییم از موضوع حقوق شهروندی استفاده کنیم؟
 
وی ادامه داد: ما هوا را با بی تدبیری از مردم گرفتیم و بعد می‌گوییم عذ رخواهی می‌کنیم ما در موضوع هوا در کلانشهرها در همین تهران ما گفتیم این موضع قابل حل است در ابتدای دولت گفتم طرح دادیم و گفتند که ما می‌رویم خودمان اجرا می‌کنیم. ماشینی که 30 سال کار کرده دوباره می آورند ناوگان حمل و نقل. مشکل محیط زیست مثل مشکل بحران اقتصادی و اجتماعی امروز حل نشده چرا نشده؟ به خاطر اینکه این دولت الان هر صحبتی اینجا شنیدید می‌فرمایید این نمی‌شود پول می‌خواهد، این نمی‌شود ما نمی‌توانیم مردم باید چکار کنند؟ ما می‌توانیم ظرفیت‌ مشخص است نگوییم این حرف شعاری است.
 
نامزددوازدهمین دوره انتخابات افزود: شما می‌گویید که ما آی تی را اجرا کردیم چرا در این حوزه نتوانستید بین کسانی که بهره‌مند هستند و نیستند چرا نتوانستند؟
 
انتقادهای تند اسحاق جهانگیری در خصوص  سخنان قالیباف
 
بحث‌های زیست محیطی جزو مهمترین مباحثی است که هم مردم ایران در مورد آن حساس هستند هم دولتها وظیفه دارند که کارها یجدی انجام بدهند. ما فکر می‌کنیم در تهران در همین دوره دولت یازدهم علیرغم اینکه ما با مشکلات عدیده روبرو بودیم به تعابیری که رئیس جمهور داشتند دولت میحط زیست یک یاز اقدامات اسیاسی انجام شده در حوزه محیط زیست است هم در موضوع دریاچه ارومیه جزو اولین مسئله ما بود.
 
جهانگیری ادامه داد: هم در زمینه خودروها و خارج کردن بنزین پتروشیمی‌ها که بنزن آن بسیار بالا بود در دولت گذشته در همین تهران اجازه داده می‌شد که بنزین پتروشیمی مصرف بشود و متاسفانه به دلیل استفاده از آن سرطان زا بود و به طور کامل حذف شد. در در کلانشهرها و شهرهای بزرگ در بیش زا 40 شهر الان بنزین یورو 4 استفاده می‌شود.
 
وی ادامه داد: خودروسازان مکلف شدند رعایت کند. ریزگردها طبق مطالعات بین‌المللی هم تایید کرده است 70 درصد آن منشاء آن خارجی است مرز عراق و سوریه یا مرز اردن یا عربستان است. ما در گفتگوهای بین‌المللی به صورت جدی دنبال این هستیم باید حل شود. در زمینه خوزستان کار ویژه‌ای انجام گرفته هم بحث کارون بحث 550 هزار هکتار، بحث هورالعظیم من فکر می‌کنم کارهای مهمی انجام شده است آقای قالیباف 12 سال شهردار تهران است.
 
جهانگیری افزود: بگوید همین زباله‌های جلوی خانه مردم چطور نتوانسته تفکیک بکند؟ کدام شهری مثل تهران اینطوری زباله جمع می‌کنند؟  ایشون شهردار سازه است. همین 102 طبقه چه کمکی کرد به ترافیک تهران؟ شما مسئول این شهر هستید در حد شهرداری تهران نه بیشتر آب،‌ فاضلاب و ... در حد وظایف شهردرای بیاید یک گزارش به مردم بدهد بگوید من این کار را انجام داده‌ام.
 
وی یادآور شد: ما در بهترین دانشگاه‌های داخل کشور درس خواندیم دانشگاه شریف صنعتی، ما مدیریت قبل داریم، شما مدیریت مدرن دارید؛ با برخوردهای تند نظامی نمی‌شود شهری مثل تهران را مدیریت کرد با روش‌های علمی باید انجام داد.
 
انتقاد رئیسی به سخنان قالیباف
 
رئیسی گفت: مسئله محیط زیست مسئله بسیار مهمی است به نحوی که در قانون اساسی جزو اصول و قوانین آمره است. یعنی هر توصیه اقتصادی فرع بر محیط زیست است. در هر جا کارخانه بزنیم باید ببینیم مسئله میحط زیست آن حل شده است یا خیر؟ واقعا این حساسیت خاص می‌خواهد نسبت به این امور. من وقتی رفتم آستان قدس دیدم که 10 درصد سهام را دارد در جنگل‌های شمال دارد فعالیت می‌کند. من به رئیس سازمان میحط زیست گفتم که شما تمام فعالیتهای اینها را قطع کنید.
 
وی ادامه داد: در مسائلی که امروز در کشور وجود دارد من فک رمی‌نم که مسئله خزوستان سوال اینکه ایا قابل پیش بینی بود دو سقابل پیشگیری بود سه قابل برخورد متناسب بود یا خیر؟ من اینها می‌گویم بحث این دولت و آن دولت نیست بحث این است که در خصوص مسئله تهدید محیط زیست به آن گرفتاریم.
حسن روحانی: قالیباف می گوید هوا را نباید از مردم بگیریم/ خب در تهران چه کسی هوا را از مردم گرفته است؟/ شما که 4 درصد می گویی، مجوز برج های بلند به اینها می دهید/ به کسی که اموال مردم را خورد، مجوز برج 33 طبقه دادید/ اقای قالیباف! شما درختان 300 ساله را قطع کردید و درخت یک ساله کاشتید
 
محمدباقر قالیباف: اقای روحانی، دولت شما 4 درصدی است/ اقای روحانی و جهانگیری از اتاق هایتان بیرون بیایید/ امروز افتخار شهرداری تهران این است که از زباله برق تولید می‌کند. بحث صداقت شد، همه دیدند که شما صداقت ندارید/ 4 درصدی ها دوستان جهانگیری هستند/ این 4 درصد دلال های زالو صفت هستند / اقای روحانی، شما از آن فرد که اموال مردم را خورده، تقدیر کرده اید/ پتروشیمی‌هایی که دوست‌های شما هستند جناب جهانگیری مواد خام پتروشیمی را صادر میکنند/ روحانی از تهران تکان نمی خورد/ دولت گذشته طرفدار محرومین بود/ جهانگیری امده کمک کار اقای روحانی و این از پدیده هاست/ این باعث می شود وقت مردم گرفته شود/ شما سیستم را رانتی کرده اید و به این 4 درصدی ها داده اید/ واقعا مدیریت شما سنتی است. این اعتقاد همه ی جوانان است/ شما خودتان گفتید کسی که وعده ۱۰۰روزه بدهد عقل ندارد. من می‌گویم صداقت ندارید به اضافه آن‌که خودتان گفتید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار