دانش آموزان مبتکر و پژوهنده آملی نخستین بار موفق به ساخت بزرگ ترین ترازوی سه کفه ای جهان شدند، ترازویی که به لحاظ اندازه وحجم اندازه گیری تاکنون نمونه داخلی وخارجی آن طراحی وساخته نشده است.
کد خبر: ۴۲۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 21 May 2017
 ایرنا، این ترازو در مدت چهار ماه، توسط تیم چهاره نفر احمدرضا نوشیروانی، ایلیا رجایی لیتکوهی، مهراد جعفری و حسام فتوی دانش آموزان متوسطه اول دبیرستان پسرانه غیردولتی فردوسی آمل و با هدایت ' مصطفی حیدری' مربی ومدیر این دبیرستان طراحی و ساخته شده است.
 
سرپرست ساخت این ترازوی سه کفه ای روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : این ترازو با 2 متر و 5 سانتی متر طول 50 سانتی متر عرض دارد و ارتفاع آن از زمین حدود 36 سانتی متر است و می تواند تا 200 کیلو گرم را وزن کند.
مطفی حیدری افزود : اگرچه کوچک ترین ترازوی جهان در گینس ثبت شده اما تاکنون بزرگ ترین ترازوی سه کفه ای جهان در کتاب گینس ثبت نشده و گزارشی از آن درشبکه های اجتماعی و تارنماها هم دیده نشده است.
وی هدف از اجرای این پروژه را آموزش کاربردی و عملی دروس ریاضی، علوم تجربی و کار و فناوری بیان کرد و گفت : ارائه وتدوین آموزش های جدید، کاربردی، عمیق، خلاقانه و مفهومی هدف اصلی سرفصل های آموزشی در دبیرستان فردوسی آمل است.
او اضافه کرد،که در مراحل طراحی این ترازو، از مباحثی که در دروس ریاضی و علوم سال های هفتم، هشتم و نهم آمده، استفاده شد.
حیدری گفت : با این طرحی وساخت ترازوسه کفه ای، هم اهمیت و کاربرد موضوعات مطرح در این دروس مشخص شده و هم به یادگیری عمیق تر دانش آموزان نیز کمک زیادی خواهد کرد.
وی همچنین از اقدام های اولیه با مدیران گینس برای مراحل مقدماتی ثبت این ترازو در کتاب رکوردهای گینس نیز خبر داد.
حیدری یادآورشد: ترازوی سه کفه ای طراحی شده ، نمونه ارتقاء یافته ای از ترازوی حکمت است که توسط ایرانیان در سده پنجم هجری طراحی و ساخته شده بود .
بیش از 62 هزار دانش آموز در 490 مدرسه در شهرستان 402 هزار نفری آمل مشغول به تحصیل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار