مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال 95 تعداد 88 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در مازندران جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۴۱۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 29 April 2017
 بلاغ، علی عباسی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی مازندران، در سال گذشته به ترتیب شهرستان آمل با 14، ساری و میاندرود با 12، بابل و نوشهر هر کدام با 10 مورد فوتی بیشترین و شهرهای نکا، گلوگاه و عباس‌آباد بدون فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.
 
وی افزود: بر اساس این گزارش، در سال‌های متوالی، عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است، به نحوی که در سال گذشته 48 مورد مرگ‌های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی و 17 مورد نیز برق گرفتگی، 17 مورد اصابت جسم سخت و 6 مورد هم مربوط به سایر موارد است.
 
مدیرکل پزشک قانونی مازندران تصریح کرد: بر اساس آمار، شهریور با 15، مرداد با 14 و دی با 11 فوتی به ترتیب بیشترین و اسفند با 5 فوتی کمترین ماهی بود که در آن حادثه رخ داد و سنین 31 الی 40 سال با 27  مورد دارای بیشترین فوتی و سنین بیش از 61 سال با 4 مورد کمترین فوتی در آن به ثبت رسید.
 
عباسی با بیان اینکه از این تعداد ذکر شده 68 نفر متأهل و مابقی مجرد هستند، خاطرنشان کرد: از تعداد 88 نفر فوت‌شدگان ناشی از حوادث کار، 77 نفر ایرانی و مابقی ملیت غیر ایرانی (افغان) هستند.
 
وی اضافه کرد: تعداد 939 مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 884 نفر مرد و مابقی زن هستند.
 
عباسی بیان کرد: در مجموع در سال 95 تعداد 88 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در مازندران جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش داشت.
 
مدیرکل پزشک قانونی مازندران در پایان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهم‌ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار