معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: جز استانهای گیلان و مازندران، بقیه مناطق کشور مزیتی برای کشت برنج ندارد، زیرا بهره وری کشت برنج در آن مناطق بسیار پایین است.
کد خبر: ۴۱۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲ 29 April 2017
عباس کشاورز در حاشیه نخستین همایش بین المللی آب مجازی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: از دید بنده مقداری استنباط طرفداران نجات آب نسبت به تولید برخی محصولات دقیق نیست زیرا در مورد بعضی از محصولات در برخی از فصول مزیت عالی داریم اما در بعضی از فصول و برخی مناطق باید کشت محصول را کنترل کنیم.
 
وی اضافه کرد: در حوزه سبزی و صیفی با فناوری هایی که وارد شده غیر از مناطق گرم و خشک همه جای ایران مزیت برای تولید دارد.
 
کشاورز گفت: با استفاده از فناوری های کنونی، از هر هکتار در کشت های پاییزه و زمستانه متوسط 50 تن هندوانه برداشت و برای این میزان تولید حدود 3500 متر مکعب آب مصرف می شود که بهره وری خوبی است.
 
وی افزود: درخواست ما این است در موضوع کسب و کار، اقتصاد و اشتغال، احساسی برخورد نکنیم اندازه آن اثر را بسنجیم روش های بهینه را اعمال کنیم آن وقت اگر به این نتیجه رسیدیم که تجدیدنظر کنیم ما هم موافق هستیم که سیاست های اقتصاد کشاورزی پس از بررسی تجدیدنظر شود.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:برای حل بحران آب باید تمرکز ما بر افزایش بهره وری و ارتقای فناوری ها باشد، چگونگی بهبود کسری تراز تجاری را مدنظر داشته باشیم و در محصولاتی که به هر دلیلی امکان تامین داخل آن وجود ندارد از رویکرد آب مجازی استفاده کرد.
 
کشاورز با بیان اینکه در موضوع آب مجازی بحث هایی مانند اقتصادی، اجتماعی و تجارت، ملاک کار است افزود: آب مجازی کمک می کند که مزیت مناطق را برای تولید محصولات مختلف شناسایی کنیم، استفاده از آب باران و نقش آن را در افزایش تولید محصولات تعیین کنیم و روش های مان را متناسب با ظرفیت های اقلیمی سامان دهیم ضمن اینکه آب مجازی در داخل کشور رویکرد مناسبی دارد و مشکلی هم ایجاد نمی کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار