اظهارات مسئولان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان مازندران نشان می دهد که امروز فضای سیاسی معتدلی بر دانشگاه ها حاکم شده و شرایطی بهتر برای فعالیت های انتخاباتی از سوی تشکل های دانشجویی فراهم شده است.
کد خبر: ۴۱۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 29 April 2017
 بررسی ها خبرنگار ایرنا نشان می دهد که اگرچه امروز حرکت های انتخاباتی دانشجویی بسیار بهتر از سال های گذشته شده است ،اما همچنان با فضای مطلوب و مورد نظر فعالان و مسئولان تشکل های دانشجویی فاصله داریم.
 
با این همه به نظر می رسد انچه که استادان و دانشجویان را منفعل در فعالیت های انتخاباتی کرده بود تا حد زیادی برطرف و اینک بر اساس گفته های معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های مازندران فعالیت تشکل های دانشجویی در قالب انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی قوت گرفته است.
معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و برخی از نمایندگان تشکل های دانشجویی از طیف های مختلف سیاسی استان مازندران ،استادان و دانشجویان را پیشقراولان در انتخابات دانستند و گفتند :بیداری و تاثیرگذاری جنبش های دانشجویی در آرای مردمی انتخابات ریاست جمهوری باید حفظ شود.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.
ابوالفضل رنجبر معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و مهندسی نوشیروانی بابل با بیان اینکه ستاد هیات نظارت انتخابات در این دانشگاه شکل گرفته است، گفت: درخواست هایی از برگزاری میزگرد و دعوت از شخصیت های سیاسی کشور در دانشگاه از سوی انجمن های اسلامی و بسیج شده است.
وی با بیان اینکه زمینه فعالیت های فرهنگی و سیاسی در دانشگاه برای دانشجویان مطابق قانون بوجود آمده است، اضافه کرد: هر چند به نظر می رسد هنوز دانشجویان و استادان در سکوت انتخابات در دانشگاه ها به سر می برند ، اما شرائط برای فعالیت های قانونی در دانشگاه فراهم است.
وی استادان و دانشجویان را پیشرو در انتخاب آگاهانه افراد دانست و بیان داشت: دانشگاه نقش مهمی در حضور و مشارکت حداکثری مردم در صحنه سیاسی دارد.
رنجبر با بیان اینکه سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه، تقویت آگاهی، انگیزه و مشارکت جامعه دانشگاهی است،
یادآور شد: فعالیت های تبلیغاتی در دانشگاه ها بر اساس قانون در مورد انتخابات مربوط به فرد و جناح خاصی نیست، بلکه تبیین و روشنگری است.
محسن جانبازی مسئول کمیته دانشجویی ستاد حجت الاسلام رئیسی در استان مازندران به نقش جریان سازی انتخابات توسط استادان و دانشجویان دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: تاثیر فرایند انتخابات این قشر بر خانواده ها، محیط پیرامونی و جامعه انکار ناپذیر است.
وی با بیان اینکه فعالیت فعالان ، تشکل ها و جنبش های دانشجویی دانشگاه های مازندران در انتخابات رئیس جمهوری در حال گسترش است، بیان داشت : به طور یقین هر چه فعالیت این قشر بیشتر شود،علاوه بر گرم شدن تنور تبلیغات انتخابات ،افراد شایسته و اصلح و با برنامه ،جریان سازی می شود.
وی به فعالیت های شبکه ای تشکل ها و جنبش های دانشجویی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروز فضای مجازی در کمیته استادان و دانشجویان در استان مازندران فعالیت می کنند.
وی گفتمان انقلاب اسلامی را از برنامه های محوری فعالیت های دانشجویی اعلام کرد و بیان داشت: ما به دنبال مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و همچنین انتخاب افراد شایسته و اصلح هستیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در گفت و گو با ایرنا برگزاری تریبون آزاد انتخابات ، دعوت از نامزدهای ریاست جمهوری یا نمایندگان آنان برای مناظره و کرسی پرسش و پاسخ دانشجویی را از برنامه های تشکل ها و جنبش های دانشجویی در این دانشگاه عنوان کرد و گفت: زمینه برای فعالیت های قانونی تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره رئیس جمهوری فراهم شده است.
عبدالایمان عمویی افزود: تاکنون هیچ ممنوعیت و محدودیتی اعلام نشده و هر فردی که منع قانونی نداشته باشد، می تواند به دعوت گروه های مختلف در دانشگاه سخنرانی کند.
وی خاطر نشان کرد: تشکل ها و گروه های فعال در حوزه انتخابات در چارچوب قانون و ضوابط موجود، زمینه لازم برای مشارکت حداکثری و ارائه دیدگاه های مختلف در دانشگاه ها را فراهم کنند.
رضا ستاری یکی از استادان دانشگاه و رئیس کمیته دانشگاهیان ستاد انتخابات روحانی در استان مازندران تشکل ها و جنبش های دانشجویی را همواره عامل شور و نشاط انتخابات در جامعه دانست و گفت: به دلیل تحمیل هزینه بر فعالیت های دانشجویی و استادان دانشگاه، این رسالت در دانشگاه ها کمرنگ شده بود.
وی با بیان اینکه پرونده دار شدن سیاسی دانشجویان و گرفتن نمره منفی در رتبه های علمی نمونه هزینه دار شدن فعالیت های دانشجویی در انتخابات قبل از سال 92 دانست و گفت: به رغم اینکه همچنان برخی از مدیران دانشگاه ها محتاطانه در حوزه انتخابات با تشکل ها و جنبش های دانشجویی برخورد می کنند، اما امروز برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و تریبون آزاد ، دعوت از شخصیت های سیاسی از جناح های مختلف در دانشگاه های استان مازندران در حال انجام است.
وی از شکل گیری گروه ها و کانال های تلگرامی جنبش های دانشجویی در انتخابات ریاست جمهوری در استان مازندران خبر داد و گفت: استادان دانشگاه ها نیز نظرات خود را پیرامون برنامه های نامزدها و راهکارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و بین المللی کشور بیان می کنند.
ستاری رسالت اصلی جوانان و دانشجویان را روشنگری دانست و گفت: به طور یقین سکوت این قشر موجب تضعیف شور و نشاط انتخابات در جامعه و در نتیجه شایسته سالاری دچار خدشه می شود.
به گزارش ایرنا چراغ فعالیت های جنبش های دانشجویی در رقابت های انتخابات دوازدهمین دوره رئیس جمهوری در مازندران با برگزاری میز انتخابات سید مصطفی میر سلیم چهارم اردیبهشت در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر روشن شد.
سفر محمد باقر قالیباف به استان مازندران و افتتاح دفاتر مرکزی ستاد روحانی و رئیسی در ساری مرکز استان مازندران و به تبع آن شکل گیری کمیته های دانشجویی از دیگر فعالیت های دانشگاهی در استان است.
پنج دانشگاه دولتی ،12شعبه دانشگاه آزاد و تعداد 47موسسات آموزش عالی غیردولتی در مازندران فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار